Polestar 3. Η σουηδική εναλλακτική!

Polestar 3. Η σουηδική εναλλακτική!

Η κατηγορία των πολυτελών SUVs πλησιάζει επικίνδυνα στα όρια του κορεσμού αλλά οι Σουηδοί έχουν την τάση να κάνουν κάποια πράγματα ελαφρώς διαφορετικά οπότε οι προτάσεις τους έχουν μία θέση ακόμα και σε αυτή την αγορά. Το Polestar 3 είναι η τελευταία δημιουργία της εταιρίας. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό, μεγάλο, πολυτελές SUV το οποίο είναι το δεύτερο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Polestar μετά το “2” και μοιράζεται την αρχιτεκτονική του με την επερχόμενη ναυαρχίδα της Volvo, το EX90, διαθέτοντας μεταξόνιο της τάξης των 2.985 χιλιοστών. Αυτό σημαίνει πως το Polestar 3 έχει κατά 90 χιλιοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο από την Porsche Cayenne και 20 χιλιοστά μεγαλύτερο από το Tesla Model X.

Εκτός από μεγάλο όμως, το Polestar 3 είναι και ισχυρό χάρη σε δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) που παράγουν συνδυαστικά 489 ίππους και 840 Nm ροπής ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμο και το “Power Pack” που επιτρέπει στο κινητήριο σύνολο να προσφέρει 517 ίππους και 910 Nm ροπής. Με αυτό το πακέτο, το “3” ολοκληρώνει το σπριντ στα 100 km/h σε 4.7 δευτερόλεπτα ενώ χωρίς αυτό, χρειάζεται 0.3 δευτερόλεπτα επιπλέον. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται με ενέργεια από μία μπαταρία 111 kWh που διαθέτει πρισματικό σχεδιασμό κυψελών και σύμφωνα με την Polestar προσφέρει αυτονομία της τάξης των 610 χιλιομέτρων. Όταν το φορτίο εξαντληθεί δε, το σύστημα της σουηδικής εταιρίας επιτρέπει φόρτιση έως 250 kW ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως η μπαταρία εξοπλίζεται με αντλία θερμότητας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κλιματισμό ή προετοιμασία της μονάδας και προσφέρει και λειτουργία vehicle-to-grid που αντιστρέφει την ροή της ενέργειας και επιτρέπει στο “3” να λειτουργήσει ως ένα τεράστιο power bank αν το απαιτούν οι συνθήκες.

Κατά τα άλλα, το Polestar 3 χρησιμοποιεί μία ρυθμιζόμενη αερανάρτηση διπλού θαλάμου που μπορεί να μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της κάθε 2 msec, εξοπλίζεται με ένα πανίσχυρο σύστημα πέδησης της Brembo με δίσκους 400 χιλιοστών μπροστά και 390 χιλιοστών πίσω, διαθέτει σύστημα torque vectoring στον πίσω άξονα και προσφέρει λειτουργία one-pedal οδήγησης με ρυθμιζόμενη ένταση στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το Polestar 3 διαθέτει επίσης τον νέο Nvidia Drive υπολογιστή για τα προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης, που λειτουργεί ως ο AI (Artificial Intelligence) εγκέφαλος του αυτοκινήτου και επεξεργάζεται τα δεδομένα που τον “ταΐζουν” τα 5 radar, οι 5 εξωτερικές κάμερες και οι 12 εξωτερικοί αισθητήρες υπερήχων. Για το σύστημα infotainment από την άλλη, χρησιμοποιείται η νέα Snapdragon Cockpit Platform της Qualcomm Technologies που “τρέχει” το λογισμικό Android Automotive που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Google και επικοινωνεί με τους επιβάτες μέσα από μία οθόνη 14.5 ιντσών.

Τέλος, δεν γίνεται να μην αναφέρουμε το γεγονός πως γι’ αυτό το ηλεκτρικό SUV των 4.9 μέτρων έχουν επιλεχθεί υλικά βάσει των χαρακτηριστικών βιωσιμότητας τους ενώ όπως και με το “2”, η Polestar δεσμεύεται πως μόλις ξεκινήσει η παραγωγή του “3” θα δημοσιεύσει μία ολοκληρωμένη εκτίμηση κύκλου ζωής για τις εκπομπές ρύπων του δείχνοντας πόσο CO2 παράγεται κατά την κατασκευή και την χρήση του νέου μοντέλου ενώ δεσμεύεται εκ των προτέρων για την συνεχή αναζήτηση νέων τρόπων μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα του. Για την ιστορία, να αναφέρουμε επίσης ότι οι παραγγελίες για το Polestar 3 έχουν ήδη ξεκινήσει στις βασικές αγορές με την τιμή του να ξεκινά από τα €89.900.

Prev Post Το Lexus UX 300e αποκτά μεγαλύτερη μπαταρία.
Next Post Η Peugeot στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2022 παρουσιάζει 2 παγκόσμιες πρεμιέρες!  
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook