Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου MG4 κυκλοφόρησαν τον Μάρτιο του έτους που διανύουμε, τρία χρόνια μόλις μετά το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς του μοντέλου. Αυτοί είναι οι ρυθμοί με τους οποίους κινείται κατά κύριο λόγο η Κίνα. Τρία χρόνια είναι αρκετά για να αναγκάσουν την MG όχι να ανανεώσει το MG4 με ένα facelift, αλλά να παρουσιάσει μία ολοκαίνουρια γενιά. Η ουσία είναι ότι από τότε το νέο MG4 παρουσιάστηκε επίσημα στην αγορά της Κίνας και μάθαμε ότι θα λανσαριστεί και στην ευρωπαϊκή αλλά δεν γνωρίζαμε περισσότερες λεπτομέρειες. Έπρεπε να ξεκινήσουν οι πωλήσεις του στην κινέζικη αγορά για να ανακοινωθούν τα οριστικά τεχνικά χαρακτηριστικά του και να επιβεβαιωθούν οι εικασίες που είχαμε κάνει και οι πληροφορίες που είχαμε ακούσει!
Η νέα γενιά έχει μεγαλώσει ελαφρώς σε σύγκριση με τον προκάτοχο της με το μήκος του ηλεκτρικού hatchback να φτάνει πλέον τα 4.395 χιλιοστά και το μεταξόνιο τα 2.75 μέτρα. Το design έχει αλλάξει δραστικά, διατηρώντας ωστόσο επαφή με την σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας ενώ σημαντικά αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό. Εκεί την παράσταση κλέβει η τεράστια οθόνη 15.6 ιντσών ενώ στην λίστα του εξοπλισμού βρίσκουμε τον γνώριμο και από την τρέχουσα γενιά ψηφιακό πίνακα οργάνων, σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone και ένα ενδιαφέρον, “πλευστό” κεντρικό τούνελ. Όλα αυτά θα τα δούμε και θα νιώσουμε όταν γνωρίσουμε από κοντά το νέο μοντέλο.
Το στοιχείο που κλέβει τα φώτα της δημοσιότητας έχει να κάνει με το κινητήριο σύνολο και όχι, δεν είναι ο ηλεκτροκινητήρας των 161 ίππων και 250 Nm ροπής που κινεί τους τροχούς του εμπρός άξονα. Ούτε οι μπαταρίες των 42.8 και 53.9 kWh που προσφέρονται στο νέο MG4 και εξασφαλίζουν αυτονομίες της τάξης των 437 και 530 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Το piece de resistance του νέου MG4, αυτό που το διαφοροποιεί όχι μόνο από την προηγούμενη γενιά αλλά και από την συντριπτική πλειοψηφία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ολόκληρο τον κόσμο, ανεξαρτήτως τιμής, είναι ότι εξοπλίζεται (και) με μία μπαταρία ημι-στερεάς κατάστασης! Αυτή εξελίχθηκε και κατασκευάζεται από την QingTao Energy και διαθέτει μόλις 5% υγρό ηλεκτρολύτη. Δεν είναι λοιπόν “καθαρόαιμη” solid-state αλλά πλησιάζει πολύ στην… πηγή ενώ δεν τίθεται η παραμικρή αμφιβολία για την ασφάλεια της καθώς έχει περάσει με άνεση όλα τα απαραίτητα tests και όχι μόνο! Περισσότερες λεπτομέρειες δεν γνωρίζουμε ακόμα αλλά ακούγεται πως η ενεργειακή πυκνότητα της αγγίζει τις 180 Wh/kg οπότε περιμένουμε με ανυπομονησία να μάθουμε το μέγεθος που έχει επιλέξει η MG γι’ αυτήν και την αυτονομία που θα προσφέρει!
Κατά τα άλλα, το νέο MG4 χρησιμοποιεί αντλία θερμότητας για την διαχείριση των θερμικών φορτίων, επιτυγχάνει στρεπτική ακαμψία της τάξης των 31.000 Nm/deg που ξεπερνά ακόμα και αυτήν μερικών πολυτελών SUV ενώ εξοπλίζεται και με μία ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης που σίγουρα δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο. Το ίδιο ισχύει και για τους αποθηκευτικούς χώρους καθώς το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα έως 471 λίτρων ενώ υπάρχει και ένας επιπλέον χώρος κάτω από το καπό, με χωρητικότητα 98 λίτρων. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων δημιουργεί ένα… κρεβάτι επιφάνειας 1.87 τετραγωνικών μέτρων ενώ τα εμπρός καθίσματα ανακλίνονται έως 46.4 μοίρες για εκείνες τις στιγμές που η χαλάρωση αποκτά προτεραιότητα για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Εντυπωσιακά πράγματα από την κινέζικη εταιρία που δείχνει αποφασισμένη να κατακτήσει την αγορά με όλα αυτά που προσφέρει σε ένα μικρό και όπως όλα δείχνουν, προσιτό πακέτο αφού το νέο MG4 ξεκινά από τα 10.100 δολάρια στην Κίνα.