Πριν από μερικές εβδομάδες, στα τέλη του Σεπτεμβρίου, η Renault αποφάσισε να γιορτάσει τα 50 χρόνια από το λανσάρισμα του R5 με την δημιουργία και παρουσίαση ενός πρωτότυπου ως φόρο τιμής στο αυθεντικό R5 Turbo. Το R5 Turbo 3E ήταν αυτό το πρωτότυπο – βασισμένο σε ένα ειδικό σωληνωτό πλαίσιο, με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 380 ίππων και 700 Nm ροπής και μία μπαταρία 42 kWh, το ρετρομοντέρνο concept μπορεί να επιταχύνει στα 100 km/h σε 3.5 δευτερόλεπτα. Εκτός αυτού, διαθέτει πληθώρα modes οδήγησης μεταξύ των οποίων τρία τα οποία αφορούν την… τέχνη της πλαγιολίσθησης αλλά το μεγαλύτερο θέλγητρο του R5 Turbo 3E είναι η εμφάνιση του που βρίσκεται ανάμεσα στο κλασικό, πρησμένο R5 Turbo 2 και σε κάτι βγαλμένο απευθείας από κάποιο βιντεοπαιχνίδι.
Αυτό ακριβώς το αυτοκίνητο ή για την ακρίβεια μία πιο… φυσιολογική έκδοση παραγωγής του σκέφτεται σοβαρά να λανσάρει η Renault, αρκεί να βρει την χρηματοδότηση, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής της γαλλικής εταιρίας, Luca de Meo, στο περιθώριο της έκθεσης του Παρισιού.
“Είμαι σοβαρός, έχουμε βρει έναν τεχνικό τρόπο να κάνουμε κάτι αρκετά κοντά στο concept. Δεν θα έχεις το roll bar, αλλά θα έχεις την βάση γι’ αυτό. Το ερώτημα είναι αν έχουμε τα χρήματα για να το κάνουμε. Δεν έχουμε βαθιές, βαθιές, βαθιές τσέπες.“
Αν μη τι άλλου, είναι ειλικρινής. Ένα επιπλέον πρόβλημα σχετίζεται με το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία κατηγορία στο WRC για ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο ώστε να δικαιολογείται η επένδυση. Αυτό μπορεί να αλλάξει μέσα στα επόμενα χρόνια καθώς το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι επαναπροσδιορίζεται για να παραμείνει σύγχρονο και σχετικό, αλλά μέχρι να διαμορφωθούν οι όποιοι νέοι κανονισμοί, το R5 Turbo 3E θα παραμείνει ένας ευσεβής πόθος, όχι μόνο για εμάς αλλά ακόμα και για την ηγεσία της Renault. Θα υπάρχει βέβαια η εναλλακτική της Alpine, που έχει ούτως ή άλλως ανακοινώσει την προσθήκη ενός ηλεκτρικού, καυτού hatchback στην γκάμα της…