Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8 – Η νέα σελίδα της Opel σε όλα τα επίπεδα

Opel Astra 1.2 Turbo 130hp AT8 – Η νέα σελίδα της Opel σε όλα τα επίπεδα

Θα ξεκινήσουμε το συγκεκριμένο θέμα με μία παραδοχή, η οποία δεν είναι άλλη από το ότι καμία μα καμία γενιά του Opel Astra, με εξαίρεση ίσως λίγο τη πρώτη, δεν μας ενθουσίασε τόσο σχεδιαστικά όσο πολύ περισσότερο οδηγικά. Επί προσωπικού θεωρούσα το Astra ως ένα άκρως αδιάφορο αυτοκίνητο σε όλα του τα σημεία. Και ξαφνικά η Opel παρουσιάζει την έκτη γενιά του μοντέλου, και έρχονται τα πάνω κάτω, αρχικά με την εμφάνιση και όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια και με όλα τα υπόλοιπα.

Όντας σε μία κατηγορία που από τη μία έχει πολλά και ιδιαιτέρως καλά αυτοκίνητα και από την άλλη πιέζεται συνεχώς από την επέλαση των SUV και κροσσόβερ μοντέλων, η Opel επέδειξε εξαιρετικά αντανακλαστικά ως προς την αντικατάσταση του Astra. Αντανακλαστικά τα οποία σε συνδυασμό με πολύ προσεκτική δουλειά και με σωστή τοποθέτηση εντός ενός ομίλου – κολοσσού, όπως είναι η Stellantis, oδήγησαν σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Σε ένα αυτοκίνητο που αφενός είσαι σε θέση να κοιτάξει στα μάτια το σύνολο του ανταγωνισμού, αφετέρου να διατηρήσει τη θέση του, έναντι των πάσης φύσεως υπερυψωμένων κατασκευών. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και με τη σειρά.

Mε εντελώς διαφορετική και πολύ πρωτότυπη αισθητική

Μπορεί με το νέο Mokka η Οpel να μας έδωσε μία ένδειξη της αλλαγής στη σχεδιαστική της φιλοσοφία, το Astra ωστόσο είναι το μοντέλο που επί της ουσίας εδραιώνει και μάλιστα με τον πλέον σαφή και κατηγορηματικό τρόπο τη νέα σχεδιαστική της ταυτότητα. Μία ταυτότητα η οποία χαρακτηρίζεται από έναν συνδυασμό πρωτοτυπίας, στιβαρότητας και μετρημένου εντυπωσιασμού. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί το Opel Vizor το νέο πρόσωπο της γερμανικής εταιρείας το οποίο έχει διακριτικά ανοίγματα σαν γρίλιες εκατέρωθεν του σήματος της εταιρίας, καθώς και την πολύ χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή σαν μπαστούνια του γκολφ των φώτων ημέρας.

Εξίσου χαρακτηριστικό και πολύ έντονη ταυτότητα και σχεδίαση είναι και το πλήρως ανανεωμένο πίσω μέρος του Astra. Εκεί ξεχωρίζουν τα φώτα και το μικρό κάθετο τρίτο στοπ στο επάνω μέρος της πόρτας του χώρου των αποσκευών, καθώς και το φως της όπισθεν που είναι κεντρικά τοποθετημένο κάτω από την πινακίδα με τον αριθμό κυκλοφορίας. Τέλος στα πλαϊνά του αυτοκινήτου τα τονισμένα φτερά και τα έντονα αλλά κομψά νεύρα που διατρέχουν τη συγκεκριμένη υλοποίηση, αναδεικνύουν περαιτέρω τον δυναμισμό και τον μοντέρνο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ολοκληρώνοντας με εξαιρετικό τρόπο την εξωτερική του εικόνα.

Από άποψης διαστάσεων, το μικρομεσαίο χάτσμπακ της Opel αγγίζει σε μήκος τα 4,374 μέτρα, το πλάτος τα 1,860 μέτρα, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,675 μέτρα και το ύψος στα 1,470 μέτρα. Όσο δηλαδή χρειάζεται για να κερδίζει πόντους οπτικά με τον όγκο του, να διαθέτει πολύ καλούς χώρους στο εσωτερικό, χωρίς όμως αυτό να βαίνει σε βάρος της ευελιξίας κατά τη κίνηση σε αστικό περιβάλλον. 

Εντελώς νέα φιλοσοφία και στο εσωτερικό του

Και αν εξωτερικά οι αλλαγές είναι πολλές και σημαντικές, στο εσωτερικό θα τις χαρακτηρίζαμε ως και θεαματικές, καθώς πρόκειται για κάτι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με αυτά που μας είχε συνηθίσει μέχρι τώρα η Opel. Eδώ έχουμε τη πιο εξελιγμένη εκδοχή του ταμπλό Pure Panel της Opel με τις οθόνες σε πρωταγωνιστικό ρόλο και με σκοπό  ο οδηγός να εισπράττει με τον πιο έντονο τρόπο την αίσθηση πως είναι μέσα σε ένα πλήρως εκσυγχρονισμένο αυτοκίνητο  που του προσφέρει όλα όσα υπάρχουν διαθέσιμα από το σύγχρονη τεχνολογία.

Πιο συγκεκριμένα οι δύο υψηλής ευκρίνειας ψηφιακές οθόνες, πίσω από ενιαίο κρύσταλλο με αρκετά έντονη καμπύλη προς τη πλευρά του οδηγού, είναι ένα πολύ ωραίο και ενδεικτικό χαρακτηριστικό που δεν έχουμε συναντήσει ξανά σε μοντέλο της κατηγορίας. Τα μαλακά πλαστικά του ταμπλό προσφέρουν έντονα την αίσθηση της απτής ποιότητας, η οποία σε συνδυασμό με αυτήν της κατασκευής, προσφέρουν μία σημαντικά αναβαθμισμένη αίσθηση από την καμπίνα. Σε αυτό συμβάλλει σημαντικά και η επένδυση των καθισμάτων, τουλάχιστον στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, που κερδίζει και τον πλέον απαιτητικό. 

Ο συνοδηγός μπροστά του έχει μια σχεδόν ενιαία επιφάνεια που ενσωματώνει και δύο αεραγωγούς. Για τον οδηγό, ο αεραγωγός αριστερά του είναι κάθετος και οι ρυθμίσεις του γίνονται από δύο μικρά μοχλικά, ενώ στο κέντρο του ταμπλό, εντοπίζεται ακόμα ένας αεραγωγός. Άλλες λεπτομέρειες, όπως η αισθητική του flat bottomed τιμονιού, τονίζουν τον οδοκεντρικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τη σπορτίφ απόχρωση που η Opel επιθυμεί να του δώσει. Σε ότι έχει να κάνει με τα της χωροταξίας, τέσσερα ενήλικα άτομα θα βολευτούν και θα ταξιδέψουν χωρίς καμία απολύτως υποχώρηση ως προς την άνεσή τους, ενώ τα 422 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο χωρητικότητας για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Γνώριμο μηχανικό σύνολο

Ο λόγος για το μηχανικό σύνολο των 1.2 λίτρων το οποίο στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας απέδιδε 130 ίππους με τη ροπή να βρίσκεται στα 230 Nm και να συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, που έχουμε οδηγήσει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου. Τα 9,7’’ για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 210 χλμ./ώρα είναι εφικτά νούμερα σε κάθε περίπτωση, ενώ τα 6.8 λίτρα της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια των 1500 συν χιλιομέτρων της δοκιμής μας, με αρκετά σβέλτο ρυθμό κίνησης πάντα και παντού, είναι ένα σαφώς ικανοποιητικό νούμερο.

Το πλέον οδηγοκεντρικό Astra

Και ερχόμαστε στο βασικό ζητούμενο, που κατά τη γνώμη μας, παραμένει η οδήγηση και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Και από τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Astra, γίνεται αντιληπτή η προσπάθεια και κυρίως το αποτέλεσμα των μηχανικών της Opel να δημιουργήσουν το πλέον οδηγοκεντρικό Astra, από την αρχή της ύπαρξης του.

Η υψηλότερη, κατά 14%, στρεπτική ακαμψία σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το επανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης, τα γόνατα MacPherson εμπρός και ο εντελώς νέος πίσω ημιάκαμπτος άξονας, δηλώνουν με τον πλέον σαφή τρόπο τις διαθέσεις του αυτοκινήτου. Το αυτοκίνητο το πήραμε από την Αθήνα και αμέσως βγήκαμε στο δρόμο για Θεσσαλονίκη. Η υψηλή ποιότητα κύλισης και το η πολύ προσεγμένη ηχομόνωση, ακόμη και όταν η ταχύτητα ανέβει κάπως, το καθιστούν ιδιαίτερα άνετο στο ταξίδι στην εθνική οδό.

Εντός πόλης οι διαστάσεις του δεν θα σας δημιουργήσουν κανένα πρόβλημα, ενώ όταν βρεθείτε σε ένα κλειστό επαρχιακό κομμάτι με στροφές θα διαπιστώσετε πως αυτό το Astra μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα, χωρίς πρόβλημα. Προφανώς και δεν πρόκειται για μία αμιγώς σπορ κατασκευή που προορίζεται να προσφέρει την απόλυτη αίσθηση στην οδήγηση, ωστόσο καταφέρνει, για πρώτη φορά στην ιστορία του, να ισορροπεί με τόσο μεγάλη επιτυχία ανάμεσα σε άνετη μετακίνηση και σε οδηγική απόλαυση. Ο κινητήρας είναι ικανοποιητικός, αν και το πλαίσιο «φωνάζει» ότι μπορεί να διαχειριστεί σαφώς περισσότερη ισχύ, και συνεργάζεται πολύ καλά με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο.

Εν κατακλείδι  το πρώτο Astra που εξελίχτηκε πλήρως υπό την ομπρέλα του Ομίλου Stellantis αποτελεί μία σαφώς επιτυχημένη προσπάθεια σε όλα τα επίπεδα. Αφενός κατάφερε να διαφοροποιηθεί σαφώς από τα άλλα μοντέλα του ομίλου, που ανήκουν στην ίδια κατηγορία, αφετέρου μπόρεσε να είναι το πλέον ενδιαφέρον Astra που έχει προσφέρει ποτέ η Opel.  

Το αυτοκίνητο διαθέτει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα και τη δική του φιλοσοφία χρήσης και παρά το γεγονός πως, όπως όλα άλλωστε τα αυτοκίνητα, έχει ακριβύνει καθώς ξεκινάει από τα 29300 Eυρώ για την έκδοση με τον 1.2 Turbo και τους 130 ίππους, έχει όλα μα όλα τα εχέγγυα για να διαγράψει μία άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία.

Prev Post Πώς λειτουργεί το υβριδικό συστήμα e-Hybrid της Jeep  
Next Post Η BMW πιστεύει στο συνδρομητικό μοντέλο.
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook