Τα “παιχνίδια” για τους υπερ-πλούσιους αυτού του κόσμου είναι πρακτικά ανεξάντλητα αλλά η Pagani έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα με την άκρως εντυπωσιακή, ελαφρώς ανοιχτή και σίγουρα πάρα πολύ γρήγορη Huayra R Evo. Ένα μοντέλο που σύμφωνα με τον ιδρυτή της εταιρίας, Horacio Pagani, αντλεί επιρροές τόσο από τον χώρο των μονοθεσίων και πιο συγκεκριμένα του πρωταθλήματος IndyCar όσο και από τα αγωνιστικά με τα επιμηκυμένα πίσω μέρη του παρελθόντος. Το αποτέλεσμα είναι μία δημιουργία που μπορεί να κινηθεί σε ρυθμούς συγκρίσιμους με την δεύτερη κατηγορία πρωτοτύπων των αγώνων αντοχής (βλ. LMP2) ενώ προσφέρει στους ελάχιστους τυχερούς που θα μπορέσουν να την αποκτήσουν, περισσότερο απ’ όλα. Περισσότερη ισχύ, περισσότερο ήχο, περισσότερη downforce και περισσότερο συναίσθημα.
Κάτω από το αμάξωμα στο κέντρο του οχήματος εξακολουθεί να βρίσκεται ένας 6-λιτρος, ατμοσφαιρικός V12 αλλά αυτός χάρει σε μία σειρά αναβαθμίσεων αποδίδει πλέον 900 ίππους και 770 Nm ροπής κάνοντας την Huayra R Evo το ισχυρότερο μοντέλο που έχει λανσάρει στην αγορά η Pagani – για την πίστα ή τον δρόμο, δεν έχει σημασία. Επιπλέον, ο κινητήρας στροφάρει ελεύθερα μέχρι τον περιοριστή στις 9.200 σ.α.λ. και συνεργάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων με τον συνδυασμό να χαρίζει στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα της τάξης των 350 km/h.
Πολύ πιο εντυπωσιακή όμως είναι η δουλειά που έχει γίνει στο αμάξωμα. Η Pagani έχει χαρίσει στην Huayra R Evo μία… codalunga που σημαίνει ότι έχει επιμηκύνει το πίσω μέρος της κατά 19 εκατοστά ενώ μεγαλύτερο κατά σχεδόν 10 εκατοστά είναι και το εμπρός splitter. Δεν χρειάζεται να τονίσουμε λοιπόν την έμφαση που έχει δοθεί στην αεροδυναμική του οχήματος. Αξίζει όμως να αναφέρουμε κάποια νούμερα, όπως για παράδειγμα την αύξηση κατά 45% στην παραγόμενη κάθετη δύναμη ή το γεγονός ότι στα 320 km/h η Huayra R Evo παράγει περισσότερη downforce από το βάρος της – παράγει δηλαδή περισσότερα από 1.060 κιλά αεροδυναμικά παραγόμενης κάθετης δύναμης! Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι το μοντέλο παράγει 5% επιπλέον downforce με την αφαίρεση των πάνελ της οροφής, οπότε εκτός από την θεαματική αύξηση στην ένταση του ήχου, αποκομίζει και οφέλη στον τομέα των επιδόσεων!
Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι χάρη στην τεχνογνωσία και την τεχνολογία που εξέλιξε η Pagani κατά τη δημιουργία της Utopia, το πλαίσιο της Huayra R Evo είναι κατά 38% πιο άκαμπτο παρά την σημαντική απώλεια βάρους. Αναβαθμισμένο είναι και το carbon-ceramic σύστημα πέδησης που προσφέρει πλέον ακόμα μεγαλύτερη αντοχή στην καταπόνηση, ανθεκτικότητα, βελτιωμένη διαχείρισης των θερμικών φορτίων και καλύτερη ευστάθεια. Η εταιρία δεν αποκάλυψε ούτε την τιμή του νέου μοντέλου της ούτε την διαθεσιμότητα του αλλά δήλωσε ότι οι ελάχιστοι που θα καταφέρουν να το κάνουν δικό τους θα συμμετέχουν και στο “Arte in Pista” πρόγραμμα που θα τους δώσει την δυνατότητα να οδηγήσουν τη νέα Huayra R Evo στις καλύτερες πίστες του κόσμου με την εργοστασιακή υποστήριξη της Pagani να περιλαμβάνει τεχνικούς, μηχανικούς, αναλυτές αλλά και φυσιοθεραπευτές και διατροφολόγους!