Όταν η Porsche “έκρυψε” την 924 κάτω από μία BMW 2002!

Όταν η Porsche “έκρυψε” την 924 κάτω από μία BMW 2002!

Η αυτοκίνηση είναι γεμάτη ιστορίες. Κωμικές, θλιβερές, περίεργες αλλά σε κάθε περίπτωση ενδιαφέρουσες. Κάποιες είναι γνωστές και χιλιοειπωμένες. Κάποιες είναι μύθοι που δεν βασίζονται στην πραγματικότητα αλλά κάποιες έχουν χαθεί, λίγο ή πολύ, στο πέρασμα της ιστορίας και χρειάζεται να τις αναζητήσει κάποιος για να ξαναβγούνε στο φως. Μία από αυτές είναι η σημερινή που ακόμα και αν δεν της φαίνεται σε πρώτη ανάγνωση, αφορά την Porsche 924.

Να θυμίσουμε ότι η 924 ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα ένα κοινό project της Porsche με την Volkswagen. Για την τελευταία, θα ήταν η coupe ναυαρχίδα της ενώ για την πρώτη, το entry-level sports car της. Δεδομένου ότι η Volkswagen δεν είχε ούτε την εμπειρία, ούτε το ανθρώπινο δυναμικό για να εξελίξει ένα sports car, το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης το ανέλαβε η Porsche με  τον μοναδικό όρο ότι το μοντέλο που θα δημιουργούσε θα έπρεπε να κινείται από έναν ήδη υπάρχοντα 4-κύλινδρο βενζινοκινητήρα. Η Porsche επέλεξε να τοποθετήσει τον κινητήρα στο εμπρός μέρος και μία διάταξη transaxle στον πίσω αλλά πριν προχωρήσει πολύ η υπόθεση, η πετρελαϊκή κρίση του 1973, μία σειρά αλλαγών στους κανονισμούς και μία σειρά αλλαγών σε διοικητικό επίπεδο εντός της Volkswagen την έκαναν να αναθεωρήσει την στάση της απέναντι στο project και να στραφεί σε αυτό που θα γνωρίζαμε λίγο μετά ως Scirocco. Η Porsche δεν πτοήθηκε από την αλλαγή πλάνων και συνέχισε βάσει σχεδίου.

Κάπως έτσι φτάνουμε στις φωτογραφίες που βλέπεις. Φωτογραφίες που δείχνουν μία BMW 2002 αλλά κρύβουν κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον καθώς η 2002 είναι αυτό που θέλει η Porsche να δεις. Στην πραγματικότητα, το αμάξωμα της BMW 2002 είναι η λύση στην οποία κατέληξε η Porsche για να δοκιμάσει μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα το πρώτο μπροστιοκίνητο μοντέλο της – βλ. 924! Χωρίς να έχει στις τάξεις της κάποιο αμάξωμα που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως καμουφλάζ, η BMW 2002 και το Opel Manta είναι αυτά που ταίριαζαν σε αυτό που ήθελε να κάνει η Porsche και γι’ αυτό βλέπεις μία 2002 η οποία όμως, μηχανικά δεν έχει καμία σχέση με το μοντέλο της BMW.

Αξίζει να σημειώσουμε επίσης ότι η… τέχνη της κατασκοπευτικής φωτογραφίας δεν είναι όσο νέα μπορεί να νομίζεις. Ήδη από την δεκαετία του ’50 οι Heinz-Ulrich Wieselmann και Werner Oswald απαθανάτιζαν τα οχήματα που δοκίμαζαν σε δημόσιους δρόμους οι κατασκευαστές και δημοσίευαν τις φωτογραφίες στο Auto Motor und Sport. Εννοείται ότι οι κατασκευαστές δεν ήταν ιδιαίτερα χαρούμενοι με αυτή την πρακτική και έκτοτε καταφεύγουν σε κάθε πιθανό και απίθανο μέτρο για να “κρύψουν” τα μελλοντικά μοντέλα τους από αδιάκριτα μάτια.

Next Post Η Chery απέτυχε εκεί που είχε πετύχει η Land Rover
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook