Porsche 718 Boxster. Αγγίζοντας την οδηγική τελειότητα.

Είναι εύκολο να μισείς. Δεν απαιτεί ιδιαίτερη ευφυΐα ούτε σημαντική προσπάθεια. Απλά εντοπίζεις το αντικείμενο του ενδιαφέροντός σου και εξαπολύεις απέναντι του ό,τι διαθέτει η φαρέτρα σου. Στην καλύτερη περίπτωση, αναλύεις την άποψη σου, προβάλεις επιχειρήματα και ακούς τον άλλον. Όμως αν το κάνεις αυτό, δεν είσαι αυθεντικός hater. Στην χειρότερη λοιπόν, οι ημιμάθειες, τα κλισέ, τα στερεότυπα και άλλου είδους νοσηρά στοιχεία εκσφενδονίζονται εναντίον των “απέναντι” και όποιον πάρει ο χάρος. Οι haters ανωτέρων επιπέδων δε, αρνούνται να εμπλακούν σε συζητήσεις απορρίπτοντας κάθε είδους λογικό αντίλογο ως… ανοησίες ή/και “πληρωμένα” επιχειρήματα. Και η πλάκα στην όλη υπόθεση ξέρεις ποια είναι; Ότι την συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, το μίσος εκφράζεται ποιο έντονα και πιο μαχητικά από άτομα που δεν έχουν κανενός είδους εμπειρία για το αντικείμενο που με τόσο πάθος αντιπαθούν.

Τι γίνεται όμως όταν κάποιος σου δίνει τα κλειδιά για ένα αυτοκίνητο που έχει γίνει δέκτης μίσους; Τι γίνεται όταν το εν λόγω αυτοκίνητο έχει πρόσφατα αλλάξει με τέτοιο τρόπο που δυσαρέστησε πολλούς; Τι γίνεται όταν έρχεται η ώρα να πνίξεις τον εγωισμό σου και να παραδεχθείς δημόσια, χωρίς φόβο και πάθος, ότι ήσουν ηλίθιος που ενσυνείδητα “αγνοούσες” μία ολόκληρη μάρκα; Έχεις τρεις επιλογές. Η πρώτη και πιο δύσκολη, να κάνεις ακριβώς αυτό. Να κοιτάξεις στα μάτια τον αναγνώστη (τρόπος του λέγειν) και πολύ περισσότερο τον εαυτό σου και να παραδεχθείς το λάθος σου. Η δεύτερη, είναι να κάνεις την πάπια. Να αρχίσεις τα “ναι μεν αλλά”, τις ασάφειες, τους αποπροσανατολισμούς για να αποφύγεις την παροιμιακή ταμπακέρα. Και η τρίτη, είναι να κάνεις ότι περνά από το χέρι σου για να αγνοήσεις την εμπειρία ή να εστιάσεις στα αρνητικά και να τα προβάλεις ως αξεπέραστα, θεμελιώδη μειονεκτήματα. Με λίγα λόγια, να τροποποιήσεις τα στοιχεία ώστε να “χωράνε” στη θεωρία.

Η πρώτη επαφή

Έτσι λοιπόν, φτάνουμε σε εκείνη την ημέρα. Την ημέρα που αναγκάστηκα να παραδεχθώ ότι έκανα λάθος. Την ημέρα (και τη νύχτα) που βρέθηκα πίσω από το τιμόνι της Porsche 718 Boxster. Πριν με κατηγορήσεις για ξιπασμένο ποζερά που ακούμπησε το κλειδί της Porsche στο τραπέζι κάποιου “in” μαγαζιού και την είδε κάπως και πριν αρχίσεις να σκέφτεσαι ότι η συγκεκριμένη δοκιμή αποτελεί κάποιου είδους διθύραμβο για το Γερμανικό roadster, θα σε παρακαλέσω να συνεχίσεις την ανάγνωση. Γιατί δεν είναι ούτε ευγενικό, ούτε συνετό να αρχίσεις να μιλάς πριν με αφήσεις να τελειώσω.

Η πρώτη εμπειρία είναι προφανώς με το εξωτερικό του αυτοκινήτου. Καθώς κρατάω το κλειδί στο χέρι, κάνω μία βόλτα γύρω από το γνώριμο σχήμα της 718 Boxster και την περιεργάζομαι. Χωρίς να έχω μπει μέσα, χωρίς να την έχω βάλει μπροστά. Απλά μία πολύ αργή βόλτα στην περιφέρεια του αυτοκινήτου με το χέρι να χαϊδεύει το λευκό αμάξωμα, τα μάτια να εντοπίζουν λεπτομέρειες και το μυαλό να προσπαθεί να μπει στο μυαλό των σχεδιαστών. Παρότι οι κακεντρεχείς θα κάνουν λόγο για φωτοτυπίες και έλλειψη φαντασίας στον σχεδιασμό της 718 Boxster, οι καλοπροαίρετοι θα παρατηρήσουν ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια για να ξεχωρίσεις το νέο από το παλιό. Το εμπρός μέρος μοιάζει φαρδύτερο και χαμηλότερο –εν μέρει εξαιτίας των σαφώς μεγαλύτερων αεραγωγών και των νέων φωτιστικών σωμάτων– ενώ από το πλάι, δεν γίνεται να παραβλέψεις τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα με τα δύο πτερύγια. Όσο για το πίσω, ξεχωρίζει χάρη στη λωρίδα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα που φυσικά είναι ολοκαίνουρια, “τρισδιάστατα” και κατά την γνώμη μου, πανέμορφα.

Όμως αν πιστέψεις την ίδια την Porsche, οι αλλαγές που συντελέστηκαν στο εξωτερικό, δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτές που έγιναν στα μηχανικά. Θα μπορούσα να μιλάω με τις ώρες για το re-engineered πλαίσιο, την 45:55 κατανομή βάρους, την μία παραπάνω βάση του κινητήρα και την σχεδόν καινούρια πίσω ανάρτηση (πιστόνια μεγαλύτερης διαμέτρου στα αμορτισέρ και σκληρότερα ελατήρια). Θα μπορούσαμε να αναλύσουμε την απόφαση της Porsche να χρησιμοποιήσει φαρδύτερα ελαστικά πίσω, σκληρότερες αντιστρεπτικές εμπρός και πίσω, κατά 10% αμεσότερο σύστημα διεύθυνσης που προέρχεται από την 911 Turbo και να αναβαθμίσει το σύστημα πέδησης. Όμως η όλη υπόθεση δεν έχει να κάνει με το τι αλλαγές έγιναν, αλλά με το τι αποτέλεσμα είχαν. Και το αποτέλεσμα είναι ξεκάθαρο: Η Porsche 718 Boxster είναι ίσως το πιο ισορροπημένο roadster στην αγορά και θα επανέλθω σε αυτή την δήλωση στη συνέχεια.

Το πρώτο ψεγάδι

Με το μάτι χορτάτο από το εξωτερικό του αυτοκινήτου, ανοίγω την πόρτα. Το εσωτερικό, είναι το πιο “Γερμανικό” στοιχείο της 718 Boxster. Ο τρόπος με τον οποίο είναι όλα τοποθετημένα στη σειρά, στα όμορφα τετραγωνάκια τους, χωρίς ιδιαίτερη φαντασία ή διάθεση για περιπέτεια, ναι μεν έχει προφανή οφέλη στην εργονομία, αλλά είναι… βαρετός. Με εξαίρεση το κεντρικό τούνελ και το μικρότερης διαμέτρου (360 χιλιοστά έναντι 375 προηγουμένως), λιτό τιμόνι, η καμπίνα της μικρής Porsche δεν προκαλεί συναισθήματα. Ούτε θετικά, ούτε αρνητικά. Βανίλια. Μη-προσβλητική, politically correct και άτολμη. Όσο για τα νέα στοιχεία; Το προαναφερθέν τιμόνι, κάποιοι ανασχεδιασμένοι αεραγωγοί και το νέο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης αποτελούν τον όγκο των αλλαγών στην καμπίνα της 718 Boxster και για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, δεν αρκούν. Δεν αρκούν για να καλύψουν τα υποδεέστερα του αναμενόμενου υλικά, για ένα αυτοκίνητο με €70.000 αρχική τιμή (€100.000 όπως μας παραδόθηκε για την δοκιμή), ούτε το γεγονός ότι κάτι στην πλευρά του συνοδηγού έτριζε!

Προσόν ή μειονέκτημα;

Όμως βάζοντας το κλειδί στην μίζα (αριστερά, όπως πρέπει) η προσοχή του οδηγού στρέφεται αλλού. Στον επίπεδο, υπερτετράγωνο (διάμετρος x διαδρομή: 91 x 76.4 χιλιοστά), υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο, δίλιτρο βενζινοκινητήρα που έχει αντικαταστήσει τον ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο. Στον κύριο υπεύθυνο για τις αλλαγές που έγιναν στο πλαίσιο και το στήσιμο της 718 Boxster για την βέλτιστη διαχείριση της επιπλέον ισχύος και ροπής. Γιατί ο νέος κινητήρας, αποδίδει 300 άλογα στις 6.500 σ.α.λ .και 380 Nm ροπής από τις 1.950 έως τις 4.500 σ.α.λ. Η Porsche επέλεξε την τοποθέτηση ενός συμβατικού turbo στην απλή 718 Boxster, έναντι του turbo μεταβλητής γεωμετρίας που χρησιμοποιείται στην 718 Boxster S, το οποίο ανεβάζει μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 1.4 bar ενώ με τον κόφτη να βρίσκεται στις 7.500 σ.α.λ., η διαχείριση της θερμότητας αποτέλεσε πρόκληση για τους μηχανικούς – μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα κεντρομήχανο όχημα με μόλις 2 αεραγωγούς στο πλάι. Η ουσία, γιατί πλατειάζω, είναι ότι ο νέος κινητήρας, όσο τεχνολογικά προηγμένος και αν είναι, όσο καλύτερος από τον παλιό ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο και αν είναι, διχάζει. Και καταλαβαίνω γιατί διχάζει.

Ο κινητήρας παίρνει μπροστά με έναν σύντομο βρυχηθμό και σταθεροποιείται σε ένα ρυθμικό, μπάσο ρελαντί που κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν εντυπωσιάζει αλλά ούτε απογοητεύει. Εκεί όμως που η ψυχολογία πραγματικά πέφτει, είναι όταν συνειδητοποιείς ότι ο ήχος δεν βελτιώνεται, όπως θα περίμενε κανείς, όταν ο κινητήρας δουλεύει υπό φορτίο. Εκεί, ενώ υπάρχει ένταση, μοιάζει… να μην έχει χαρακτήρα και αυτό είναι το καλύτερο που μπορώ να πω. Μηχανικός της Porsche φέρεται να έχει δηλώσει μεταξύ σοβαρού κι αστείου ότι “συγκρινόμενος με αυτόν, η έλλειψη ροπής του παλιού κινητήρα είναι απλά ενοχλητική” και δεν έχει άδικο. Ο νέος κινητήρας είναι αντικειμενικά καλύτερος. Είναι ισχυρότερος, με περισσότερη ροπή σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, εκπέμπει λιγότερους ρύπους και καταναλώνει λιγότερο καύσιμο. Όμως φαίνεται πως για να τα καταφέρει όλα αυτά έχει πουλήσει την ψυχή του στον Διάβολο (“rightsizing”) και ο ήχος είναι ένα μέρος της ψυχής αυτής. Ένα άλλο, είναι η διάθεση για στροφάρισμα. Χωρίς αμφιβολία, η κλιμάκωση των σχέσεων ή/και η τελική σχέση του διαφορικού δεν ευνοεί την ευστροφία αλλά ο τετρακύλινδρος δεν δείχνει την προθυμία του ατμοσφαιρικού εξακύλινδρου να ανεβάσει στροφές.

Η έλξη…

Τότε όμως, η 718 Boxster έκανε κάτι που με ξάφνιασε. Άρχισε να “επικοινωνεί”. Μέχρι τότε, απλά την κοιτούσα. Μέχρι τότε, απλά “μιλούσε”. Όταν άρχισε να επικοινωνεί πραγματικά όμως, τότε με κέρδισε. Η 718 Boxster μπορεί να μην είναι femme fatale που θα σε κερδίσει με τα επιφανειακά χαρίσματά της ή με την αισθησιακή φωνή της, αλλά έχει βάθος και γοητεία. Δεν στοχεύει σε άμεσους εντυπωσιασμούς και φλογερά πάθη που σβήνουν γρήγορα. Θέλει να την εξερευνήσεις και τότε θα σου αποκαλυφθεί. Οι υπαινιγμοί ξεκινούν από την πρώτη στιγμή, από τα πρώτα km/h. Το αυτοκίνητο ξεκινά και κινείται με μία αυτοπεποίθηση που προκαλεί εντύπωση. Καταφέρνει να είναι ταυτόχρονα οικείο και εξωτικό. Διαχειρίζεται τις ανωμαλίες με περισσή άνεση και ο κινητήρας είναι ζωντανός από πολύ χαμηλές στροφές κάτι που φυσικά εκμεταλλεύεται το Porsche Doppelkupplungsgetriebe επιλέγοντας πάντα μία ή δύο σχέσεις “πάνω”. Παρά το γεγονός ότι κουβαλάει την “ρετσινιά” της βασικής Porsche, η 718 Boxster έχει μία αρχοντιά που δεν την περιμένεις. Σε αιφνιδιάζει και σε προκαλεί…

Φυσικά, δεν είμαι τρελός για να την πιέσω με το καλημέρα. Το αυτοκίνητο πάσχει από αυτό που ονομάζω “το σύνδρομο των κρύων ποδιών”. Με απλά λόγια, τα ελαστικά θέλουν ζέσταμα και αν επιλέξεις να αγνοήσεις αυτό το γεγονός, η Porsche θα σε επαναφέρει στην τάξη με ένα δυνατό χαστούκι. Προκαταρκτικά λοιπόν… το Α και το Ω. Όσο οι ρυθμοί ανεβαίνουν, τόσο η 718 μοιάζει να το απολαμβάνει. Αρχίζει να ζεσταίνεται και να μοιράζεται μαζί σου τα μυστικά της. Παρατηρείς ότι νιώθει άνετα κοντά στο όριο και εσύ νιώθεις άνετα μαζί της. Η ανάρτηση αποτελεί σπουδή στο ότι αν ένα πλαίσιο είναι στιβαρό και στημένο σωστά, δεν χρειάζεται να είναι κούτσουρο. Υποχωρεί και συγχωρεί χωρίς να τραντάζει ολόκληρο το είναι σου σε κάθε διακύμανση της ασφάλτου ενώ ταυτόχρονα, ελέγχει άψογα τις κλίσεις του αμαξώματος και εκμεταλλεύεται άριστα την πρόσφυση των ζεστών πλέον ελαστικών. Το ελαφρώς ταχύτερο τιμόνι είναι ελαφρύ, αλλά δείχνει ότι οι Γερμανοί έμαθαν εξαιρετικά τις ιδιαιτερότητες του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης. Και το Porsche Doppelkupplungsgetriebe; Το PDK μωρέ. Το 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Απλά το καλύτερο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στην αγορά. Χωρίς περιστροφές και χωρίς ίχνος υπερβολής. Οι αλλαγές γίνονται ανεπαίσθητα όταν το αφήνεις στο αυτόματο και αστραπιαία όταν παίρνεις την κατάσταση στα χέρια σου και ανεβοκατεβάζεις με τα paddles. Κάνει ακριβώς αυτό που θέλεις, όταν το θέλεις, όπως το θέλεις. Μία λέξη μου ερχόταν στο μυαλό σε κάθε αλλαγή: “πυροβόλο”. Καμία διακοπή στην παροχή ισχύος. Απλά βλέπεις την βελόνα να πέφτει και ακούς τις στροφές του κινητήρα να πέφτουν. Τρομερό!

Όταν αποφασίσεις να παίξεις μαζί της, η Porsche 718 Boxster θα αφεθεί στα χέρια σου ολοκληρωτικά και θα ψιθυρίσει στο αυτί σου “σε εμπιστεύομαι”. Από εσένα εξαρτάται αν θα προδώσεις αυτή την εμπιστοσύνη. Αυτή θα σου προσφέρει απλόχερα ισορροπία. Δεν θα σε ξαφνιάσει με απότομες και απρόβλεπτες κινήσεις, εκτός αν κάνεις το ίδιο πριν από αυτήν. Θα την νιώσεις ελαφριά και πρόθυμη να υπακούσει, με το εμπρός μέρος βιδωμένο στην άσφαλτο και το πίσω να ακολουθεί τις προσταγές σου. Θέλεις γραμμές; Χάρη στο πιο “σκληρό” πίσω μέρος και τα φαρδιά ελαστικά, η 718 θα κινείται σαν σε ράγες. Θέλεις πλαγιολισθήσεις; Η γραμμικότητα του κινητήρα, η άφθονη ροπή από χαμηλά και οι ήπιες αντιδράσεις της 718 όχι απλά βοηθούν το παιχνίδι, αλλά ορισμένες φορές δημιουργούν και τις προϋποθέσεις. Θα μπορούσα να συνεχίσω, αλλά επίσης, θα μπορούσα να σβήσω ότι έγραψα και να επαναλάβω μόνο αυτό που είπα 1.000 λέξεις πριν. Η Porsche 718 Boxster είναι ίσως το πιο ισορροπημένο roadster στην αγορά.

Η κατάληξη…

Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει ότι είναι τέλεια. Όπως είπα, το εσωτερικό υστερεί σε σύγκριση με το σύνολο. Μου άρεσε το απλό και μικρότερο τιμόνι, ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με την μικρή οθόνη που προβάλει τον χάρτη και οι προσφερόμενοι χώροι – δεδομένου του μεγέθους και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Όμως δεν μπορώ να παραβλέψω το περίεργο τρίξιμο -παρότι είμαι σίγουρος ότι πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό-, την φορτωμένη με κουμπιά κεντρική κονσόλα και την ποιότητα των υλικών που θα ήθελα να είναι καλύτερη. Οδηγικά, με το χέρι στην καρδιά, δεν μπορώ να της προσάψω το παραμικρό. Είναι στα όρια του “αψεγάδιαστη”. Προβλέψιμη αλλά απαιτεί τον σεβασμό που αρμόζει σε ένα κεντρομήχανο sports car. Εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης, άριστα ρυθμισμένη ανάρτηση, συμμετοχικό πλαίσιο, ακούραστα φρένα, απίστευτο κιβώτιο και ικανότατος κινητήρας. Όμως εδώ εντοπίζεται ο μεγαλύτερος εχθρός της 718 Boxster. Το παρελθόν και πιο συγκεκριμένα, ο ατμοσφαιρικός, επίπεδος εξακύλινδρος του πρόσφατου παρελθόντος.

Η νέα 718 Boxster είναι καλύτερη από την 981 Boxster – συνολικά και ειδικότερα όσον αφορά στον κινητήρα. Όμως ότι έλειπε από εκείνον τον ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο σε ροπή, το αναπλήρωνε με τον χαρακτήρα. Ότι του έλειπε στους τομείς της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων, το αναπλήρωνε με ψυχή. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι αν δεν έχεις οδηγήσει την προηγούμενη Boxster/Cayman, η νέα 718 αγγίζει επικίνδυνα το τέλειο. Αν όμως έχεις ζήσει την εμπειρία, τότε δεν γίνεται να μην σου λείψει εκείνος ο κινητήρας. Κάτι μου λέει ότι η τιμές των προ-turbo Boxster/Cayman θα πάρουν την ανιούσα…

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Άριστη οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κινητήρας
  • Κιβώτιο PDK

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Κινητήρας
  • Σχεδιασμός εσωτερικού
  • Ποιότητα υλικών

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ.
Ίπποι 300
0-100 4,5″
Τελική ταχύτητα 274 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 10 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 158 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Prev Post Alfa Romeo Giulietta MY2016 1.6 JTDm-2. Αναβαθμισμένη και όπως πάντα, ελκυστική
Next Post Ford C-Max 1.5 TDCi. Οικογενειακό με ψυχή και προσωπικότητα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook