Πόσο κοντά είναι τα airless ελαστικά στην παραγωγή;

Πόσο κοντά είναι τα airless ελαστικά στην παραγωγή;

Στην ευρύτερη βιομηχανία αυτοκινήτου η δημιουργία ενός ελαστικού το οποίο δεν έχει αέρα αλλά διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά ενός “συμβατικού” και πληροί τις προδιαγραφές για να γίνει διαθέσιμο στο κοινό είναι κάτι σαν το άγιο δισκοπότηρο. Ανά τα χρόνια έχουμε δει διάφορες προσπάθειες αλλά λίγες έχουν προχωρήσει στο στάδιο που βρίσκεται το Michelin Uptis – εκ του Unique Puncture-Proof Tire System. Η γαλλική εταιρία πειραματίζεται με την ιδέα από το 2005 περίπου και ενώ σημειώνονται πρόοδοι, δεν το έχει λανσάρει ακόμα στην αγορά. Αυτό δεν σημαίνει ότι η εξέλιξη του και η βελτίωση του Uptis έχει σταματήσει όμως.

Η Michelin επιβεβαίωσε ότι εκπρόσωποι της Αστυνομίας συναντήθηκαν με στελέχη της εταιρίας για την διεξαγωγή μίας δοκιμής υψηλών ταχυτήτων καθώς τα ελαστικά που δεν βασίζονται στον αέρα για την αποτελεσματική λειτουργία τους είναι εξαιρετικά χρήσιμα σε καταστάσεις που αντιμετωπίζει συχνά το Αστυνομικό σώμα. Η εταιρία δεν αποκάλυψε περισσότερα σχετικά με την δοκιμή αλλά επιβεβαίωσε ότι το Uptis συμπεριφέρθηκε καλά ακόμα και σε ταχύτητες της τάξης των 210 km/h, αν και αυτό το στοιχείο ενδεχομένως θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον αν γνωρίζαμε τουλάχιστον το όχημα ή τα οχήματα που χρησιμοποιήθηκαν και τα σενάρια στα οποία δοκιμάστηκε το πρωτότυπο ελαστικό. Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να προσθέσουμε ότι το Michelin Uptis δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες σε 30 Toyota HiAce της DHL στην Σιγκαπούρη για να διαπιστωθεί η χρησιμότητα τους σε ελαφριά και μεσαία επαγγελματικά οχήματα που δεν αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες αλλά διανύουν πολλά χιλιόμετρα σε αστικό και ημι-αστικό περιβάλλον.

Όταν ρωτήθηκε ο επικεφαλής της Michelin, Florent Menegaux, για το μέγεθος της συγκεκριμένης αγοράς, ο Γάλλος δήλωσε ότι airless ελαστικά όπως το Uptis θα γίνουν ιδιαίτερα δημοφιλή στα αυτόνομα οχήματα όπου μπορεί και να μην υπάρχει κάποιος οδηγός ο οποίος θα αντικαταστήσει ένα τρυπημένο ή χτυπημένο ελαστικό, αλλά δεν προβλέπει πως θα αντικαταστήσουν τα συμβατικά. Ίσως αυτό να συμβεί σε συγκεκριμένους κλάδους οπότε μάλλον θα ήταν πιο δόκιμος ένας χαρακτηρισμός τύπου “ειδικών αποστολών”…

Prev Post Μερικές ημέρες απέχει μονάχα το Peugeot 2008 facelift
Next Post H ΕΚΟ Μέγας Χορηγός του «EKO Ράλλυ Ακρόπολις» και τα επόμενα 3 χρόνια
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook