MG ZS 1.5 VT-I – Πολλά παραπάνω από value for money

MG ZS 1.5 VT-I – Πολλά παραπάνω από value for money

Σε μία εποχή, αρκετά παρατεταμένη είναι η αλήθεια, που οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα σε όλες τις κατηγορίες και σχεδόν από το σύνολο των εταιριών, η είσοδος της MG στην Ελληνική αγορά, φαντάζει ως μία όαση. Μία όαση σε ότι έχει να κάνει με την σχέση τιμής – αξίας, αφενός από την ίδια την MG, αφετέρου από τον όμιλο Συγγελίδη που γνωρίζει καλά πως να κάνει ακόμη πιο θελκτική μία νέα ή μάλλον μία επανεμφανιζόμενη, για την Ελλάδα, μάρκα.

Και φυσικά αυτό ξεκινάει από το μικρότερο, προς το παρόν τουλάχιστον, μοντέλο της MG που δεν είναι άλλο από το ZS. Ένα SUV το οποίο ως βασικό στόχο έχει να τοποθετήσει τον όρο «value for money» σε ένα άλλο επίπεδο. Μία αποστολή εξαιρετικά δύσκολη ειδικά στις μέρες μας, με την πληθώρα των μοντέλων από άκρως ανταγωνιστικές αυτοκινητοβιομηχανίες, να καθιστούν το έργο του ακόμη πιο δυσχερές. Το αν τα καταφέρνει και σε ποιο βαθμό, μαζί φυσικά με όλες τις λεπτομέρειες και εντυπώσεις μας, θα τα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Με σίγουρες  σχεδιαστικές επιλογές

Oι σχεδιαστές της MG προτίμησαν να επιλέξουν πιο ασφαλείς λύσεις σε ότι έχει να κάνει με την εικόνα των μοντέλων τους. Στη πράξη αυτό σημαίνει καλαίσθητα σχήματα με όμορφες πινελιές, χωρίς ακρότητες, όπως άλλωστε είδαμε και στην περίπτωση του HS. Ωστόσο οι δημιουργοί του έκαναν μία πολύ έξυπνη κίνηση τοποθετώντας το ZS στο πάνω άκρο της κατηγορίας των B-SUV και στο κάτω άκρο της κατηγορίας των C-SUV, με βάση τις διαστάσεις του (μήκος 4,328 μέτρα, πλάτος 1,809 μέτρα και ύψος 1,653 μέτρα ενώ το μεταξόνιο του βρίσκεται στα 2,581 μέτρα). Στη πράξη αυτό σημαίνει πως το ZS είναι σε θέση να διεκδικήσει με αξιώσεις αγοραστές και από τις δύο κατηγορίες, αφού εκτός από τις διαστάσεις του και η τιμή του παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Από εκεί και πέρα και σε ότι έχει να κάνει με το αμιγώς σχεδιαστικό κομμάτι θα πρέπει να πούμε πως είναι ένα άκρως ισορροπημένο αυτοκίνητο με την εμπρός μάσκα να διαθέτει το ευμέγεθες σήμα της μάρκας που δηλώνει σαφώς την ταυτότητά του, τα φώτα LED να δίνουν ζωηρό παρών και ένα όμορφο πίσω μέρος. Όπως είπαμε ακρότητες και περιττές σχεδιαστικές ακροβασίες δεν υπάρχουν και δεν μας λείπουν κιόλας, καθώς η αίσθηση που σου αφήνει συνολικά η εικόνα του αυτοκινήτου είναι θετική σε όλα τα επίπεδα.

Με όπλο του την ευρυχωρία

Mπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, πέρα από τη σύγχρονη εικόνα που θα διαπιστώσετε με τη πρώτη ματιά, θα αντιληφθείτε επίσης αμέσως πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο με πραγματική άνεση χώρων. Ξεκινώντας ωστόσο την περιήγηση μας στο εσωτερικό του MG ZS θα θέλαμε να σταθούμε λίγο στην ποιότητα των υλικών και της κατασκευής. Αμφότερα τα στοιχεία αυτά δείχνουν και είναι παραπάνω από αξιοπρεπή, δίνοντας απαντήσεις σε αρκετούς που ίσως σπεύσουν να ασκήσουν αρνητική κριτική. Από εκεί και πέρα υπάρχει ένα ψηφιακό πακέτο το οποίο  υποστηρίζεται από μία οθόνη 10,1 ιντσών συμπαθητικά  γραφικά και τακτοποιημένο μενού, καθώς και από έναν ελκυστικό πίνακα οργάνων που και αυτός έχει μία ψηφιακή οθόνη με πολλές ενδείξεις που αφορούν την λειτουργία του οχήματος.

Η εργονομία είναι πολύ καλή, με τα χειριστήρια να βρίσκονται εκεί ακριβώς που τα περιμένεις και να κάνουν ακριβώς και με σωστό τρόπο την δουλειά που περιμένεις. Οι έξυπνα τοποθετημένοι φυσικοί διακόπτες κάτω από την οθόνη κάνουν τις καθημερινές λειτουργίες ακόμα πιο εύκολες, ενώ και η θέση οδήγησης θα βολέψει τους πάντες (έστω και αν το τιμόνι δεν μετακινείται μέσα-έξω), με μαλακά και άνετα καθίσματα και πλήρη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Στην πιο πλούσια έκδοση της δοκιμής μας υπάρχουν επενδύσεις από συνθετικό δέρμα και όμορφες κόκκινες ραφές σε καθίσματα και τιμόνι, που προσδίδουν μία αίσθηση πολυτέλειας. Επίσης στο εσωτερικό θα βρείτε  πολλές θύρες φόρτισης USB εμπρός και πίσω αλλά και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, με θέση και για μεγάλο μπουκάλι νερού στις πόρτες. Το πολύ δυνατό σημείο του εσωτερικού του είναι οι χώροι για τους επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές. Ακόμη και πέντε άτομα θα μπορέσουν να ταξιδέψουν χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις, ενώ η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκαζ βρίσκεται στο άκρως ικανοποιητικό νούμερο των 448 λίτρων

Ο κινητήρας του

Το MG ZS της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 106 ίππους  και ροπή 141 Nm και ο οποίος συνδυαζότανε με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Προφανώς και το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αποτελεί το «λεπτό» σημείο του αυτοκινήτου, καθώς ο χιλιάρης τρικύλινδρος turbo είναι αυτός που ταιριάζει καλύτερα και στο αυτοκίνητο και στη σύγχρονη πραγματικότητα. Αυτό διότι ο ατμοσφαιρικός 1.5 δεν αρκεί για τον χαρακτήρα και τις δυνατότητες του ZS, όπως άλλωστε και πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο οδηγός μάλιστα στη προσπάθειά του να «ζωντανέψει» το όλο σύνολο, ανεβάζει και την κατανάλωση στα επίπεδα των οκτώ και πλέον λίτρων βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Επί της, οδηγικής, ουσίας

Στο δρόμο με το MG ZS το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις είναι πως πρόκειται για ένα άνετο αυτοκίνητο με πλήρως ισορροπημένη οδική συμπεριφορά. Ο κινητήρας είναι αυτός που βάζει τα όρια σε κάθε περίπτωση τόσο με τις επιδόσεις του (0-100 χλμ/ώρα σε 10,9’’ και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα) όσο και με την συνολική αίσθηση που προσφέρει. Από εκεί και πέρα η ανάρτηση αποδεικνύεται ισορροπημένη, προσφέροντας την άνεση που περιμένει κανείς εντός πόλης, σε συνδυασμό με μια συμπαγή αίσθηση στον ανοιχτό δρόμο.

Από εκεί και πέρα, τα φρένα, με δίσκους σε όλους τους τροχούς, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων, το ίδιο και το τιμόνι, ενώ σε λογικά πλαίσια κυμαίνονται και οι κλίσεις του αμαξώματος όταν οι ευθείες της εθνικής οδού δίνουν τη θέση τους στις στροφές του επαρχιακού δικτύου. Όσοι θελήσετε να πάτε και σε μία βατή, εκτός δρόμου διαδρομή, τα 18 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος θα σας βοηθήσουν μεν, αρκεί να μην το παρακάνετε δε, καθώς ασφάλτινα ελαστικά και κίνηση μόνο εμπρός, δεν θα σας βοηθήσουν για το κάτι παραπάνω.

Χωρίς αμφιβολία λοιπόν το MG ZS  με τον ατμοσφαιρικό για την περίσταση κινητήρα των 1,5 λίτρων είναι μία πρόταση σαφώς παραπάνω από valye for money. Όχι μόνο χάρη στην προσιτή τιμή του, καθώς ξεκινάει από τα 18900 Ευρώ, αλλά και με αρωγούς χαρίσματα, όπως η ισορροπημένη συμπεριφορά σε κάθε τερέν, οι μεγάλοι χώροι,  πλήρης εξοπλισμός άνεσης και ασφαλείας και τα επτά χρόνια εγγύησης ή 150000 χιλιόμετρα.

Prev Post Genesis GV70 Project Overland – Πολυτέλεια που πάει… παντού!
Next Post Toyota Hilux Champ – Τόσο πρακτικό όσο βασικό!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook