Σήμερα αποκάλυψε η Subaru στον κόσμο την 3η γενιά του μοντέλου που γνωρίζουμε στην χώρα μας ως “XV”. Την τρίτη γενιά που φέρνει βελτιώσεις σε όλους τους τομείς (βλ. ασφάλεια, ποιότητα κύλισης, τεχνολογία μεταξύ άλλων) και μας συστήνει ξανά το σκληροτράχηλο hatchback ως “Crosstrek” καθώς αυτή θα είναι η ονομασία του παγκοσμίως από τούδε και στο εξής. Το νέο Subaru Crosstrek λοιπόν, αποτελεί μία εξέλιξη της ήδη γνωστής από τις προηγούμενες γενιές, συνταγής με αναβαθμισμένα υλικά, ξεκινώντας ήδη από τα θεμέλια όπου η Subaru Global Platform ενσωματώνει την τεχνογνωσία και τεχνολογία που έχει αναπτύξει η ιαπωνική εταιρία τα τελευταία χρόνια προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια, εξαιρετική ευστάθεια, άνεση και οδική συμπεριφορά. Σημαντικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι το πάνω μέρος του πλαισίου δεν συναρμολογείται πλέον ξεχωριστά από το πάτωμα επιτρέποντας στην ανάρτηση και τις βάσεις του κινητήρα/κιβωτίου να φιλτράρουν καλύτερα τους κραδασμούς πριν αυτοί περάσουν στην καμπίνα.

Σχεδιαστικά, το νέο Crosstrek δεν φέρνει κάποια επανάσταση. Τα πλαστικά προστατευτικά στα φτερά, τα μαρσπιέ και τους προφυλακτήρες (όπου η περιοχή που καλύπτουν έχει μεγαλώσει) αλλά και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δημιουργούν μία πιο… off-road ατμόσφαιρα ενώ τα 9 διαφορετικά χρώματα που προσφέρονται, δύο εκ των οποίων είναι καινούρια για την 3η γενιά του μοντέλου, αυξάνουν τις επιλογές που έχουν οι υποψήφιοι πελάτες. Κατά τα άλλα, τα φωτιστικά σώματα είναι καινούρια ενώ με το νέο Crosstrek να έχει μήκος 4.48 μέτρων, πλάτος 1.80 μέτρων και ύψος 1.58 μέτρων, ούτε οι διαστάσεις έχουν αλλάξει δραστικά – +15 χιλιοστά στο μήκος μονάχα. Στο εσωτερικό η κατάσταση είναι σαφώς βελτιωμένη καθώς το νέο Crosstrek επωφελείται τόσο από την ενσωμάτωση της οθόνης 11.6 ιντσών όσο και από νέα υλικά ενώ στοιχεία όπως η ευρυχωρία, η εργονομία και η άνεση δεν έχουν θυσιαστεί για χάρη του design και παραμένουν υψίστης σημασίας για την εταιρία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα νέα καθίσματα που στηρίζουν καλύτερα την λεκάνη των επιβατών αναβαθμίζοντας την άνεση τους όπως και τα νέα μονωτικά υλικά, ακόμα και σε επίπεδο κολών που χρησιμοποιούνται ανάμεσα στην οροφή και τις κολώνες.

Τέλος, όσον αφορά στα μηχανικά, το μοναδικό που αναφέρει η Subaru είναι πως κάτω από το καπό θα βρίσκεται ο δίλιτρος e-BOXER ο οποίος στην απερχόμενη γενιά παράγει 150 ίππους και 194 Nm ροπής και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 16.7 ίππων και 66 Nm ροπής που τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ισχύς περνά στον δρόμο μέσω του συστήματος μόνιμης τετρακίνησης της Subaru, αφού πρώτα περάσει από το κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) αλλά τουλάχιστον όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήριου συνόλου διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις καθώς ίσως να αλλάξουν – αν και δεν αναφέρει κάτι τέτοιο η εταιρία, η οποία δηλώνει πως οι βελτιώσεις που έχουν γίνει αφορούν στο ραφινάρισμα. Το νέο Subaru Crosstrek θα λανσαριστεί αρχικά στην ιαπωνική αγορά εντός του 2023 και θα ακολουθήσουν επιπλέον αγορές αργότερα.