Nissan X-Trail 1,6D 4×4. Πλήρες και ολοκληρωμένο

Τα τελευταία χρόνια και εξαιτίας της «τέλειας οικονομικής καταιγίδας» που περάσαμε και που συνεχίζουμε να βιώνουμε, αυτοκίνητα όπως το X-Trail της προηγούμενης γενιάς, απλώς εξαφανίστηκαν από τον χάρτη των πωλήσεων στη χώρα μας. Αυτό συνέβη τόσο εξαιτίας του

H τετρακίνητη έκδοση θα σας πάει πολύ πιο μακριά από εκεί που πιστεύετε

αρχικού κόστους κτήσης, όσο βεβαίως και λόγω των μεγάλων εξόδων χρήσης, καθώς η φορολόγηση και μόνο όποιου μοντέλου ήταν πάνω από τα 1800 κυβικά, ήταν εξοντωτική. Τώρα στη Τρίτη του γενιά, το Ιαπωνικό όχημα ελευθέρου χρόνου έχει εν μέρει και τηρουμένων των αναλογιών πάντα, ενδιαφέρον.

Όχι διότι ξαφνικά βγήκαμε από τη κρίση και επαναφέραμε τα οικονομικά μας σε κάποια συμπαθητική κατάσταση, αλλά διότι η αυτοκινητοβιομηχανία και, στη συγκεκριμένη περίπτωση η Nissan, φρόντισε να εξαλείψει τον έναν από τους δύο μεγάλους βραχνάδες. Αυτόν του κόστους χρήσης, καθώς ο 1600άρης πετρελαιοκινητήρας είναι ένα εξαιρετικό ατού στη φαρέτρα του Ιαπωνικού μοντέλου.  Έχοντας δοκιμάσει τη δικίνητη έκδοση του αυτοκινήτου, είχαμε αναρωτηθεί γιατί

Γνήσιο SUV

να αγοράσει κανείς ένα τέτοιο όχημα χωρίς να είναι τετρακίνητο. Τώρα λοιπόν δοκιμάζουμε τη τετρακίνητη εκδοχή του και λύνουμε και κάποιες άλλες απορίες που είχαμε.

Σύγχρονο μέσα έξω

Μπορεί, δυστυχώς, στις μέρες μας το κυρίαρχο στοιχείο τα είναι τα οικονομοτεχνικά ενός νέου μοντέλου, η εμφάνιση όμως έπαιζε και θα συνεχίσει να διαδραματίζει το δικό τους ειδικό ρόλο, πρωταγωνιστικό ή όχι. Και το νέο X-Trail σε ότι έχει να κάνει με την αισθητική του άποψη, αφενός δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τον προκάτοχό του, αφενός είναι σαφώς επηρεασμένο από το Qashqai και εντάσσεται και αυτό με τη σειρά του στη νέα οικογενειακή ταυτότητα της Ιαπωνικής εταιρίας. Ωστόσο να τα παρατηρήσετε δίπλα δίπλα με το Qashqai θα διαπιστώσετε πως διαφορές υπάρχουν και μάλιστα σημαντικές. Η πρώτη έχει να κάνει με το ότι το X-Trail είναι πολύ μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις (4643 μήκος, 1820 πλάτος, 1695 ύψος). Από εκεί και πέρα όλα στο X-Trail είναι μεγαλύτερα αλλά και ικανά να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με το Qashqai. Από τα φώτα πίσω, που η αλήθεια είναι ότι μας θύμισαν άλλο Ιαπωνικό SUV, μέχρι την απόσταση από το έδαφος και τη διαφορετική σχεδίαση των φώτων ημέρας.

Aρκετά εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Στο εσωτερικό η αίσθηση αλλά και η πρακτικότητα των χώρων είναι εξαιρετική. Μάλιστα οι συνεπιβάτες απολαμβάνουν δεόντως το ότι το πίσω κάθισμα είναι πιο ψηλά από εμπρός και έχουν έτσι την δυνατότητα να βλέπουν προς τα έξω πάνω από το κεφάλι του οδηγού και του συνοδηγού. Η εφταθέσια έκδοση της δοκιμής μας, είχε δύο επιπλέον καθίσματα στον χώρο των αποσκευών, τα οποία βεβαίως απευθύνονται στη μετακίνηση παιδιών και μόνο, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ευπρόσδεκτα αν και εφόσον τα χρειάζεστε. Όταν και η Τρίτη σειρά καθισμάτων είναι «σηκωμένη» τότε ο χώρος για αποσκευές είναι σχεδόν ανύπαρκτος, όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα εφταθέσια μοντέλα.

Σύγχρονο και πλούσια εξοπλισμένο το εσωτερικό του

Αντίθετα όταν είναι «κρυμμένα» τότε τα 550 λίτρα του πορτ μπαγκαζ, μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 1520 λίτρα με την αναδίπλωση και της δεύτερης σειράς καθισμάτων. Με εξαίρεση το κάτω μέρος του ταμπλό μπροστά από τον οδηγό υπάρχει μαλακό και ποιοτικό  πλαστικό το οποίο αναβαθμίζει σαφώς την εικόνα αλλά και την αίσθηση του αυτοκινήτου σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η ποιότητα της κατασκευής αλλά και το συνολικό φινίρισμα, καταδεικνύουν με τον πλέον εμφανή τρόπο την προσπάθεια της Nissan να ανέβει κατηγορία.

Oι χώροι είναι ένα από τα πολύ δυνατά σημεία του

 Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα infotainment, το οποίο προσφέρει πλήρη σύνδεση με smartphones, είναι φυσικά απαραίτητε σε ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας τιμής. Παράλληλα υπάρχει και μια μικρότερη οθόνη στο κέντρο του πίνακα οργάνων, με έναν πολύ περιεκτικό υπολογιστή ταξιδιού ο οποίος ελέγχεται από κουμπιά στο τιμόνι, όπως το ηχοσύστημα και το cruise control. Tιμόνι και  κάθισμα οδηγού ρυθμίζονται πολλαπλά και έτσι καθένας βρίσκει την κατάλληλη θέση οδήγησης, που είναι ιδιαίτερα πανοραμική. Οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ποτηροθήκες (αυτές ανάμεσα στα καθίσματα ψύχονται ή θερμαίνονται από τον κλιματισμό), αλλά και τα δύο ασύμμετρα μέρη του πίσω καθίσματος, που σύρονται και έχουν ρυθμιζόμενη πλάτη, βελτιώνουν αισθητά την πρακτικότητα της καμπίνας.

Τα εύσημα για πολλοστή φορά

Ο λόγος για το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.6 λίτρων με τους 130 ίππους που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Έχοντας το οδηγήσει σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις-μοντέλα, αυτό που έμενε ήταν να το δοκιμάσουμε και στη τετρακίνητη έκδοση, με το επιπλέον βάρος, του X-Trail για να δούμε πως θα ανταποκριθεί. Και για ακόμη μία φορά η

Εξαιρετικός σε όλα του και στη “βαριά” τετρακίνητη έκδοση του X-Trail

έκπληξη ήταν μεγάλη και ευχάριστη. Κενά ισχύος δεν υπάρχουν, αφού από τις χαμηλές στροφές υπάρχει πολύ ροπή. Η λειτουργία του συνόλου είναι γραμμική, ενώ το ηχητικό του αποτύπωμα και οι κραδασμοί περιορίζονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Αντίστοιχα ιδιαίτερα λογική είναι και η κατανάλωση, γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. η οποία όμως μπορεί να πέσει αρκετά στην εθνική, χάρη και στη καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξη σχέσεων.

Παντός καιρού και εδάφους

Σε καθημερινή χρήση το X-Trail αποδεικνύεται άνετο και φιλικό προς τον οδηγό και παρά τις αυξημένες του διαστάσεις η για κίνηση στην πόλη αποδείχθηκε αρκετά εύκολη, τόσο λόγω της πολύ καλής περιμετρικής ορατότητες, όσο και εξαιτίας της ύπαρξης των τεσσάρων καμερών (εμπρός, πίσω και στους πλαϊνούς καθρέπτες) οι οποίοι βοηθάνε τα μέγιστα στο παρκάρισμα. Οι αναρτήσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους, απορροφώντας αποτελεσματικά

O διακόπτης μέσω του οποίου επιλέγεται τη τετρακίνηση

τις περισσότερες ανωμαλίες. Παρότι μάλιστα έχουν αυξημένη διαδρομή, λόγω χαρακτήρα του οχήματος, δεν το αφήνουν να πλέει. Στις υψηλές ταχύτητες είναι ευθύβολο και σταθερό, ενώ στις στροφές, χωρίς να προβληματίζει απαραίτητα, δεν κρύβει το βάρος του σε όποιον αποπειραθεί να εξερευνήσει τα όριά του. Γενικά είναι ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας, γέρνοντας σαφώς προς τη λογική των SUV, έναντι των καθαρόαιμων 4Χ4.

Για τις εκτός δρόμου αποδράσεις, το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να εμπλέξει αυτόματα τον πίσω άξονα, μεταφέροντας τη ροπή από 100-0 (εμπρός-πίσω) έως και 50-50. Σε χαμηλές ταχύτητες, δε, την κλειδώνει κιόλας σε αυτό το ποσοστό. Έτσι, μπορεί να πάει εύκολα σε αρκετά δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις, κάτι στο οποίο βοηθάει σημαντικά και ο συνδυασμός αναρτήσεων με στιβαρό πλαίσιο απόσταση από το έδαφος. Τα όρια θα τεθούν από τα ασφάλτινα ελαστικά, τα οποία βγάζουν και αρκετό θόρυβο κύλισης στην άσφαλτο.

Αποδείχθηκαν ιδιαίτερα άνετα

Εν κατακλείδι, για όσους ενδιαφέρονται για χώρους, τεχνολογία, άνεση και πραγματικές δυνατότητες εκτός δρόμου που να ξεπερνάνε αυτές ενός απλού SUV, το X-Trail φαντάζει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση. Τα 36500 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η τετρακίνητη, άκρως ικανοποιητικά εξοπλισμένη, έκδοση του X-Trail σαφώς και δεν είναι λίγα, αλλά ακόμη πιο σαφώς τα αξίζει μέχρι τελευταίο Ευρώ.

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση μέσα έξω
  • Ευρυχωρία
  • Κινητήρας – κατανάλωση
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Ποιότητα

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 130
0-100 11″
Τελική ταχύτητα 186χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 139 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Prev Post Audi Q2 1.4 TFSI S-Tronic. Mε downsizing η διεύρυνση της γκάμας
Next Post Renault Kadjar 1.5 DCi. Mε γνήσια Γαλλική φινέτσα
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook