Η Porsche Panamera ανήκει σε εκείνη την κατηγορία οχημάτων που προκαλούν την ψευδαίσθηση ότι κυκλοφορούν περισσότερα χρόνια απ’ όσα πραγματικά κυκλοφορούν στην αγορά. Κι όμως, το γερμανικό πολυτελές fastback sedan κυκλοφορεί… μονάχα από το τέλος του 2009 και έφτασε αισίως στην 3η γενιά του. Την πολυτελέστερη όλων, την περισσότερο τεχνολογικά προηγμένη όλων και πιθανότατα, την ακριβότερη όλων, όταν λανσαριστεί επισήμως στην αγορά στις αρχές του νέου έτους. Προς το παρόν, έχουμε να σχολιάσουμε κάποια πράγματα από την επίσημη πρεμιέρα της νέας Porsche Panamera και ήδη από την πρώτη ματιά, ο σχεδιασμός του αμαξώματος δεν θα μας απασχολήσει πολύ.
Όχι επειδή είναι κακός ή οτιδήποτε παρόμοιο αλλά επειδή για να μιλήσουμε για το design της νέας Panamera πρέπει να ξεκινήσουμε ένα παιχνίδι “βρες τις διαφορές”. Η Porsche αναφέρει ότι η νέα γενιά διατηρεί τις χαρακτηριστικές γραμμές και τις αναλογίες της οικογένειας όπως την έχουμε γνωρίσει τόσα χρόνια αλλά σε επίπεδο εμφάνισης, δεν θα σε παρεξηγούσε κανένας αν έλεγες ότι το μοντέλο που θαυμάζουμε στις φωτογραφίες δεν είναι κάτι περισσότερο από ένα εκτενές facelift. Ναι, υπάρχει μία επιπλέον εισαγωγή αέρα πάνω από την εμπρός πινακίδα κυκλοφορίας και λίγο διαφορετικά πλαϊνά, στο ύψος των παραθύρων αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, τα φωτιστικά σώματα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά, όσο μικρή ή μεγάλη κι αν είναι αυτή.
Περισσότερα έχουν αλλάξει στην καμπίνα, την οποία η Porsche είχε παρουσιάσει ούτως ή άλλως στο πρόσφατο παρελθόν. Εδώ γίνεται ξεκάθαρη η προσπάθεια ψηφιοποίησης του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας, μέσα από την υιοθέτηση του οδηγοκεντρικού “Porsche Driver Experience” concept που είδαμε για πρώτη φορά στην Taycan. Με πιο απλά λόγια, το εσωτερικό της νέας Panamera είναι ξεκάθαρα και ολοκληρωτικά διαφορετικό από αυτό του απερχόμενου μοντέλου με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να φιλοξενείται σε μία κυρτή οθόνη 12.6 ιντσών, μία πλατιά οθόνη αφής 12.3 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για τον χειρισμό του συστήματος infotainment και προαιρετικά, μία επιπλέον οθόνη 10.9 ιντσών στην πλευρά του συνοδηγού. Προαιρετικό είναι και το σύστημα head-up display ενώ με την διάταξη των χειριστηρίων καθώς και την εργονομία της κεντρικής κονσόλας και του ταμπλό, η Porsche κάνει σαφές ότι η Panamera δεν είναι ένα… αυτοκίνητο του σοφέρ. Είναι μία premium πρόταση που έχει σχεδιαστεί για να οδηγείται από τον ιδιοκτήτη της!
Κάπως έτσι, φτάνουμε στα μηχανικά. Καταρχάς, να σημειώσουμε ότι όλες οι νέες Porsche Panamera εξοπλίζονται με αερανάρτηση δύο θαλάμων και το σύστημα Porsche Active Suspension Management. Το συγκεκριμένο set-up εξασφαλίζει ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων ανάμεσα στην άνεση και τα σπορ χαρακτηριστικά, “προστατεύοντας” τους επιβάτες από κακοτεχνίες των δρόμων και προσφέροντας εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος σε κάθε πιθανή ή απίθανη κατάσταση. Προαιρετικά, όλα αυτά τα στοιχεία μπορούν να βελτιωθούν περαιτέρω με το σύστημα τετραδιεύθυνσης αλλά είναι το Porsche Active Ride σύστημα ανάρτηση που κλέβει την παράσταση.
Το εν λόγω σύστημα είναι διαθέσιμο προαιρετικά στις E-Hybrid εκδόσεις της νέας Panamera και προσφέρει ακόμα μεγαλύτερο εύρος στις ρυθμίσεις. Στην καρδιά του συστήματος είναι τα νέα, ενεργά αμορτισέρ με τεχνολογία διπλής βαλβίδας με την κάθε μία να συνδέεται με μία ηλεκτρική αντλία. Αυτή δημιουργεί την απαραίτητη ροή υδραυλικού υγρού δίνοντας την δυνατότητα στο σύστημα να αντιδρά ταχύτατα και με εξαιρετική ακρίβεια στις δυνάμεις που ασκούνται στους τροχούς και το αμάξωμα και κατά συνέπεια, να διατηρεί την Panamera επίπεδη, ακόμα και σε ακραία σενάρια όπως κατά το φρενάρισμα, την επιτάχυνση ή τις στροφές. Στα πιο… σπορ modes λειτουργίας, το σύστημα Porsche Active Ride κάνει την Panamera να “γέρνει” ως μοτοσικλέτα στις στροφές ενώ όταν το αυτοκίνητο είναι στάσιμο, το σύστημα ανεβάζει το αμάξωμα ώστε να διευκολύνει την είσοδο ή την έξοδο των επιβατών. Ταυτόχρονα προσφέρει κορυφαία άνεση, απομονώνοντας την καμπίνα από οποιαδήποτε λακούβα, οποιονδήποτε θόρυβο και οτιδήποτε μπορεί να διαταράξει την ηρεμία των… διακεκριμένων καλεσμένων.
Τέλος, όσον αφορά στα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα, η Porsche θα προσφέρει 4 αποδοτικά E-Hybrid απαντώντας στην υψηλή ζήτηση αυτού του είδους των κινητήρων. Διαθέσιμη ήδη από το λανσάρισμα, η Panamera Turbo E-Hybrid συνδυάζει τον ριζικά ανανεωμένο 4-λιτρο, twin-turbo V8 με έναν ηλεκτροκινητήρα που παράγει πλέον 190 ίππους για συνδυαστική απόδοση της τάξης των 680 ίππων και 930 Nm ροπής! Ριζικά ανασχεδιασμένο είναι και το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που φιλοξενεί τον ηλεκτροκινητήρα ενώ την ηλεκτρική ενέργεια παρέχει μία μπαταρία 25.9 kWh που εξασφαλίζει κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων για έως 91 χιλιόμετρα στον μικρό κύκλο ή 83-93 στον αστικό. Εναλλακτικά, υπάρχουν οι Panamera και Panamera 4 που εξοπλίζονται με έναν υπερτροφοδοτούμενο V6 με χωρητικότητα 2.9 λίτρων που παράγει 23 ίππους και 50 Nm επιπλέον σε σύγκριση με τον προκάτοχο του, φτάνοντας τα 353 άλογα και τα 500 Nm ροπής. Το μόνο λυπηρό νέο από την πρεμιέρα της νέας Porsche Panamera είναι ότι καταργείται η έκδοση Sport Turismo αλλά όταν οι πωλήσεις της δεν αντικατοπτρίζουν ποσοστό υψηλότερο του 10%, δεν μπορείς να προσάψεις πολλά στην γερμανική εταιρία.