Το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού της γκάμας της Ford υλοποιείται με σταθερό ρυθμό και η αμερικανική εταιρία έχει ήδη καταφέρει να καλύψει τις περισσότερες σημαντικές κατηγορίες με αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις όπως η Mustang Mach E, το F-150 Lightning αλλά και το Transit ενώ πρόσφατα πρόσθεσε στην οικογένεια και το Explorer που είναι και το πρώτο μοντέλο της που χρησιμοποιεί την MEB αρχιτεκτονική του VW Group βάσει της συμφωνίας μεταξύ των δύο εταιριών. Η πρόοδος που έχει σημειωθεί όμως, δεν σημαίνει ότι η δουλειά έχει ολοκληρωθεί – το αντίθετο μάλιστα. Το 2024 η Ford σκοπεύει να λανσάρει στην αγορά την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Puma για να σταθεί απέναντι σε ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το Opel Mokka Electric, το Peugeot e-2008 και το επερχόμενο Mini Aceman μεταξύ άλλων.
Το ηλεκτρικό Puma θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο με την θερμική έκδοση, στην Κραϊόβα της Ρουμανίας και θα χρησιμοποιεί την ίδια αρχιτεκτονική με το ολοκαίνουριο E-Transit Courier που παρουσιάστηκε σήμερα. Αυτό σημαίνει πως, κατά πάσα πιθανότητα, το ηλεκτρικό Puma θα χρησιμοποιεί και το ίδιο κινητήριο σύνολο με έναν ηλεκτροκινητήρα 136 να κινεί τους τροχούς του εμπρός άξονα τροφοδοτούμενος με ενέργεια από μία μπαταρία για την οποία δεν γνωρίζουμε λεπτομέρειες αλλά λογικά, θα έχει χωρητικότητα 50-60 kWh ώστε να παρέχει ανταγωνιστική αυτονομία – τα προαναφερθέντα μοντέλα για παράδειγμα, προσφέρουν εμβέλεια 350-400 χιλιομέτρων και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου εκεί έχει θέσει τον πήχη και η Ford, με ερωτηματικό αν σκοπεύει να υπερβεί το άτυπο όριο των 400 χιλιομέτρων. Σε κάθε περίπτωση, όταν εξαντλείται το φορτίο της μπαταρίας θα χρειάζονται περί τα 30-40 λεπτά για την φόρτιση από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας σε φορτιστή 100 kW που αντιστοιχεί σε 87 χιλιόμετρα ανά 10 λεπτά φόρτισης περίπου.
Αυτό που θα έχει ενδιαφέρον να δούμε όταν παρουσιαστεί το ηλεκτρικό Ford Puma είναι αν η εταιρία θα προσφέρει επιλογές όσον αφορά στο μέγεθος της μπαταρίας ή την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα. Για οποιαδήποτε από τις δύο περιπτώσεις, η Ford έχει επιλογές στην γκάμα της αλλά ίσως να ακολουθήσει τον δρόμο της απλούστευσης και τελικά να διαλέξει να προσφέρει το Puma EV με μία μπαταρία και έναν ηλεκτροκινητήρα. Το μόνο σίγουρο είναι πως η έκδοση μηδενικών εκπομπών του δημοφιλούς crossover θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας τιμολογιακά, αγγίζοντας ή και ξεπερνώντας τα €40.000.