H Opel τα τελευταία, λίγα είναι η αλήθεια, χρόνια αφενός προσπαθεί να ισχυροποιήσει τη θέση της μέσα στον τεράστιο όμιλο της Stellantis, στον οποίο ανήκεις, αφετέρου θέλει να διαφοροποιηθεί εμφανώς και να γίνει μία πιο νεανική μάρκα. Προφανώς όλο αυτό το εγχείρημα, κάθε άλλο παρά εύκολο είναι, διότι και η ευχέρεια των κινήσεων δεν είναι αυτή που έχει μία αυτοκινητοβιομηχανία που είναι ανεξάρτητη και πορεύεται μόνη της και οι επιλογές σε πλαίσια και μηχανικά μέρη είναι πολύ συγκεκριμένες.
Ωστόσο η προσπάθεια που καταβάλλει και αξιοπρόσεκτη είναι και καρπούς αποδίδει, όπως διαπιστώσαμε στην περίπτωση του ολοκαίνουριου Grandland. Ενός αυτοκινήτου το οποίο είναι εντελώς διαφορετικό από τον προκάτοχό του, ενώ παράλληλα μπορεί και «πλασάρεται» με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο σε όλα τα επίπεδα, σε σχέση τόσο με τους ομόσταυλους ανταγωνιστές, όσο και με τα άλλα, πάμπολλα, μοντέλα της κατηγορίας. Έχοντας στη φαρέτρα του συγκεκριμένα όπλα για να πετύχει τον στόχο αυτό, καταφέρνει πολλά περισσότερα, από αυτά που τουλάχιστον εμείς πιστεύαμε, πρίν βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του για μία δοκιμή σχεδόν 2000 χιλιομέτρων.
Με πλήρως ανανεωμένη εμφάνιση
Το νέο Opel Grandland είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που φέρει πολλά στοιχεία από το Opel Experimental, που είδαμε για πρώτη φορά στην έκθεση του Μονάχου πρίν από δύο χρόνια. Αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Opel κάνουν πραγματικότητα τα πρωτοποριακά αυτοκινητιστικά όνειρα και υπηρετεί το σύνθημα “Forever forward since 1899”, που σηματοδοτεί τα 125 χρόνια της Opel στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και χωρίς αμφιβολία με το που βλέπεις το νέο Grandland, αντιλαμβάνεσαι ότι απέναντί σου έχεις κάτι εντελώς νέο εμφανισιακά.
Χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis, έχτισαν πάνω της ένα νέο αμάξωμα, αισθητά μεγαλύτερο σε διαστάσεις. Ενδεικτικά, το μήκος του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 17,3 cm, το πλάτος του κατά 4,9 cm και το ύψος κατά 5,1 cm. Η αύξηση αυτή του όγκου, σε συνδυασμό με την ωρίμανση της «Bold & Pure» σχεδιαστικής φιλοσοφίας της φίρμας, απέδωσε ένα σαφώς πιο επιβλητικό και κομψό αισθητικά αποτέλεσμα. Δεν είναι μόνο οι πιο καθαρές αεροδυναμικές γραμμές που κάνουν τη διαφορά αλλά και η 3D Visor μάσκα μπροστά, με το φωτιζόμενο λογότυπο, οι Intelli-Lux Pixel HD προβολείς (στις πιο πλούσιες εξοπλιστικά εκδόσεις) και το αντίστοιχα φωτιζόμενο λογότυπο πίσω, τεχνολογίας edge light.
Με εμφανή τη προσπάθεια αναβάθμισης το εσωτερικό
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Grandland αντιλαμβάνεσαι από τη πρώτη στιγμή πως οι άνθρωποι της Opel ήθελαν να αναβαθμίσουν την αντιληπτή ποιότητα, τόσο των υλικών όσο και της κατασκευής. Από εκεί και πέρα ένα άλλο πολύ βασικό χαρακτηριστικό είναι η ευρυχωρία που προσφέρει η καμπίνα των επιβατών. Το καινούργιο Grandland είναι από τα πιο άνετα μοντέλα στην κατηγορία του, σε αυτόν τον τομέα. Ο επιβάτες έχουν μεγάλο διαθέσιμο χώρο στη διάθεσή τους, τόσο για τους ίδιους όσο και για τις αποσκευές τους.
Ιδιαίτερης αναφοράς χρίζουν τα εμπρός καθίσματα «Intelli-Seats». Είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση, ωστόσο αυτό που θα εκτιμήσουν οδηγός και συνοδηγός είναι η προτεραιότητα στην εργονομική μορφοποίησή τους. Στις προσιτότερες εξοπλιστικές εκδόσεις του νέου μοντέλου είναι προαιρετικά, όμως κρίνουμε ότι είναι μια επιλογή που αξίζει το επιπλέον κόστος σε αυτές. Το ταμπλό είναι μορφοποιημένο με τρόπο που να δείχνει ελισσόμενο και πολύεπίπεδο. Εδώ, οι άνθρωποι της Opel είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια νέα ταυτότητα για τα μοντέλα τους σε αυτό τον τομέα.
Σε αυτό, πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν η έγχρωμη οθόνη 10 ιντσών στον πίνακα οργάνων και η αφής στο κέντρο 16 ιντσών (προαιρετικά, στη βασική έκδοση αυτή είναι 10 ιντσών). Επίσης, στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και σύστημα Head-up Display με ενδείξεις επαυξημένης πραγματικότητας. Κάτω από την κεντρική οθόνη, ευτυχώς, υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για τον χειρισμό του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού. Η κονσόλα είναι τύπου «γέφυρας», με ενσωματωμένες θήκες για μικροαντικείμενο και ποτηροθήκες και κάτω από αυτή ανοιχτός χώρος για τη τοποθέτηση μεγαλύτερων αντικειμένων.
Μια ιδιαίτερη λύση είναι το νέο «Pixel Box» όπως το ονομάζουν στην Opel. Πρόκειται για ένα ημιδιαφανές πλαστικό το οποίο χωρίζει την επιφάνεια ασύρματης φόρτισης smartphone από την υπόλοιπη κονσόλα. Τέλος, το ντουλαπάκι εμπρός από τον τελευταίο και οι θήκες για μικροαντικείμενα έχουν συνολική χωρητικότητα 36 λίτρα. Ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων είναι σχετικά εύκολος και οι ενδείξεις ευκρινείς και χρειάζονται σχετικά λίγες κινήσεις μέχρι να ολοκληρώσει κάποιος την ενέργεια.
Εξελιγμένο μικροϋβριδικό
Kάτω από το καπό βρίσκεται ο τρικύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας, 1.2 Puretech της Stellantis. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο «πασπαρτού», που, όπως είναι γνωστό, κινεί ένα πλήθος μοντέλων, όλων των κατηγοριών του ομίλου. Καθώς, όμως, βρισκόμαστε εν μέσω ενεργειακής μετάβασης, ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 145 ίππους και 230 Nm ροπής, ενώ προσφέρεται «πακέτο» με τη μορφή του 48V υβριδικού συστήματος που κινεί το αυτοκίνητο. Συνδυάζεται, δηλαδή, με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων e-DSC6 με το οποίο προσφέρεται το νέο Granland ο οποίος έχει τη δυνατότητα να κινήσει ακόμα και εντελώς μόνος του, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, βέβαια, το αυτοκίνητο.
Αυτό δεν αργείς να το αντιληφθείς, καθώς κατά κανόνα τα πρώτα μέτρα που διανύεις όταν ξεκινάς είναι «αθόρυβα», ενώ όταν βρίσκεσαι να «ρολάρεις» σε κατηφορικό δρόμο ακούς τον χαρακτηριστικό ηλεκτρικό ήχο ο οποίος προδίδει την ανάκτηση ενέργειας που πραγματοποιείται με τον ηλεκτροκινητήρα σε αυτήν τη φάση. Το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα, που όπως αντιλαμβάνεστε έχει ως αποστολή του τον περιορισμό της κατανάλωσης και των ρύπων, σου προσφέρει, πριν ακόμα ασχοληθείς με την ένδειξη του trip computer, τη δέουσα άνεση στις καθημερινές σου μετακινήσεις, ενώ, παράλληλα, προσδίδει αυξημένη ζωντάνια στο μεγάλο Opel, προσφέροντας την καλοδεχούμενη υποβοήθηση του ηλεκτροκινητήρα των 21 ίππων, η οποία είναι πιο έντονα αισθητή με χαμηλές στροφές και σε χαμηλές ταχύτητες.
Η μπαταρία τού ήπια υβριδικού συστήματος είναι ιόντων λιθίου και βρίσκεται τοποθετημένη στο πάτωμα του οχήματος, για να μην επηρεαστεί η ευρυχωρία του εσωτερικού ή του πορτμπαγκάζ, αντίστοιχα. Έχει ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 0,89 kWh και πραγματική 0,432 kWh. Σε ότι έχει να κάνει με την κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής σε κάθε πιθανή και απίθανη συνθήκη, και με σβέλτο ρυθμό σχεδόν παντού, δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10.2” ενώ η τελική του ταχύτητα βρίσκεται στα 201 χλμ./ώρα.
Παρά, το γεγονός ότι το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί σχεδόν άψογα,ως οδηγός έχεις πάντα την επιλογή να αξιοποιήσεις τα χειριστήρια για χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων που σου προσφέρονται στο τιμόνι. Ενώ μπορείς, επίσης, να επιλέξεις εκείνην τη λειτουργία του οχήματος ( ECO, Normal & Sport) που ταιριάζει καλύτερα στη διάθεσή σου και στις συνθήκες κίνησης. Το βέβαιον είναι ότι αν η διάθεσή σου είναι «ανεβασμένη» και θελήσεις να κινηθείς σε μια κατάλληλη διαδρομή πιο γρήγορα, το Grandland δεν θα σε απογοητεύσει – θα στρίψει και θα φρενάρει σωστά, με ελεγχόμενες αντιδράσεις και προσφέροντάς σου σωστή αίσθηση στο τιμόνι, χωρίς αυτό πάλι να σημαίνει πως το νέο Opel είναι το πιο «fun to drive» SUV της αγοράς.
Εκείνο, δε, που αξίζει να τονίσει κανείς είναι ότι αυτό το καταφέρνει με μια ανάρτηση που στις καθημερινές σου μετακινήσεις προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου, που έρχεται να «δέσει» με την καλή ηχομόνωση. Κλείνοντας να σημειώσουμε πως το νέο Opel Grandland προσαρμόστηκε στα δεδομένα της εποχής μας και της κατηγορίας του, Πλέον, έχει εμφανέστερα τα χαρακτηριστικά ενός SUV μοντέλου, σε σχέση με την πρώτη γενιά του. Οι τιμές του νέου Opel Grandland ξεκινάνε από τις 35200 Eυρώ.