Με κάθε μήνα που περνά οι Κινέζοι κατασκευαστές ανεβάζουν τον πήχη που θα πρέπει ξεπεράσουν οι ανταγωνιστές τους αν θέλουν να σταθούν στο ίδιο επίπεδο με αυτούς. Βλέπεις, οι Κινέζοι δεν έχουν την ιστορία ή την αναγνωρισιμότητα των Ευρωπαίων αλλά αυτά τα δύο μπορούν να σε κουβαλήσουν μέχρι ένα σημείο όταν απέναντι σου έχεις ψυχρά νούμερα. Τον τελευταίο καιρό μάλιστα, οι Κινέζοι έχουν αρχίσει να εστιάζουν στα plug-in υβριδικά και οι αριθμοί που αναφέρουν είναι αν μη τι άλλου εντυπωσιακοί. Όπως για παράδειγμα η περίπτωση του Roewe D7 DMH που είναι εδώ και λίγο καιρό περήφανος κάτοχος ενός παγκόσμιου ρεκόρ Guinness για την μεγαλύτερη απόσταση που έχει καλύψει ένα plug-in υβριδικό όχημα χωρίς να σταματήσει για ανεφοδιασμό ή φόρτιση!
Το Roewe D7 είναι ένα μεσαίο sedan που κατασκευάζει η SAIC και πωλείται με τα σήματα της Roewe. Είναι διαθέσιμο τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, με διπλά φωτιστικά σώματα και ένα αρκετά… αιχμηρό εμπρός μέρος, όσο και ως plug-in υβριδικό (DMH) με διαφορετική μάσκα και μεγαλύτερα φανάρια. Για την κίνηση της PHEV έκδοσης, φροντίζει ένας 1500άρης βενζινοκινητήρας με αποδοτικότητα που υπερβαίνει, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της Roewe, το 43% και ένας ηλεκτροκινητήρας. Ο θερμικός είναι ικανός για 112 ίππους και ο ηλεκτροκινητήρας για 204 ενώ για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας χρησιμοποιείται μία LFP μπαταρία 21.4 kWh. Θεωρητικά, το plug-in υβριδικό Roewe D7 DMH δεν είναι κάτι το εξαιρετικό, αν και η κινέζικη εταιρία δηλώνει ότι η αυτονομία του, με γεμάτο ρεζερβουάρ και φορτισμένη μπαταρία, αγγίζει τα 1.400 χιλιόμετρα – καθόλου άσχημα αλλά δεν είναι το υψηλότερο νούμερο που έχουμε ακούσει.
Το μοντέλο που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ όμως, κατάφερε να διαλύσει την εργοστασιακή αυτονομία διανύοντας 2.208 χιλιόμετρα χωρίς να ανεφοδιαστεί είτε με βενζίνη, είτε με ρεύμα! Ταινίες που τοποθετήθηκαν στο ρεζερβουάρ και την θύρα φόρτισης διασφάλισαν την εγκυρότητα του ρεκόρ ενώ οι παρατηρητές επαλήθευσαν την “ταυτότητα” του οχήματος με τον αριθμό πλαισίου του. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η απόσταση που κάλυψε το Roewe D7 DMH δεν ήταν “κενοί” γύροι σε κάποια πίστα ή κάποια προσεκτικά επιλεγμένη διαδρομή που θα συμφωνούσε με τα πλεονεκτήματα του οχήματος. Το αυτοκίνητο πέρασε από 4 διαφορετικές πόλεις, κινήθηκε σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, χώμα, χιόνι και πάγο, “επέζησε” σε θερμοκρασίες έως -8ο C ενώ η διαδρομή περιλάμβανε και διαφορά υψομέτρου της τάξης των 1.600 μέτρων. Με λίγα λόγια, οι σχεδιαστές της διαδρομής προσπάθησαν να δημιουργήσουν ρεαλιστικές συνθήκες και χάρη σε αυτή την προσπάθεια, η υπέρβαση της εργοστασιακής αυτονομίας κατά 808 χιλιόμετρα έχει ακόμα μεγαλύτερη αξία. Εκτός αυτού, η επίτευξη αυτής της επίδοσης αποδεικνύει περίτρανα ότι εκτός από τις δυνατότητες μίας τεχνολογίας ή ενός συγκεκριμένου κινητήριου συνόλου, ο τρόπος οδήγησης και η διαφορά που μπορεί να κάνει ένας επαγγελματίας οδηγός, διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Συνολικά, να αναφέρουμε ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά τη διάρκεια των 2.208 χιλιομέτρων ήταν 2.49 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και τώρα θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα υπάρξει εγχώρια ή “εξωτερική” απάντηση στο άκρως εντυπωσιακό ρεκόρ του Roewe D7 DMH!