Nissan X-Trail 1.5 163PS M-CVT – Πλήρως εξελιγμένο

Nissan X-Trail 1.5 163PS M-CVT – Πλήρως εξελιγμένο

Όταν έχεις στη γκάμα σου ένα μοντέλο και μάλιστα ένα SUV, το οποίο στις τρείς προηγούμενες γενιές του διέγραψε μία εξαιρετική εμπορική πορεία και έρχεται η στιγμή να δημιουργήσεις την τέταρτη γενιά του, τότε όπως αντιλαμβάνεστε η κατάσταση είναι δύσκολη και σοβαρή. Και βεβαίως αυτή γίνονται ακόμη δυσκολότερη και σοβαρότερη, όταν ολόκληρη η αυτοκίνηση βρίσκεται στο πιο σημαντικό σταυροδρόμι της εξελικτικής της πορείας, από την δημιουργία της. Ο λόγος για το X-Trail το οποίο αισίως πλέον βρίσκεται στην τέταρτη γενιά του και για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι της Nissan έπρεπε να αντιμετωπίσουν το μεταβατικό στάδιο προς την ηλεκτροκίνηση, στο οποίο βρισκόμαστε.

Ένα στάδιο το οποίο από τη μία πλευρά καθιστά σχεδόν απαγορευτική τη χρήση των, εξαιρετικών είναι η αλήθεια, κινητήρων πετρελαίου που εξόπλιζαν το X-Trail στις προηγούμενες γενιές του, ενώ από την άλλη δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι, κυρίως τα κράτη και οι υποδομές για την πλήρη και ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Και οι μηχανικοί της Nissan κατάφεραν να λύσουν με πολύ μεγάλη επιτυχία τον γρίφο αυτόν.

Από την μια δημιούργησαν την έκδοση e-power που είναι καινοτόμα και πρωτοποριακή και την οποία θα αναλύσουμε μόλις πάρουμε τη συγκεκριμένη έκδοση του X-Trail για δοκιμή, ενώ από την άλλη προσέφεραν και μία  λύση με έναν θερμικό κινητήρα βενζίνης τρικύλινδρο 1.5 λίτρων ο οποίος συνδυάζεται με ένα πολύ εξελιγμένο M-CVT κιβώτιο και συνεπικουρείται από ένα μικροϋβριδικό σύστημα 12V, όπως ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Και βεβαίως οι αλλαγές στο X-Trail τέταρτης γενιάς είναι ακόμη περισσότερες και βαθύτερες, όποτε ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά και από την αρχή.

Με εντυπωσιακή εμφάνιση

Με το που αντικρίζει κάποιος το καινούριο X-Trail αντιλαμβάνεται άμεσα πως οι σχεδιαστές της Nissan είχαν ως σκοπό αφενός να διαφοροποιήσουν πλήρως τη νέα γενιά, αφετέρου να δημιουργήσουν ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο το οποίο θα ξεχωρίζει από κάθε άλλο που κυκλοφορεί. Και η αλήθεια είναι πως τα κατάφεραν καθώς η εικόνα του Ιαπωνικού μοντέλου είναι πραγματικά επιβλητική. Στο εμπρός μέρος τα διπλά φωτιστικά προσδίδουν αναμφίβολα μία νέα νότα, αγκαλιάζοντας ταυτόχρονα την κλασική μάσκα που μαρτυρά την καταγωγή του μοντέλου.

 

Παρατηρώντας από το πλάι αντιλαμβάνεσαι το μέγεθος του, καθώς οι διαστάσεις του κάθε άλλο παρά μικρές μπορούν να χαρακτηριστούν (μήκος 4,68 μέτρα, αυξημένο κατά τέσσερις πόντους, πλάτος 1,84 μέτρα, αυξημένο κατά δύο πόντους και ύψος 1,725 μέτρα, αυξημένος κατά ενάμιση πόντο ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,71 μέτρα). Η εικόνα ολοκληρώνεται αρμονικά με το πίσω μέρος και τα μεγάλα φωτιστικά σώματα να «αγκαλιάζουν» τις γωνίες του αμαξώματος. Ενός αμαξώματος το οποίο έχει απόσταση 21,3 εκατοστών από το έδαφος, κάτι το οποίο δείχνει και τις εκτός δρόμου καταβολές του, στις τετρακίνητες εκδόσεις, καθώς με τον κινητήρα της δοκιμής η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά και μόνο στους εμπρός τροχούς.

Με έμφαση στους χώρους και την ποιότητα

Kαι αν εξωτερική η τάση για σχεδιαστική αλλαγή είναι εμφανέστατη, τί να πούμε για το εσωτερικό, όπου εκτός από σχεδιαστικά η αναβάθμιση είναι αισθητή και στο θέμα της προσλαμβάνουσας ποιότητας.  Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό μέρος του θέματος να πούμε πως το ψηφιακό περιβάλλον, στην έκδοση της N-Connecta της δοκιμής μας αποτελείται από δυο οθόνες των 12,3 ιντσών, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για την πολύ όμορφη και υψηλής ανάλυσης οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, η οποία έχει επίσης και ένα πολύ καλά οργανωμένο User Interface. Η Nissan σοφά σκεπτόμενη και πράττοντας αναλόγως σωστά, αφενός κράτησε τα χειριστήρια για τις βασικές λειτουργίες, όπως ο κλιματισμός εκτός οθόνης, αφετέρου ο συνολικός χειρισμός του αυτοκινήτου παρέμεινε απλός, εργονομικός και εύκολος στη καθημερινή χρήση του.

Το νέο Χ-Trail εφοδιάζεται, ανάλογα με την έκδοση, με το σύνολο των πιο σύγχρονων συστημάτων για την υποβοήθηση του οδηγού. Ξεχωριστή θέση έχει η νέα γενιά του ProPILOT Assist το οποίο προσφέρει αυξημένες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, ενώ λειτουργεί σε συνεργασία και με το σύστημα πλοήγησης ώστε να δρα με βάση και τα real time δεδομένα της διαδρομής. Εκτός αυτού παρέχονται συστήματα όπως το Intelligent Forward Collision Warning, το έξυπνο Cruise Control, το Intelligent Emergency Braking με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών και σε διασταύρωση, το Emergnecy Lane Keep Assist και πολλά ακόμα, ανάλογα την έκδοση.

Στα θετικά αναμφίβολα μπαίνει και η προσθήκη σε αυτή την γενιά κεντρικού αερόσακου ανάμεσα στα δύο καθίσματα για καλύτερη προστασία των εμπρός επιβατών σε ενδεχόμενο πλευρικής σύγκρουσης. Στον τομέα των χώρων, προφανώς και δεν θα πρέπει να υπάρχει κανένα παράπονο για την επάρκεια χώρων και τις ανέσεις των επιβατών. Σε πεντάθυρη διάταξη, όπως του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, καθώς προαιρετικά υπάρχει και επταθέσια έκδοση,  το πορτ-μπαγκάζ είναι πραγματικά τεράστιο φθάνοντας τα 585 λίτρα, τα οποία είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα ενώ υπάρχουν και ειδικά σχεδιασμένα χωρίσματα που παρέχουν περισσότερη ευελιξία στην αξιοποίηση του χώρου αποσκευών.

Οι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεσή τους κορυφαίους χώρους για τα πόδια και τα γόνατά τους, θύρες φόρτισης USB A και C, ενώ το μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών, σχεδόν σε 90 μοίρες, επιτρέπει την ιδιαιτέρως εύκολη είσοδος τους, κάτι που θα εκτιμήσουν ακόμη περισσότερο οι γονείς με μικρά παιδιά που τα βάζουν στα ειδικά καθισματάκια. Για το τέλος αφήσαμε το θέμα της ποιότητας, όπου οι άνθρωποι της Nissan «ακούγοντας» κάποια παράπονα που υπήρχαν στον συγκεκριμένο τομέα για το προηγούμενο μοντέλο, φρόντισαν η νέα γενιά του X-Trail να χαρακτηρίζεται από υψηλής ποιότητας υλικά παντού και από ακόμη υψηλότερη προσοχή στη λεπτομέρεια της συναρμολόγησής τους.

Παραπάνω από ικανός

H έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής ήταν εξοπλισμένη με έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων που αποδίδει 163 ίππους και 300 Nm ροπής και ο οποίος συνεπικουρείται από ένα μικροϋβριδικό σύστημα 12V και συνδυάζεται με ένα Xtronic αυτόματο κιβώτιο τεχνολογίας CVT οκτώ σχέσεων-διαβαθμίσεων με paddles πίσω από το τιμόνι, το οποίο λειτουργεί με αψεγάδιαστο τρόπο τόσο σε ότι έχει να κάνει με την αμεσότητα του όσο και με τον ήχο που παράγει. Η αλήθεια είναι πως πρίν οδηγήσουμε το αυτοκίνητο, είχαμε κάποιες αμφιβολίες για το αν το συγκεκριμένο σύνολο θα ήταν ικανό για τις διαστάσεις και το βάρος (ξεπερνάει τους δύο τόνους) του X-Trail.

Ύστερα όμως από σχεδόν δύο χιλιάδες χιλιόμετρα κυριολεκτικά σε κάθε είδους δρόμο, οι αμφιβολίες αυτές εξαφανίστηκαν πλήρως. Αν μάλιστα προσθέσετε και το γεγονός πως για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται 9,6’’, η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα και η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας βρέθηκε στη περιοχή των οκτώ λίτρων για 100 χιλιόμετρα, τότε αντιλαμβάνεστε για τί κινητήρα – κιβώτιο πρόκειται.

Άνετο παντού

Η αίσθηση που σου δημιουργεί το Χ-Trail από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, είναι αυτή ενός ευχάριστου, άνετου και καλοτάξιδου SUV που καταπίνει χιλιόμετρα και διατηρεί τους επιβαίνοντες ήρεμους σε κάθε κατάσταση. Η ηχομόνωση δεν επιτρέπει στους θορύβους του δρόμου ή σε αεροδυναμικούς ήχους να διαταράξουν την ησυχία της καμπίνας και οι αναρτήσεις απορροφούν με χαρακτηριστική ευκολία τη συντριπτική πλειονότητα των ανωμαλιών που θα συναντήσουν στον δρόμο τους. Η ποιότητα κύλισης διατηρείται σε πραγματικά πολύ υψηλό επίπεδο, πράγμα που θα κάνει την καθημερινή μετακίνηση ευχάριστη διαδικασία.

Η θετική αύρα που προσφέρει η οδική του συμπεριφορά, ολοκληρώνεται από τη λειτουργία του κινητήρα και του κιβωτίου. Όταν αφήσετε την εθνική οδό και βρεθείτε σε ένα επαρχιακό κομμάτι με στροφές, η σχετικά έντονη κλίση στις στροφές είναι αναμενόμενη, χωρίς ωστόσο να δημιουργεί κανένα απολύτως πρόβλημα.  Η κίνηση εκτός δρόμου είναι εφικτή μόνο σε βατά κομμάτια, καθώς ναι μεν η απόσταση από το έδαφος είναι μεγάλη, τα ασφάλτινα ελαστικά και η μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς, θα θέσουν τα όρια νωρίς.

Συνολικά αυτό που έχουμε να πούμε είναι πως το νέο Nissan X-Trail έχει αναβαθμιστεί σε κάθε επίπεδο. Είναι πιο εντυπωσιακό εμφανισιακά, πλήρες τεχνολογικά, με υψηλή ποιότητα και χαρακτηριστική άνεση στην οδήγηση. Η τιμή των 39990 που κοστίζει η πλούσια εξοπλισμένη έκδοση N-Connecta της δοκιμής μας, είναι εντός των ορίων της κατηγορίας στην οποία ανήκει το X-Trail.

Prev Post Volvo XC60 B4 Polestar Optimised – H αναβαθμισμένη υπεροχή της πετρελαιοκίνησης
Next Post Mercedes GLC 300 de 4MATIC – Premium τεχνολογία
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook