Κάτι περισσότερο από έναν χρόνο μετά το καμουφλαρισμένο ντεμπούτο του και περίπου έναν χρόνο πριν το λανσάρισμα του στην αγορά, το Polestar 5 πραγματοποιεί την επίσημη πρεμιέρα του κατά τη διάρκεια της πρώτης “Polestar Day” που έλαβε χώρα στο Los Angeles και περιλάμβανε όλα τα μοντέλα της σουηδικής φίρμας – τρέχοντα και μελλοντικά. Το Polestar 5 όμως, αναμφίβολα και δικαιωματικά ήταν ο σταρ της διοργάνωσης με άκρως εντυπωσιακό design και τη νέα τεχνολογία υπερ-ταχείας φόρτισης που υπόσχεται περί τα 160 χιλιόμετρα αυτονομίας με 5 λεπτά φόρτισης!
Δίπλα στο “5” ήταν τόσο το Polestar 3 όσο και το Polestar 4 που αναμένεται να κυκλοφορήσουν εντός του 2024, με το Polestar 5 να ακολουθεί το 2025 αλλά το τελευταίο είναι που η ίδια η εταιρία χαρακτηρίζει ως “ένα project από αυτά που ορίζουν την μάρκα”. Λογικό, καθώς θα τοποθετηθεί απέναντι στην Porsche Taycan αντιπαραβάλλοντας όχι μόνο την… κοσμογονική ισχύ των 884 ίππων και την καινοτόμα τεχνολογία υπερ-ταχείας φόρτισης με όνομα XFC. Μία τεχνολογία που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την StoreDot, την εταιρία στην οποία επένδυσε η Polestar πριν από χρόνια. Η StoreDot δοκίμασε αρχικά την XFC σε μπαταρίες κινητών τηλεφώνων και ισχυρίζεται ότι μπορεί να ενσωματωθεί στην υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών χωρίς να απαιτεί κάποια δραστική μετατροπή ή κάποιο άλμα προόδου ενώ όπως είπαμε, υπόσχεται ρυθμούς φόρτισης που δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα στα αυτοκίνητα χωρίς να αλλοιώνει/εκφυλίζει την μπαταρία και κατά συνέπεια, την κατάσταση της.
Αυτή τη στιγμή, η τεχνολογία βρίσκεται στο στάδιο των δοκιμών και οι Polestar και StoreDot θέλουν να παρουσιάσουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο του Polestar 5 που θα εξοπλίζεται με αυτήν εντός του 2024. Προς το παρόν πάντως, είναι ασαφές αν το Polestar 5 θα λανσαριστεί στην αγορά με την XFC τεχνολογία από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του. Να σημειώσουμε δε, ότι οι μηχανικοί που δουλεύουν πάνω στην XFC κοιτάνε ήδη προς το μέλλον και την βελτίωση της τεχνολογίας στοχεύοντας σε 160 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 3 λεπτά το 2028 και σε 2 μόλις λεπτά το 2032. Πάντως το Polestar 5 φαίνεται έτοιμο να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό τόσο σε επίπεδο επιδόσεων, όσο και σε αυτό της αυτονομίας, της αποδοτικότητας, της βιωσιμότητας και του design αν και το γεγονός ότι όπως είπαμε, βάζει στον στόχο την Porsche Taycan, σημαίνει ότι απευθύνεται σε αρκετά… παχιά πορτοφόλια χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό, σίγουρα όχι για την ίδια την Polestar.