Το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας Mini παρουσιάστηκε ακόμα μεγαλύτερο από τον προκάτοχο του για την 3η γενιά, γνώριμο σχεδιαστικά και με μινιμαλιστική καμπίνα ώστε να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό σε οικογένειες και ανθρώπους με ενεργό lifestyle. Η παγκόσμια πρεμιέρα του Mini Countryman λαμβάνει χώρα πριν το επίσημο ντεμπούτο του στην διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Μόναχο σε μερικές ημέρες και φυσικά, πριν ξεκινήσει η παραγωγή του στην Λειψία της Γερμανίας, δίπλα στην συγγενή BMW X1/iX1, τον ερχόμενο Νοέμβριο.
Το πρώτο που παρατηρεί κάποιος ακόμα και χωρίς οτιδήποτε που μπορεί να λειτουργήσει ως τάξη μεγέθους είναι ότι το Mini Countryman μεγάλωσε σε σύγκριση με τον προκάτοχο του. Το μήκος του αγγίζει πλέον τα 4.429 χιλιοστά (+13 εκατοστά) και το ύψος του είναι αυξημένο κατά 6 εκατοστά με αποτέλεσμα να έχει μία πιο επιβλητική παρουσία στον δρόμο. Ταυτόχρονα όμως, το νέο Countryman είναι σαφώς πιο “γλιστερό” από το μοντέλο που αντικαθιστά με αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας που δεν υπερβαίνει το 0.26 Cd για τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις με ότι αυτό συνεπάγεται όχι μόνο για την αποδοτικότητα του αλλά και για τον θόρυβο κύλισης.
Σχεδιαστικά, το Countryman όπως και το Cooper, υιοθετεί την σχεδιαστική γλώσσα της Mini “Χαρισματική Απλότητα”. Είναι πιο λιτό με λιγότερες καμπύλες, πιο καθαρές επιφάνειες, πιο τετραγωνισμένο σχήμα και περισσότερες γωνίες μεταξύ των οποίων η LED υπογραφή στα φωτιστικά σώματα και η οκταγωνική γρίλια ενώ λάμπουν δια της απουσίας τους τα χρωμιωμένα διακοσμητικά που έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια να υπογραμμίζουν, κυριολεκτικά και μεταφορικά, την δουλειά των σχεδιαστών. Κατά τα άλλα, ξεχωρίζουμε την “πλευστή” οροφή που καταλήγει σε μία πιο έντονη αεροτομή στο τελείωμα της αλλά και τα matrix LED πίσω φωτιστικά σώματα με τα Union Jack γραφικά.
Η ίδια φιλοσοφία επικρατεί και στην καμπίνα με ένα απλό, πολυλειτουργικό, τριάκτινο τιμόνι, υφασμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό και τις πόρτες και φυσικά, την στρόγγυλη OLED οθόνη των 9.44 ιντσών που χρησιμοποιείται για το Android λειτουργικό Mini Operating System 9 της εταιρίας. Ακριβώς κάτω από την οθόνη βρίσκουμε το ολοκαίνουριο πάνελ με τα φυσικά χειριστήρια για την ρύθμιση/χρήση βασικών λειτουργικών ενώ η Mini προσφέρει προαιρετικά και ένα σύστημα head-up display γι’ αυτούς που θέλουν να βλέπουν κάποιες βασικές πληροφορίες χωρίς να παίρνουν τα μάτια τους από τον δρόμο. Μιας που βρισκόμαστε στην καμπίνα, οφείλουμε να αναφέρουμε ότι το Countryman είναι το “μεγαλύτερο και πιο ευρύχωρο Mini” και ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την περαιτέρω αναβάθμιση της πρακτικότητας και της ευχρηστίας του από οικογένειες και όχι μόνο. Ο χώρος για τους ώμους για παράδειγμα έχει αυξηθεί κατά 3 εκατοστά εμπρός και 2.5 πίσω ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα από 460 έως 1.450 λίτρα ανάλογα με την έκδοση και την διαρρύθμιση των θέσεων.
Όσον αφορά στα μηχανικά, το νέο Mini Countryman είναι καταρχάς διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό σε δύο εκδόσεις: το Countryman E με έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 250 Nm ροπής που επιταχύνει στα 100 km/h σε 8.6 δευτερόλεπτα και το Countryman SE με δύο ηλεκτροκινητήρες και άρα, δυνατότητες τετρακίνησης, 313 ίππους και 494 Nm ροπής που δεν χρειάζεται περισσότερα από 5.6 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα 100 km/h. Αμφότερα εξοπλίζονται με μία μπαταρία 66.45 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 462 χιλιομέτρων στο Countryman E και 433 χιλιομέτρων στο Countryman SE. Όταν το φορτίο της μπαταρίας εξαντληθεί, η φόρτιση μπορεί να γίνει είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα στα 22 kW, είτε σε κάποιον DC ταχυφορτιστή με ρυθμό 130 kW. Για όποιον δεν είναι έτοιμος να ασπαστεί την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης δε, το Mini Countryman θα είναι διαθέσιμο και με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου αν και αναμενόμενα, η εταιρία δεν αποκαλύπτει ακόμα περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά.