OPEL MOKKA 1.6 CDTI 4X2 AUTO: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ

OPEL MOKKA 1.6 CDTI 4X2 AUTO: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ
Παρά τα αρκετά χρόνια που βρίσκεται στην αγορά,
η εμφάνισή του παραμένει ελκυστική

H κατηγορία των κροσσόβερ οχημάτων έχει εμπλουτιστεί τα τελευταία χρόνια  με πάμπολλα καινούρια μοντέλα. Η Opel αντιλαμβανόμενη τη τάση αυτή είχε παρουσιάσει και αυτή τη δική της πρόταση στα κόμπακτ κροσσόβερ, το Mokka. Τώρα, όντας πλέον λίγο πρίν την αντικατάσταση του, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τη δικίνητη έκδοση με τον πολύ καλό πετρελαιοκινητήρα των 1600 κυβικών, ο οποίος μάλιστα συνδυαζότανε και με αυτόματο κιβώτιο έξη σχέσεων. 

Συνεχίζει να δείχνει φρέσκο

Σοβαρή η σχεδίαση του εμπρός μέρους

Παρά τα αρκετά χρόνια της παρουσίας του στην αγορά και σε αναμονή του αντικαταστάτη του ο οποίος θα έρθει εντός του έτους, το Mokka συνεχίζει να δείχνει φρέσκο. Ψηλό αμάξωμα με συμπαγείς διαστάσεις, προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος και ποδιές εμπρός πίσω, δίνουν το στίγμα της εξωτερικής εικόνας του αυτοκινήτου. Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου το πρώτο πράγμα που τραβάει το βλέμμα είναι η πληθώρα των διακοπτών, η οποία μαρτυρά και την ηλικία του αυτοκινήτου. Πλέον οι πολλοί διακόπτες έχουν αντικατασταθεί από οθόνες αφής, κάτι που ισχύει και για τα μοντέλα της Opel. Προφανώς κάτι ανάλογο θα συμβεί και με τον αντικαταστάτη του Mokka, προκειμένου να βελτιωθεί αισθητά και η παρεχόμενη εργονομία. 

Οι διαστάσεις του είναι συμμαζεμένες

Το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου είναι οι χώροι, καθώς παρά τις συμμαζεμένες διαστάσεις, τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν χωρίς υπαναχωρήσεις ως προς την άνεσή τους. Το ίδιο ισχύει τόσο για τις αποσκευές τους, όσο και για τις θήκες των μικροαντικειμένων, οι οποίες είναι παραπάνω από αρκετές. Ποιότητα υλικών και κατασκευής βρίσκονται σε καλό επίπεδο, χωρίς ωστόσο να ενθουσιάζουν. Τέλος η θέση οδήγησης είναι αρκετά άνετη και δεν θα κουράσει τον οδηγό ακόμη και στα μεγάλα ταξίδια. 

Δυνατός και οικονομικός

Η προστατευτική ποδιά δίνει πόντους ομορφιάς και αγριάδας

Ο λόγος για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων που αποδίδει 136 ίππους με τη ροπή του να φτάνει τα 320 Nm και στη περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας να συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο έξη σχέσεων, το οποίο ωστόσο δεν αναδείκνυε τις αδιαμφισβήτητες αρετές του. Αυτό διότι η αλλαγή των σχέσεων είναι σχετικά αργή, ενώ η ασυνήθιστη χειροκίνητη λειτουργία μέσω ενός διακόπτη επάνω στον λεβιέ, στη πράξη δεν ήταν και ότι καλύτερο. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε μεικτές συνθήκες, αστικές αλλά και αρκετά χιλιόμετρα σε εθνική οδό, κυμάνθηκε στα 7.2 λτ./100 χλμ.

Άνετο

Η πληθώρα των διακοπτών δεν βοηθάει στην εργονομία

Σε ότι έχει να κάνει με το οδηγικό κομμάτι του Opel Mokka, το ρυθμό αλλά και την συνολική αίσθηση δίνει ο κινητήρας. Ροπή από χαμηλά και σε όλο το εύρος των στροφών, στρωτή λειτουργία και λογική κατανάλωση. Παρά το γεγονός πως το κιβώτιο δεν μπορεί να φτάσει στο επίπεδο του κινητήρα, το Mokka αποδεικνύεται ένα σβέλτο και άνετο όχημα που μπορεί να καλύψει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κουράσει οδηγό και επιβάτες. Αυτά σε ότι αφορά τη κίνηση στην εθνική οδό, καθώς σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια η εικόνα δεν είναι το ίδιο θετική εξαιτίας του κιβωτίου. Οι σχετικά αργές αλλαγές δεν βοηθούν τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί σβέλτα ενώ και η ροπή του κινητήρα αναγκάζει πολλές φορές τους τροχούς να σπινάρουν χωρίς λόγο. Συνολικά πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο συμπαγές κροσσόβερ όχημα, το οποίο θα επιλέγαμε με χειροκίνητο κιβώτιο και τετρακίνηση. Τέλος σε ότι έχει να κάνει με το οικονομικό σκέλος, η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από 25800 Ευρώ.

  • Απόδοση κινητήρα                                        
                                                       • Εργονομία
  • Χώροι
• Αργή λειτουργία κιβωτίου
  • Άνεση
• Αντικαθίσταται σύντομα
  • Κομπακτ διαστάσεις


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας                                   1600 κ.εκ. turbodiesel
Ίπποι                   136
0-100                      10,9”

Τελική ταχύτητα       187 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής   7.2 λτ./100χλμ
Εκπομπές CO2       129 γρ./χλμ


Του Σωτήρη Βουτσελά

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ένα από τα δυνατά του σημεία
Στα όρια του ικανοποιητικού
Πολύ καλός στη λειτουργία και φυσικά εξαιρετικά ισχυρός. Το αυτόματο κιβώτιο δεν τον βοηθάει ωστόσο ιδιαίτερα
Μπορεί να ταξιδεύει με άνεση
Οι κλίσεις στις στροφές είναι απολύτως λογικές και δεν τρομάζουν οδηγό και επιβάτες
Prev Post SEAT IBIZA 1.4 TDI: ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟ
Next Post NISSAN NP300 NAVARA: ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΑΡΜΑ
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook