Το Skoda Kodiaq κατάφερε από το 2017, οπότε και λανσαρίστηκε στην αγορά, να καθιερωθεί όχι μόνο ως ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Skoda αλλά και ως ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην κατηγορία του. Με περισσότερα από 840.000 αυτοκίνητα να έχουν βρει σπίτι, το αγοραστικό κοινό αντάμειψε την πρακτικότητα, την ευχρηστία, την ευρυχωρία, την ποιότητα, το design και όλα τα χαρακτηριστικά που απαρτίζουν το Kodiaq σε συνδυασμό με την προσιτή τιμή του που το έκανε μία πραγματικά value-for-money πρόταση. Έφτασε η ώρα για την ανανέωση όμως και η Skoda αποφάσισε, σωστά κατά τη γνώμη μου, πως δεν χρειάζεται να επανεφεύρει τον τροχό.
Έτσι, έχουμε την δεύτερη γενιά του Kodiaq που χρησιμοποιεί την MQB Evo αρχιτεκτονική του ομίλου και παρότι είναι 61 χιλιοστά μεγαλύτερη από την πρώτη, με μήκος που αγγίζει πλέον τα 4.758 mm, τόσο το ύψος της όσο και το πλάτος της είναι ελαφρά μικρότερα – συγκεκριμένα 18 και 17 χιλιοστά αντίστοιχα. Το μεταξόνιο δεν έχει αλλάξει και διαμορφώνεται στα 2.971 mm με αποτέλεσμα το νέο Kodiaq να εξακολουθεί να προσφέρει κορυφαίους χώρους ακόμα και στην (προαιρετική) τρίτη σειρά καθισμάτων, με την εταιρία να αναφέρει χαρακτηριστικά ότι οι επιβάτες που θα καθίσουν σε αυτήν απολαμβάνουν έως 920 χιλιοστά χώρου για τα κεφάλια τους! Όσο για τον χώρο αποσκευών, αυτός προσφέρει 340 λίτρα στην 7-θέσια διαμόρφωση της καμπίνας, 70 περισσότερα σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και 910 λίτρα, 75 περισσότερα, στην 5-θέσια. Όλα αυτά, χωρίς την αναδίπλωση καθισμάτων φυσικά!
Εν τω μεταξύ, δεν γίνεται να μιλάμε για την καμπίνα και να μην αναφερθούμε στην ουσιαστική και αισθητική αναβάθμιση της. Δεν είναι μονάχα το νέο design λοιπόν, ούτε ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών, το (προαιρετικό) σύστημα head-up display και η νέα, “πλευστή” οθόνη με μέγεθος 10 ή 13 ίντσες, ούτε τα τρία ολοκαίνουρια “Smart Dials” που ενσωματώνουν οθόνες 1.25 ιντσών και επιτρέπουν, τα δύο εξωτερικά χειριστήρια τουλάχιστον, στους επιβάτες την ρύθμιση της λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού/εξαερισμού με την χρήση του κεντρικού να προσαρμόζεται από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη σύμφωνα με τις επιθυμίες του. Δεν είναι μονάχα ούτε το γεγονός ότι η καμπίνα του νέου Kodiaq δεν έχει καθόλου χρώμιο και όλα τα υφάσματα κατασκευάζονται είτε από 100% ανακυκλωμένο πολυεστέρα, είτε από 40% φυσικό μαλλί, υπογραμμίζοντας την έμφαση που έχει δοθεί στον τομέα της βιωσιμότητας. Είναι συνδυαστικό το εφέ της καμπίνας του Kodiaq και σε όλα αυτά που αναφέραμε προστίθενται η μετατόπιση του επιλογέα ταχυτήτων από την κεντρική κονσόλα στο τιμόνι, το σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, οι θύρες USB και η προσφερόμενη τεχνολογία που αναβαθμίζουν την εμπειρία χρήσης και ιδιοκτησίας.
Στο εξωτερικό από την άλλη, τα πράγματα είναι πιο απλά καθώς η Skoda επέλεξε τον δρόμο της εξέλιξης και όχι της εκ βάθρων αλλαγής. Το νέο Kodiaq λοιπόν, είναι άμεσα αναγνωρίσιμο αλλά ταυτόχρονα, η ανανέωση του γίνεται άμεσα εμφανής χάρη στην ενσωμάτωση στοιχείων της “Modern Solid” σχεδιαστικής φιλοσοφίας. Οι τετραγωνισμένοι θόλοι με τα μαύρα, πλαστικά προστατευτικά επέστρεψαν και στη νέα γενιά αλλά παρατηρούμε ότι οι πλαϊνές επιφάνειες είναι αρκετά πιο απλές και “καθαρές” συμβάλλοντας στον εκμοντερνισμό του design. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζει η χαρακτηριστική γρίλια που πλαισιώνεται από τα διπλά φωτιστικά σώματα (διαθέσιμα προαιρετικά και με δεύτερη γενιά της matrix LED τεχνολογίας) ενώ λίγο πιο κάτω διακρίνουμε τον απλουστευμένο και κατά τη γνώμη μου, πιο κλασάτο προφυλακτήρα με τις απαραίτητες εισαγωγές. Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβουν τα νέα φανάρια που ενώνονται με μία λεπτή μπάρα LED όπως επιβάλλουν οι τάσεις της εποχής και η νέα εταιρική ταυτότητα όσον αφορά στα λογότυπα. Το πακέτο της εξωτερικής εμφάνισης συμπληρώνουν τα 9 διαφορετικά χρώματα και η πληθώρα επιλογών για τις ζάντες ελαφρού κράματος με διαστάσεις που ξεκινούν από τις 17 ίντσες και καταλήγουν στις 20.
Όσον αφορά στα μηχανικά, το νέο Skoda Kodiaq επιδεικνύει για άλλη μία φορά την ευελιξία που προσφέρει με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και για πρώτη φορά, ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο. Το τελευταίο συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα, παράγει αθροιστικά 204 ίππους και χάρη στην μπαταρία των 25.7 kWh δίνει την δυνατότητα ηλεκτρικής κινητικότητας για περισσότερα από 100 χιλιόμετρα. Όταν το φορτίο εξαντληθεί, η φόρτιση μπορεί να γίνει είτε σε κάποιον DC ταχυφορτιστή στα 50 kW, είτε σε συμβατικούς φορτιστές 11 kW. Η μοναδική υποχώρηση που πρέπει να κάνει ο ιδιοκτήτης σχετίζεται με τον χώρο αποσκευών που αναγκαστικά λόγω της μπαταρίας, προσφέρει “μόλις” 745 λίτρα χωρητικότητας. Κατά τα άλλα, το νέο Kodiaq είναι διαθέσιμο με δύο TSI βενζινοκινητήρες, 1.5 λίτρων με 150 ίππους και 2.0 λίτρων με 204 και δύο TDI πετρελαιοκινητήρες, αμφότεροι 2.0 λίτρων με 150 ή 193 ίππους. Οι κορυφαίοι από πλευράς ιπποδύναμης κινητήρες συνδυάζονται με standard σύστημα τετρακίνησης ενώ όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το 7-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της μάρκας. Ντεμπούτο στην δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq κάνει και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC Plus Dynamic Chassis Control που στην τελευταία εκδοχή της προσφέρει ταχύτερες ρυθμίσεις και ευρύτερο φάσμα λειτουργίας.