Έχουμε συνδυάσει την McLaren με πανίσχυρα και εξωτικά μοντέλα όπως η 750S, η σκληροπυρηνική 765LT και η ολοκαίνουρια, υβριδική Artura αλλά από το 2019, η αγγλική εταιρία προσφέρει για όποιον ενδιαφέρεται ένα πιο πρακτικό, πιο… καθημερινό sports car: την GT. Δυστυχώς, η GT δεν κατάφερε να κερδίσει τις καρδιές του αγοραστικού κοινού, τουλάχιστον όχι στον βαθμό που το έκαναν αντίστοιχες και πιο εκκεντρικές προτάσεις της Ferrari αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι η McLaren εγκαταλείπει την προσπάθεια. Σήμερα, η αγγλική μάρκα αποκαλύπτει τον διάδοχο του grand tourer της – ένα μοντέλο που υπόσχεται δυναμικά χαρακτηριστικά αντάξια του ονόματος της εταιρίας μαζί με πρακτικότητα, ευχρηστία και άνεση: αυτή είναι η McLaren GTS!
Όπως σε όλα τα αυτοκίνητα έτσι και στη νέα GTS, το “χτίσιμο” ξεκινά από τα θεμέλια και εδώ βρίσκουμε για άλλη μία φορά το ανθρακονημάτινο monocoque MonoCell II-T της McLaren που εκτός του ότι παρέχει την ιδανική βάση, αποδεικνύει ότι η εταιρία δεν είναι διατεθειμένη να κάνει συμβιβασμούς – δεν θυσιάζει την ταχύτητα στον βωμό της πρακτικότητας ή την οδική συμπεριφορά στον βωμό της άνεσης. Γι’ αυτό εξοπλίζει το νέο μοντέλο με την Proactive Damper Control ανάρτηση που μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά της σε τρία διακριτά στάδια (Comfort, Sport και Track) ώστε να προσφέρει πάντοτε αυτό που θέλει ο οδηγός ανά πάσα στιγμή. Γι’ αυτό η McLaren GTS διαθέτει ένα πανίσχυρο σύστημα πέδησης με carbon-ceramic δίσκους 390 χιλιοστών εμπρός και 380 πίσω, με 6-πίστονες και τετραπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα που ακινητοποιούν το αυτοκίνητο από τα 100 km/h σε μόλις 32 μέτρα και γι’ αυτό έχει ρυθμίσει το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης ειδικά για την περίσταση ώστε να επικοινωνεί με τον οδηγό και να προσφέρει αμεσότητα.
Ταυτόχρονα όμως, η McLaren έχει φροντίσει ώστε το νέο grand tourer της να προσφέρει εξαιρετική ορατότητα τόσο προς τα εμπρός όσο και προς τα πίσω ενώ το νέο σύστημα ανύψωσης του ρύγχους αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 20 χιλιοστά (από τα 110 στα 130mm) και το κάνει σε μόλις 4 δευτερόλεπτα, χρόνος που αναπαριστά βελτίωση της τάξης του 50% σε σύγκριση με το αντίστοιχο σύστημα της προηγούμενης γενιάς. Η McLaren GTS δεν κάνει υποχωρήσεις ούτε στο θέμα της πρακτικότητας με το πορτ-μπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 420 λίτρων και έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο 150 λίτρων στο εμπρός μέρος, ούτε στο θέμα της άνεσης με premium υλικά να διακοσμούν την καμπίνα και τα standard “Comfort” καθίσματα να φροντίζουν ώστε οι επιβάτες να μπορούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις χωρίς ιδιαίτερο κόπο.
Η GTS όμως δεν παύει να είναι McLaren και ως τέτοια, πρέπει να προσφέρει ανάλογες επιδόσεις. Γι’ αυτές είναι υπεύθυνος ο γνωστός και μη εξαιρετέος 4-λιτρος, twin-turbo V8 που είναι σε θέση να παρέχει 635 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και επιταχύνει το αμάξωμα των 1.520 κιλών (που κάνει την GTS το ελαφρύτερο μοντέλο στην κατηγορία) στα 100 km/h σε μόλις 3.2 δευτερόλεπτα και στα 200 km/h σε 8.9 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη ταχύτητα της… πρακτικής McLaren αγγίζει τα 326 km/h και το 7-τάχυτο, “SSG” κιβώτιο ταχυτήτων παρέχει απρόσκοπτες, αστραπιαίες αλλαγές είτε όταν ο οδηγός έχει διάθεση για παιχνίδι, είτε όταν θέλει να χαλαρώσει… Το μόνο περίεργο στην περίπτωση της McLaren GTS είναι ότι ενώ η αγγλική μάρκα διατείνεται ότι το μοντέλο είναι ολοκαίνουριο, ο σχεδιασμός του δεν έχει να πει κάτι παραπάνω σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Ίσως να χρειαζόταν κάτι διαφορετικό τόσο στο αμάξωμα όσο και στην καμπίνα αλλά στην τελική, δεν θα κρίνω εγώ τις επιλογές της McLaren αλλά οι πελάτες της, με τις επιλογές τους. Να σημειώσουμε επίσης ότι η McLaren GTS είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελία με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για το 2024, χωρίς να διευκρινίζεται πότε ακριβώς…