Τα ρετρό αυτοκίνητα είτε μας αρέσει είτε όχι, παραμένουν στην μόδα και γι’ αυτό οι κατασκευαστές αποφασίζουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να… χωθούν στην ιστορία τους και να ανασύρουν ένα όνομα ή/και ένα design με υψηλή αναγνωρισιμότητα. Το κάνει χρόνια τώρα η Fiat με το 500, η Mini αλλά και η Mercedes με την G-Class ενώ τελευταία έχουν μπει στον ρετρό χορό η Volkswagen με το ID Buzz και η Renault με το επερχόμενο, αμιγώς ηλεκτρικό 5άρι. Τώρα, το ίδιο ετοιμάζεται να κάνει και η Citroen που ανακοίνωσε έμμεσα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι τον ερχόμενο Μάρτιο θα αναβιώσει ένα “μυθικό μοντέλο”. Η φωτογραφία που έχει δώσει στη δημοσιότητα δεν βοηθά ιδιαίτερα στην αποκρυπτογράφηση του αινίγματος που έχει θέσει η Citroen, ούτε τα διάφορα στοιχεία που έχει δώσει μέσα από τον λογαριασμό της.
Αναφέρει για παράδειγμα η γαλλική εταιρία ότι το μοντέλο είναι “ελαφρώς εμπνευσμένο από το 2CV” και “δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ από στρατιώτες” και αυτές οι πληροφορίες δεν είναι σε καμία περίπτωση αρκετές για να περιορίσουν την αναζήτηση. Με αυτά τα δεδομένα, ο επικρατέστερος υποψήφιος είναι το Mehari αλλά αυτό έκανε… θητεία. Μπορεί όχι στις Η.Π.Α. ή στον αμερικανικό στρατό (καθώς η Citroen κάνει λόγο για “GI”) αλλά το Mehari υπηρέτησε στην Γαλλία και την Ιρλανδία. Όπως και να έχει, θα μάθουμε σε μερικές εβδομάδες αλλά αν είναι όντως το Mehari, αξίζει να αναφέρουμε ότι θα είναι η δεύτερη αναβίωση του καθώς στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας κυκλοφόρησε το E-Mehari κι ας μην ήταν επισήμως προϊόν της Citroen. Το μόνο σίγουρο σε αυτό το σημείο είναι πως το επερχόμενο μοντέλο, όποιο κι αν είναι, θα δανείζεται κάποια στοιχεία από το Oli concept.
Το Citroen Oli είναι ένα πρωτότυπο που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 ως ένα κινητό εργαστήριο ιδεών. Με έμφαση στην χρήση βιώσιμων και ανακυκλωμένων πρώτων υλών, την μείωση της πολυπλοκότητας τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού όσο και στην παραγωγή και το (θεωρητικό) λανσάρισμα σε προσιτή τιμή, το Oli είναι μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική στην πεπατημένη περισσότερο ως φιλοσοφία παρά ως ένα μεμονωμένο προϊόν. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε λοιπόν πώς μπορεί να επηρεάσει μελλοντικές προτάσεις της γαλλικής εταιρίας, με πρώτο το “μυθικό μοντέλο” που θα παρουσιαστεί τον επόμενο μήνα.