Ποιες είναι οι νέες τεχνολογίες που έχουν κερδίσει τον κόσμο;

Ποιες είναι οι νέες τεχνολογίες που έχουν κερδίσει τον κόσμο;

Μιλάμε συχνά για νέες τεχνολογίες οι οποίες λανσάρονται στην αγορά, στα αυτοκίνητα που αγοράζουμε και πόσο χρήσιμες ή άχρηστες είναι. Πόσο αξίζει η αύξηση στην τιμή του αυτοκινήτου ή πόσο κουραστική, δύσκολη ή χρονοβόρα είναι η χρήση τους από τον ιδιοκτήτη. Με το Tech Experience Index, μία ετήσια μελέτη που ερευνά το πώς αξιολογούν οι πραγματικοί χρήστες τη νέα τεχνολογία στα αυτοκίνητα, η J.D. Power παρακολουθεί ακριβώς αυτό και παρέχει απαντήσεις για το ποιες τεχνολογίες έχουν καταφέρει να “κερδίσουν” τον κόσμο και ποιες θα μπορούσαν να απουσιάζουν είτε μόνιμα γιατί δεν εξυπηρετούν κάποια ανάγκη ούτε κάνουν την ζωή του χρήση ευκολότερη, είτε προσωρινά για να σχεδιαστούν από την αρχή ώστε να είναι πιο λειτουργικές.

Στην κορυφή της λίστας η οποία δημιουργήθηκε από τις απαντήσεις 80.000 συμμετεχόντων βρέθηκε ένα σύστημα ασφάλειας. Οι κάμερες νεκρού σημείου είναι μία τεχνολογία που κυκλοφορεί εδώ και κάποια χρόνια, είναι διαθέσιμη από πολλούς κατασκευαστές και η υλοποίηση της διαφέρει στα σημεία ανάλογα με την εταιρία. Η ουσία είναι ότι παρακολουθεί τα σημεία στα οποία δεν έχει οπτική ο οδηγός και προειδοποιεί για την ύπαρξη ενός οχήματος σε αυτά τα νεκρά σημεία – η προειδοποίηση μπορεί να είναι σταθερή (μέσω κάποιου σήματος στον καθρέφτη για παράδειγμα) ή να ενεργοποιείται μόνο όταν ο οδηγός προβεί σε κάποια ενέργεια, όπως π.χ. να ανάψει το φλας για να αλλάξει λωρίδα. Η εν λόγω τεχνολογία ξεκάθαρα λύνει ένα πρόβλημα και παρότι κάποιες υλοποιήσεις είναι καλύτερες από άλλες, ως εργαλείο είναι εξαιρετικά χρήσιμη.

Ένα ακόμα σετ λειτουργιών που αξιολογείται θετικά από την πλειοψηφία των χρηστών είναι οι λεγόμενες “έξυπνες τεχνολογίες”. Το Smart Climate Control για παράδειγμα, είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης για να εντοπίσει περιοχές στην καμπίνα όπου απαιτείται παρέμβαση για την διατήρηση της σωστής (επιλεγμένης) θερμοκρασίας και προβαίνει στις ενέργειες που χρειάζονται. Αν κάποιο σημείο ζεσταίνεται από τον ήλιο περισσότερο από την υπόλοιπη καμπίνα, το σύστημα θα αυξήσει την ταχύτητα της ροής του αέρα ή/και θα μειώσει την θερμοκρασία του κλιματισμού για εκείνο το σημείο στοχευμένα, χωρίς να επηρεάζεται η υπόλοιπη καμπίνα. Θετικές είναι οι εντυπώσεις του κόσμου και για τις over-the-air αναβαθμίζεις καθώς νιώθουν ότι βελτιώνουν την μακροβιότητα του αυτοκινήτου ιδίως σε μία εποχή που όπως όλα δείχνουν ορίζεται από το λογισμικό που διαθέτουν τα νέα μοντέλα. Υπάρχουν τομείς βελτίωσης φυσικά (βλ. ταχύτητα εγκατάστασης ή επικοινωνία σχετικά με το τι αναβαθμίζεται) αλλά η δυνατότητα αναβάθμισης του λογισμικού είτε για την καλύτερη λειτουργία των ήδη υπαρχόντων συστημάτων, είτε για την προσθήκη νέων λειτουργιών χωρίς την ανάγκη για επίσκεψη στην αντιπροσωπεία συγκεντρώνει κατά κύριο λόγο θετικές κριτικές.

Εννοείται ότι υπάρχουν και τεχνολογίες τις οποίες ο κόσμος δεν αγαπά ιδιαίτερα και σε αυτές βρίσκουμε αρκετά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Εκ πείρας, ακόμα και εγώ θα αναφέρω το χαρακτηριστικό παράδειγμα οποιουδήποτε συστήματος έχει να κάνει με παρακολούθηση της λωρίδας κίνησης που στην χώρα μας είναι από άχρηστο έως επικίνδυνο λόγω της διαγράμμισης. Έπειτα είναι τα συστήματα που απαιτούν βιομετρικά στοιχεία, ή αυτά που παρακολουθούν την προσοχή ή την κούραση του οδηγού. Είναι λογικό. Δεν γίνεται όλα τα συστήματα να είναι επιτυχημένα. Απλώς οι κατασκευαστές θα πρέπει να κάνουν καλύτερη έρευνα πριν αποφασίσουν να επενδύσουν στην εξέλιξη μίας τεχνολογίας. Η καινοτομία δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός αλλά απάντηση σε κάποια ανάγκη καθώς σε αντίθετη περίπτωση, είναι καταδικασμένη να αποτύχει.

Prev Post Η Mercedes Concept AMG GT XX έσπασε 25 ρεκόρ οδηγώντας με 300 km/h για 8 μέρες!
Next Post Renault Kiger – Το SUV των €7.000 που δεν μπορούμε να έχουμε!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook