MITSUBISHI ASX 1.8 Di-D AWD: ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΩΔΕΣ

MITSUBISHI ASX 1.8 Di-D AWD: ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΩΔΕΣ
Παρά την εξαιρετικά μικρή αισθητική ανανέωση,
συνεχίζει να δείχνει και να είναι φρέσκο εξωτερικά

Η παράδοση και η τεχνογνωσία της Mitsubishi στη κατασκευή τετρακίνητων οχημάτων είναι ιδιαιτέρως μακρά και σημαντική, καθώς τα Pajero, Outlander και τα τελευταία χρόνια το ASX έχουν γράψει και συνεχίζουν να διαδραματίζουν ρόλο επιβίωσης για πολλούς ανθρώπους, στα πλέον δύσκολα και αφιλόξενα μέρη του πλανήτη. Η απόφαση της Ιαπωνικής εταιρίας, το 2010, να παρουσιάσει ένα κόμπακτ αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου, αποδείχτηκε πολύ έξυπνη και πετυχημένη κίνηση, καθώς η παγκόσμια οικονομική συγκυρία σε συνδυασμό με την αναγνωρισμένη αξία της Mitsubishi στη κατασκευή τέτοιων οχημάτων, επεφύλαξαν για το ASX μία άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία, καθώς ξεπέρασε τις 250 χιλιάδες πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο. Πέντε χρόνια μετά η ανανέωση του μοντέλου ήταν επιβεβλημένη, αλλά σε πολύ μικρό βαθμό καθώς η αλήθεια είναι πως το ASX συνέχιζε και συνεχίζει να είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις για όσους δεν έχουν απολέσει το αίσθημα της περιπέτειας. 

Οι κόμπακτ διαστάσεις του είναι ότι καλύτερο τόσο στις αστικές μετακινήσεις,
όσο και στις εκτός δρόμου διαδρομές

Δυσδιάκριτες επεμβάσεις

Για να διακρίνετε τις εξωτερικές αισθητικές αλλαγές στο ανανεωμένο ASX πρέπει να επιστρατεύσετε όλη σας την παρατηρητικότητα, καθώς ο ανασχεδιασμός των προφυλακτήρων και οι νέοι προβολείς ομίχλης, δεν αλλάζουν σχεδόν καθόλου τη γνώριμη και, άκρως συμπαθητική είναι η αλήθεια, φυσιογνωμία του ASX. Οι εξωτερικές του διαστάσεις συνεχίζουν να είναι κόμπακτ (μήκος 4,295 μέτρα, πλάτος 1,770 μέτρα, ύψος 1,625 μέτρα) με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,670 μέτρα και να δίνει πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους. 

Πολύ καλό στις εντός δρόμου συνθήκες,
με την ανάρτηση να είναι προσανατολισμένη στην άνεση

Η καμπίνα του ASX μπορεί να μην διεκδικεί όσκαρ πρωτότυπης σχεδίασης, χαρακτηρίζεται ωστόσο από ικανοποιητική ποιότητα και πλήρη εξοπλισμό.  Παρά το γεγονός πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εμφανώς κακομεταχειρισμένο από τα πολλά και διαφορετικά δημοσιογραφικά χέρια που πέρασαν από πάνω του, δεν ακουγόταν ωστόσο κανένας απολύτως τριγμός, ακόμη και στην εκτός δρόμου κίνηση σε κακοτράχαλο έδαφος, απτή απόδειξη της αφενός της ποιότητας της εταιρίας, αφετέρου της υψηλής τεχνογνωσίας στην κατασκευή τετρακίνητων οχημάτων ικανά να αντέχουν στο χρόνο και στη σκληρή χρήση. Στα θετικά και οι χώροι για τους επιβάτες, καθώς ακόμη και πέντε άτομα θα μπορέσουν να βολευτούν στην καμπίνα, με μικρές υποχωρήσεις ως προς την άνεσή τους. Σε ότι έχει να κάνει με το πορτ μπαγκάζ, τα 419 λίτρα της χωρητικότητάς του, είναι επίσης ένα πολύ ικανοποιητικό μέγεθος για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. 

Ο κινητήρας είναι σε θέση να μετακινήσει με περισσή σβελτάδα το ASX

Δύναμη και οικονομία

Ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά του Mitsubishi ASX και στην ανανεωμένη του εκδοχή, είναι το μηχανικό σύνολο των 1.8 λίτρων που αποδίδει 150 ίππους και ροπή που ανέρχεται στα 300 Nm. Τα 10’’ για τα πρώτα 100 χλμ. και η τελική των 198 χλμ./ώρα επιβεβαιώνουν τις δυνατότητες του κινητήρα, ο οποίος έχει την αμέριστη στήριξη του πολύ καλού σε αίσθηση αλλά και κλιμάκωση μηχανικού κιβωτίου των έξη σχέσεων.  Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός πως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, απολαμβάνοντας τον συνδυασμό κινητήρας κιβώτιο κάθε στιγμή, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, η μέση κατανάλωση δεν ανέβηκε από τα 6.2 λτ./100 χλμ. Η τετρακίνηση AWC (All Wheel Control) λειτουργεί αποτελεσματικά και ρυθμίζεται εύκολα μέσω μπουτόν σε τρία στάδια λειτουργίας: 2WD για αποκλειστικά κίνηση με τους εμπρός τροχούς, AUTO όπου όταν οι εμπρός τροχοί σπινάρουν ποσοστό της ροπής (από 2% έως 50%) μεταφέρεται στους πίσω και LOCK όπου η κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω κλειδώνει.

Λίγες και δυσδιάκριτες οι αλλαγές στην ανανεωμένη εικόνα του εμπρός μέρους

Για εντός αλλά και για εκτός…

Σε μία εποχή όπου οι περισσότεροι αγοραστές της κατηγορίας επιλέγουν δικίνητες εκδόσεις, μία εκτός δρόμου βόλτα με το τετρακίνητο ASX μας θύμισε τι σημαίνει πολύπλευρη απόλαυση. Σε μέρη με ελάχιστα αυτοκίνητα και ακόμη πιο λίγους ανθρώπους, όπου μπορείς να διασχίσεις ποτάμια, να παίξεις στο υγρό γρασίδι, να πλατσουρίσεις στη λάσπη, χωρίς να ενοχλείς και κυρίως χωρίς να σε ενοχλεί κανένας. Αρωγός σε όλα αυτά το τετρακίνητο ASX, το οποίο ως γνήσιο Mitsubishi, δεν θα πεί ποτέ και πουθενά όχι. Βεβαία σημαντική βοήθεια έδιναν και τα ελαστικά Mud & Snow της Apollo, τα οποία πολλαπλασίασαν τις εκτός δρόμου ικανότητες του Ιαπωνικού μοντέλου. 

Πλήρες, εργονομικό και ποιοτικά,
αλλά λίγη περισσότερη φαντασία στη σχεδίαση θα ήταν ευπρόσδεκτη

Η απόλαυση της οδήγησης όμως με το ASX δεν έρχεται μόνο εκτός, αλλά και εντός δρόμου. Οι κλίσεις στις στροφές δεν τρομάζουν και ο οδηγός με τη βοήθεια και του καλού σε αίσθηση και ακρίβεια συστήματος διεύθυνσης, μπορεί να κινηθεί σε πολύ σβέλτους ρυθμούς. Ωστόσο παντού ο κινητήρας είναι αυτός που δίνεί το στίγμα του. Τράβηγμα από χαμηλά, δύναμη παντού και ένα σφύριγμα του turbo που ακούγεται ως μελωδία στα αυτιά, παραπέμποντας σε άλλα θρυλικά μοντέλα της εταιρίας. 

Το μπουτόν μέσω του οποίου επιλέγεται η τετρακίνηση

Επιλογή για όλα

Η ανανεωμένη τετρακίνητη έκδοση του Mitsubishi ASX, είναι μία επιλογή για να καλύψει όλες σας τις ανάγκες. Κόμπακτ διαστάσεις για άνετη μετακίνηση εντός πόλης, ικανοποιητικοί χώροι για μία τετραμελή οικογένεια, τετρακίνηση Mitsubishi, άνετο εντός δρόμου και το κερασάκι στη τούρτα ο πετρελαιοκινητήρας που πάει και δεν ζητάει. Μπορεί το εσωτερική του να μην είναι και ότι πιο πρωτότυπο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην κατηγορία, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να επισκιάσει όλα τα υπόλοιπα θετικά του αυτοκινήτου. Στα οποία θετικά συγκαταλέγεται και η τιμή του, καθώς αυτή βρίσκεται στα 25980 Ευρώ με απόσυρση για την έκδοση Invite και φυσικά με πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

• Κινητήρας                                                         
                                        • Εικόνα εσωτερικού
• Τετρακίνηση                             
• Χώροι
• Αξιοπιστία
• Οδική συμπεριφορά

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας                                   1800 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι                   150
Τελική ταχύτητα       198 χλμ/ώρα
0-100 χλμ/ώρα     10’’
Εκπομπές CO2       146 γρ./χλμ
Τέλη κυκλοφορίας                      248,2€
Του Σωτήρη Βουτσελά

Εξαιρετικός σε όλα του, αποτελεί το δυνατό χαρτί του αυτοκινήτου
Πολύ ικανοποιητικά τα 419 λίτρα της χωρητικότητάς του
Prev Post SKODA OCTAVIA G-TEC: «ΦΥΣΙΚΗ» ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ
Next Post HONDA CIVIC 1.6 I-DTEC vs NISSAN PULSAR 1.5 DCI: ΕΝΔΟΙΑΠΩΝΙΚΗ ΜΑΧΗ
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook