Νέα BMW M2. Το ασχημόπαπο των 460 ίππων!

Νέα BMW M2. Το ασχημόπαπο των 460 ίππων!

Κάποια στιγμή στο μέλλον θα γραφτούν άρθρα για την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της BMW, όπως είχαν γραφτεί μετά την περιβόητη “εποχή Bangle” αλλά προς το παρόν, η μοναδική μας επιλογή είναι να θαυμάσουμε τις δημιουργίες της γερμανικής εταιρίας και να μην τις συγκρίνουμε με το πρόσφατο παρελθόν. Γιατί αυτή που βλέπεις είναι η νέα BMW M2 και αν αναλωθούμε στην συζήτηση που αναμφίβολα και αναπόφευκτα προκαλούν οι επιλογές της εταιρίας όσον αφορά στο design, θα χάσουμε το γεγονός ότι πρόκειται για ένα προσιτό (για τα δεδομένα της BMW) sports coupe με 460 ίππους, πίσω κίνηση και ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Θα πρέπει να εστιάσουμε λοιπόν στο γεγονός ότι η BMW συνεχίζει να προσφέρει μία όσο το δυνατόν πιο αναλογική εμπειρία οδήγησης, έστω και σε αυτό το πακέτο.

Θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε τη νέα M2 ως μία μικρή M4 καθώς μηχανικά εντοπίζονται κάποιες συγγένειες ακόμα και αν η πρώτη είναι 21 εκατοστά μικρότερη σε μήκος από την μεγάλη αδερφή της, με 11 εκατοστά μικρότερο μεταξόνιο. Ταυτόχρονα όμως, η νέα M2 είναι σημαντικά πιο φαρδιά από την standard 2 Series Coupe ενώ νέο είναι και το επιθετικό και τολμώ να πω, εκκεντρικό bodykit που έχει σχεδιαστεί ώστε να καλύπτει τις απαιτήσεις του νέου μοντέλου τόσο στον τομέα της ψύξης των μηχανικών όσο και σε αυτόν της αεροδυναμικής. Παρατηρούμε λοιπόν την φαρδιά αλλά όχι ψηλή γρίλια, η οποία συμπληρώνεται από μία τριπλέτα μεγάλων, παραλληλόγραμμων αεραγωγών στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, τα μυώδη φτερά και στο πίσω μέρος, έναν διακριτικό διαχύτη που ενσωματώνει τη τετραπλή απόληξη της εξάτμισης και συνεργάζεται με την αεροτομή στο τελείωμα του πορτ-μπαγκάζ.

Στην καμπίνα, το design είναι σαφώς λιγότερο πολωτικό. Την παράσταση κλέβει η προηγμένη BMW Curved Display με ειδικά για την περίσταση υπο-μενού, χειριστήρια και ενδείξεις και η τελευταία γενιά του BMW iDrive συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που έχει σχεδιαστεί για πιο φυσική αλληλεπίδραση με τον οδηγό, είτε μέσω της αφής είτε με τη χρήση φυσικής γλώσσας. Ο οδηγός και ο συνοδηγός καλωσορίζονται από τη νέα M2 με τα standard sport καθίσματα ενώ η BMW προσφέρει τόσο τα M Sport καθίσματα όσο και τα M Carbon bucket καθίσματα ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει κυριολεκτικά ότι μπορεί να θελήσει ο ιδιοκτήτης, είτε μιλάμε για τον τριζωνικό κλιματισμό, είτε για το BMW Live Cockpit Plus που περιλαμβάνει το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, είτε για τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και το Hi-Fi ηχοσύστημα, είτε για την ολοκληρωμένη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Επιπλέον όλων αυτών, υπάρχουν και συστήματα ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο όπως το ρυθμιζόμενο M Traction Control και το M Drive Professional που λειτουργεί ως δάσκαλος οδήγησης και χρονόμετρο! Προαιρετικά δε, προσφέρεται το M Race Track Package που περιλαμβάνει το M Driver’s Package, την ανθρακονημάτινη οροφή, τα M Carbon καθίσματα, ανθρακονημάτινα διακοσμητικά και πιο “πιστάδικα” ελαστικά.

Όλα αυτά, για να καταλήξουμε στην καρδιά αυτών που κάνουν την 2 Series Coupe, M2. Κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα 3.0 λίτρων ο οποίος παράγει 460 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 550 Nm ροπής από τις 2.650 έως τις 5.870 σ.α.λ. Αυτός, συνδυάζεται είτε με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο είτε, προαιρετικά, με ένα 6-ταχυτο μηχανικό για να στείλει την δύναμη στους τροχούς του πίσω άξονα. Έτσι, η BMW M2 των 1.730-1.754 κιλών επιταχύνει στα 100 km/h σε 4.1 δευτερόλεπτα με το M Steptronic αυτόματο κιβώτιο ή σε 4.3’’ με το μηχανικό ενώ για το σπριντ στα 200 km/h χρειάζεται 13.5 δευτερόλεπτα (αυτόματο) ή 14.3 (μηχανικό). Η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h αλλά το M Driver’s Package την αυξάνει στα 285 km/h. Η M2 όμως έρχεται εξοπλισμένη και με το απαραίτητο hardware ώστε να προσφέρει συγκινήσεις και όταν τελειώνουν οι ευθείες.

Όπως είπαμε, η ισχύς περνά στον δρόμο από τους τροχούς του πίσω άξονα μέσω του Active M Differential που μπορεί να “κλειδώσει” έως και κατά 100% όπως ένα μηχανικό μπλοκέ ενώ η ανάρτηση με τα κλασικά γόνατα εμπρός και την διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω επωφελείται από τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και τις νέες ρυθμίσεις για να ελέγχει με τον βέλτιστο τρόπο τις κινήσεις του αμαξώματος. Από εκεί και πέρα, η δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς εξασφαλίζει το ιδανικό ζύγισμα 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες, τα πανίσχυρα φρένα με τις 6-πίστονες δαγκάνες στον εμπρός άξονα δηλώνουν παρόντα όποτε τα χρειαστεί ο οδηγός ενώ τα προηγμένα συστήματα ελέγχου της ευστάθειας υπάρχουν για εκείνες τις στιγμές που οι συνθήκες ξεπεράσουν τον χειριστή. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι η νέα BMW M2 εξοπλίζεται με ζάντες 19 ιντσών μπροστά και 20 πίσω. Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι η τελευταία δημιουργία της M GmbH θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις της εταιρίας στο Μεξικό και από εκεί θα εξάγεται σε ολόκληρο τον κόσμο με ότι συνεπάγεται αυτό για το κόστος της στην Ευρώπη.

Prev Post Νέα σειρά FIAT 500X – Με πολλές επιλογές
Next Post Το Lexus UX 300e αποκτά μεγαλύτερη μπαταρία.
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook