Δύο βασικά προβλήματα εμποδίζουν σε αυτό το σημείο την περαιτέρω διείσδυση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά: το αυξημένο κόστος σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο θερμικό και το φαινόμενο του range anxiety που λειτουργεί ως ψυχολογική τροχοπέδη για τους υποψήφιους αγοραστές. Το δυστυχές είναι ότι όσο οι κατασκευαστές προσπαθούν να λύσουν το δεύτερο τοποθετώντας μεγαλύτερες μπαταρίες, επιβαρύνουν το πρώτο, οπότε θα πρέπει να βρεθεί μία λύση και για τα δύο. Μία ισραηλινή start-up με όνομα StoreDot ισχυρίζεται πως την έχει βρει και είναι οι λεγόμενες “extreme fast charging” ή XFC μπαταρίες. Η StoreDot ισχυρίζεται πως μέχρι το 2024 θα έχει καταφέρει να λανσάρει στην αγορά μπαταρίες οι οποίες θα αναπληρώνουν 160 χιλιόμετρα φορτίου σε περίπου 5 λεπτά ενώ ο στόχος για το 2032 είναι 160 χιλιόμετρα σε δύο λεπτά.
Με αυτόν τον τρόπο, με μπαταρίες οι οποίες φορτίζουν πάρα πολύ γρήγορα (με τους κατάλληλους φορτιστές βεβαίως), η εταιρία πιστεύει ότι λύνονται πολλά προβλήματα και μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Όταν ο οδηγός μπορεί να φορτίσει για 5 λεπτά και να έχει 160 χιλιόμετρα εμβέλειας, ο κατασκευαστής δεν είναι αναγκασμένος να τοποθετήσει κάποια γιγαντιαία μπαταρία με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για το βάρος του οχήματος όσο και για το κόστος του! Με ένα σμπάρο, δύο τρυγόνια. Επιπλέον, η μπαταρία της StoreDot χρησιμοποιεί μία άνοδο πυριτίου που σημαίνει ότι η παραγωγή της είναι φθηνότερη από άλλες ενώ σύμφωνα με την εταιρία είναι πιο περιβαλλοντικά φιλική, ελαφρύτερη και δεν παρουσιάζει μείωση στην απόδοση λόγω χρήσης όπως αυτές που χρησιμοποιούν άλλα υλικά. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η StoreDot, το downsizing της μπαταρίας από τις 80 kWh, στις 50 μπορεί να μειώσει το βάρος του οχήματος κατά 200 κιλά και το κόστος της παραγωγής του έως και κατά $4.500, ανάλογα με τις μεταβολές των τιμών των πρώτων υλών και τις βελτιώσεις στην ενεργειακή πυκνότητα.
Το καλό στην συγκεκριμένη υπόθεση είναι ότι η “100in5” όπως ονομάζει χαϊδευτικά την μπαταρία της η StoreDot δεν είναι κάποιο σενάριο επιστημονικής φαντασίας για το απώτερο μέλλον. Η εταιρία πιστεύει ακράδαντα ότι η τεχνολογία της εξυψώνει τις μπαταρίες ιόντων λιθίου στο επίπεδο των solid-state και έχει ήδη στείλει δείγματα των μπαταριών της στους συνεργάτες-κατασκευαστές με στόχο την μαζική παραγωγή ήδη από το 2024.