Nissan Juke Hybrid με καινοτόμα υβριδική τεχνολογία!

Η Nissan ανακοίνωσε ότι εμπλουτίζει την γκάμα του δημοφιλούς Juke με την υβριδική έκδοση η οποία υπόσχεται αυξημένη ισχύ με σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση και φυσικά, εκπομπές ρύπων όταν λανσαριστεί στην αγορά το ερχόμενο καλοκαίρι. Μία υβριδική έκδοση που εκμεταλλεύεται τις συνέργειες που υπάρχουν εντός της Συμμαχίας και συνδυάζει έναν ολοκαίνουριο κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος έχει εξελιχθεί ειδικά για τέτοιου είδους εφαρμογές, με έναν κεντρικό ηλεκτροκινητήρα και έναν starter-generator υψηλής έντασης. Το τελικό αποτέλεσμα παρέχει 25% περισσότερη ισχύ από τον υπάρχον βενζινοκινητήρα ενώ η μείωση στην κατανάλωση καυσίμου αγγίζει το 40% στον αστικό κύκλο και το 20% στον μικτό!

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης παράγει 94 ίππους και 148 Nm ροπής ενώ ο ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνει 49 ίππους και 205 Nm ροπής επιπλέον. Το σύστημα συνδυάζεται δε με τον προαναφερθέντα starter-generator 15 kW, μία υδρόψυκτη μπαταρία 1.2 kWh και ένα “έξυπνο” αυτόματο κιβώτιο το οποίο σύμφωνα με τη Nissan δεν χρησιμοποιεί συμπλέκτη, ούτε συγχρονιζέ γρανάζια. Αντιθέτως, παρέχει 4 “Μ.Ε.Κ.” ταχύτητες και 2 “ηλεκτρικές” με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (τον κεντρικό και τον μικρότερο starter/generator) να συγχρονίζουν τις ταχύτητες παρέχοντας ομαλή επιτάχυνση και άμεση απόκριση. Το κιβώτιο ελέγχεται από έναν προηγμένο αλγόριθμο που όχι μόνο διαχειρίζεται και επιλέγει τις αλλαγές των σχέσεων αλλά έχει την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διάφορους τύπους υβριδικότητας (σε σειρά, παράλληλα κ.ο.κ.) ανάλογα με τις απαιτήσεις για ισχύ και χωρίς την ανάγκη για παρέμβαση από τον οδηγό ενώ άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι όλες οι εκκινήσεις του Juke Hybrid γίνονται αμιγώς ηλεκτρικά. Σε νούμερα, όλα αυτά σημαίνουν μέση κατανάλωση που δεν υπερβαίνει τα 5.2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και 118 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο εκπομπές ρύπων.

Έτσι και σε συνδυασμό με το ευφυές σύστημα κίνησης που ορίζει την λειτουργία του κινητήριου συνόλου βάσει πολλαπλών παραμέτρων, οι μηχανικοί της Nissan κατάφεραν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά έως και στο 80% μίας αστικής… βόλτας με σύντομες υβριδικές φάσεις για να φορτίσει η μπαταρία πριν την επιστροφή σε ηλεκτρική κίνηση. Κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά, το Juke Hybrid περιορίζει την μέγιστη ταχύτητα του στα 55 km/h ενώ ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί και ως γεννήτρια για την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας κατά την πέδηση. Η υβριδική έκδοση του Juke δε, προσφέρει το σύστημα e-Pedal που ελαχιστοποιεί την χρήση του πεντάλ του φρένου καθώς παρέχει μέτρια επιβράδυνση (έως 0.15g) κάθε φορά που ο οδηγός σηκώνει το πόδι από το γκάζι, όπως το αμιγώς ηλεκτρικό αδερφάκι του – βλ. Leaf.

Όσον αφορά στην αισθητική διαφοροποίηση του Nissan Juke Hybrid από τις υπόλοιπες εκδόσεις στην γκάμα, αξίζει να αναφέρουμε κάποιες μικρο-αλλαγές στην γρίλια, το κάτω μέρος του προφυλακτήρα και την αεροτομή για την βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής, τα χαρακτηριστικά “Hybrid” σήματα και τις νέες ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με ένα σετ 19 ιντσών και σχεδιασμό εμπνευσμένο από τους τροχούς του Ariya να είναι προαιρετικά διαθέσιμο. Στο εσωτερικό, έχει τροποποιηθεί ο πίνακας ώστε να φιλοξενηθούν τα απαραίτητα όργανα και έχει προστεθεί ένα κουμπί επιλογής για το mode οδήγησης. Στα αρνητικά οφείλουμε να σημειώσουμε την μείωση του διαθέσιμου χώρου αποσκευών κατά 68 λίτρα σε σύγκριση με την έκδοση με τον 1000άρη, turbo βενζινοκινητήρα αλλά η Nissan τονίζει πως το Juke Hybrid βρίσκεται ακόμα στην κορυφή της κατηγορίας προσφέροντας έως και 1.237 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Prev Post Ford Mustang California Special. Φέρνει αέρα West Coast στην Ευρώπη.
Next Post Nissan Z. Tο επίσημο αυτοκίνητο ασφαλείας στους αγώνες του Super GT
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook