Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 PS EAT 8. Άνετο και οικονομικό

Σε μία εποχή που ο εξηλεκτρισμός είναι το βασικό θέμα συζήτησης στην αυτοκίνηση και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα ολοένα και μειώνονται, έρχεται η δοκιμή του Peugeot 2008 με τον 1.5 BlueHdi κινητήρα των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων για να στηρίξει και να επιβεβαιώσει την άποψη που έχουμε εκφράσει εδώ και αρκετά χρόνια και φυσικά συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε. Ότι δηλαδή όλο αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην αυτοκίνηση γίνεται με πολύ απότομο, με πολύ βίαιο τρόπο και πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή οφείλει, πολύ δε περισσότερο τώρα, να το επανεξετάσει και να διαφοροποιήσει τις προδιαγραφές των ρύπων.

Να αφήσει δηλαδή τα χρονικά εκείνα περιθώρια στην αυτοκίνηση να κάνει ήρεμα και ομαλά τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, δίνοντας την ευκαιρία σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα όπως το 2008 της δοκιμής μας να συνεχίσουν να υπάρχουν και να προσφέρουν λύσεις, άνετες και κυρίως οικονομικές ως προς την κατανάλωση πάντα, σε όλους εκείνους που διανύουν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.

H Γαλλική έκφραση της καλαισθησίας

Χωρίς αμφιβολία η σχεδιαστική στροφή που έκανε η Peugeot με το 3008 και η οποία συνεχίστηκε με το 208 αλλά και με το 2008, όχι απλώς ήταν σημαντική και σωστή, αλλά την ωφέλησε στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Τα χαρακτηριστικά φώτα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος του, το έντονα ανάγλυφο στις πλευρικές επιφάνειες, το οριζόντιο καπό, όλα συντελούν σε ένα µυώδες, επιβλητικό παρουσιαστικό που δύσκολα σε αφήνει ασυγκίνητο. Και βεβαίως τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας, ο σμιλεμένος προφυλακτήρας και το καπό με τα έντονα «νεύρα» ολοκληρώνουν την έντονα σπορτίφ και αρκούντως εντυπωσιακή εμφάνιση του.

Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του αυτοκινήτου, αυτές κάθε άλλο παρά αμελητέες είναι καθώς το μήκος του βρίσκεται στα 4.3 μέτρα με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.605 χιλιοστά, το πλάτος να αγγίζει τα 1,815 μέτρα και το ύψος τα 1,530 μέτρα. Όπως είναι φυσικό οι παραπάνω διαστάσεις έχουν θετικό αντίκτυπο και στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

Άνεση και στο εσωτερικό

Mπαίνοντας στο εσωτερικό του Peugeot 2008 το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση, και που η αλήθεια είναι πως επί προσωπικού ούτε το έχω συνηθίσει ούτε με έχει βολέψει, είναι το χαμηλά τοποθετημένο τιμόνι, με τη λογική ότι βλέπεις τα όργανα πάνω από αυτό. Από εκεί και πέρα, και παρά τα σχεδόν 40 χιλιάδες δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, του αυτοκινήτου της δοκιμής και της ταλαιπωρίας που έχει υποστεί στα χέρια πάρα πολλών και πολύ ιδιαίτερων οδηγών, η εικόνα του εξακολουθούσε να είναι ποιοτική. Βεβαίως το i-cockpit δίνει και εδώ το παρών και από το τιμόνι μπορεί ο οδηγός να επιλέξει την θεματική ενότητα που του ταιριάζει.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια touch-screen 10 ιντσών για την πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση της δοκιμής μας, και μερικά εκατοστά χαμηλότερα μια σειρά από διακόπτες. Ωστόσο θα ήταν σαφώς καλύτερα αν ο κλιματισμός μπορούσε να ρυθμιστεί με διακόπτες εκτός οθόνης, καθώς η αλήθεια είναι πως δεν βολεύει και πάρα πολύ η υπάρχουσα κατάσταση.

Εξαιρετική είναι η κατάσταση σε σχέση αφενός με τις θήκες για μικρό-αντικείμενα, με βαθιά ντουλαπάκια και πρακτική θήκη στην κεντρική κονσόλα για να στέκεται όριο ένα smartphone, αφετέρου με τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν και θα ταξιδέψουν με άνεση μαζί με τις αποσκευές  τους (405 λίτρα ο χώρος του πορτ μπαγκαζ), ενώ ένας πέμπτος επιβάτης, θα στριμώξει αρκετά την κατάσταση.

Εξαιρετική επιλογή

Δεν το έχουμε κρύψει ποτέ ότι είμαστε λάτρεις των πετρελαιοκινητήρων, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για μηχανικά σύνολα όπως ο συγκεκριμένος των 1.5 λίτρων που αποδίδει 130 ίππους, με τη ροπή του να φτάνει τα 200 Nm. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζότανε με το επίσης εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, με τις ομαλές και γρήγορες αλλαγές, εκτοξεύοντας την άνεση στην οδήγηση. Τα 10.4’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 180 χλμ./ώρα της τελικής είναι απολύτως ρεαλιστικά νούμερα. Ωστόσο το πιο σημαντικό είναι αυτό της κατανάλωσης η οποία κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής και κινούμενοι σχεδόν πάντα και παντού με σβέλτο ρυθμό, δεν ξεπέρασε τα επτά λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Diesel και πάλι diesel.

Φυσικά δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν και τα οδηγικά προφίλ (eco, normal, sport) προκειμένου ο οδηγός να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάλογα με τις οδικές συνθήκες και κυρίως με βάση τις οδηγικές του ανάγκες και διαθέσεις. Η απόσταση των περίπου 17 εκατοστών από το έδαφος, αφήνει κάποια περιθώρια για κίνηση σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές, αρκεί φυσικά να μην λησμονήσετε πως η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά και μόνο στους εμπρός τροχούς.

Γνήσιο Peugeot στο δρόμο

Kαλή η εξωτερική εικόνα, ακόμη καλύτερη η εσωτερική άνεση και εμφάνιση, αλλά δεν θα πρέπει ποτέ να λησμονούμε πως μιλάμε – γράφουμε για αυτοκίνητο, οπότε όλη η ουσία βρίσκεται στο τι γίνεται όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι, όπου από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα θα διαπιστώσετε πως ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση, βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Και μπορεί ο πετρελαιοκινητήρας να ακούγεται κάπως όταν βρίσκεστε έξω από το αυτοκίνητο, στο εσωτερικό ωστόσο κυριαρχεί απόλυτη ησυχία. Στο δρόμο ανεβάζεις χιλιόμετρα στην εθνική οδό και αισθάνεσαι ασφάλεια και άνεση. Αφήνεις τις ευθείες και μπαίνεις στις στροφές και διαπιστώνεις πως οδηγείς ένα γνήσιο Peugeot, χωρίς να αντιλαμβάνεσαι ύψος και όγκο.

Με το 2008 η Peugeot έκανε ένα ακόμη άλμα προς τα εμπρός σε μία ιδιαίτερα δύσκολη, ανταγωνιστική αλλά και με συνεχώς αυξανόμενο εμπορικό ενδιαφέρον κατηγορία. Μία κίνηση η οποία εκ του αποτελέσματος πλέον, κρίνεται ως εξόχως επιτυχημένη.  Εμφάνιση μέσα έξω, εξοπλισμός, διαφορετικότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά και πληθώρα επιλογών κινητήρα, έκαναν το Γαλλικό μοντέλο ικανό να σταθεί επάξια απέναντι στους πολλούς και σημαντικούς ανταγωνιστές του.

Βεβαίως όπως συμβαίνει με το σύνολο των αυτοκινήτων, έτσι και στη περίπτωση του 2008 η τιμή του έχει αυξηθεί και μάλιστα σημαντικά, καθώς τα 34700 Eυρώ που κοστίζει η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 130 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων στο, πλούσιο είναι η αλήθεια, επίπεδο εξοπλισμού allure, προφανώς και δεν είναι λίγα.

Prev Post Mazda MX-5. Με οδηγό το συναίσθημα
Next Post BMW 420d Gran Coupe. Αριστοκρατικά δυναμική
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook