Mercedes GLB 200 4Matic – Και για εκτός δρόμου

Mercedes GLB 200 4Matic – Και για εκτός δρόμου

To έχουμε πεί και το έχουμε γράψει ακόμη περισσότερες  φορές, πως premium είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία πρωτίστως επειδή είναι σε θέση να δώσει πολλές και διαφορετικές επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή. Σαφώς η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, ο εξοπλισμός, η σχεδίαση και η τεχνολογία, είναι στοιχεία που οφείλει να έχει μία premium κατασκευή, αλλά πλέον αυτά είναι στοιχεία που μπορεί κάποιος να συναντήσει σε πολλές εταιρίες και σε πάρα πολλά μοντέλα. Αυτό που έχει αρχίσει να γίνεται δυσέβρετο είναι οι επιλογές που θα δώσουν στο αγοραστικό κοινό τη δυνατότητα να διαλέξει αυτό που πραγματικά θα ικανοποιήσει τις ανάγκες του. Και μία τέτοια αυτοκινητοβιομηχανία είναι χωρίς αμφιβολία η Mercedes και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η GLB 200 στην τετρακίνητη εκδοχή της.

Ένα μοντέλο που όταν το είχαμε δοκιμάσει, είχαμε γράψει για τις πολλές και σωστές λύσεις που είναι σε θέση να προσφέρει σε όσους έχουν ανάγκη από χώρους. Η Γερμανική εταιρία όμως έκανε τη κίνηση που έπρεπε και εξόπλισε την GLB 200 και με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης 4Matic, προκειμένου να προσφέρει λύσεις και σε όσους θέλουν να πηγαίνουν και πέρα από την άσφαλτο. Φυσικά τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό, η σχεδίαση και η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου, έχουν παραμείνει ίδιες όπως τις είχαμε γνωρίσει στην GLB 200. Πάμε ωστόσο να θυμηθούμε τα βασικά στοιχεία.

Γνώριμη εικόνα με ξεχωριστή αισθητική

Από τη πρώτη στιγμή που θα αντικρίσει κάποιος την GLB, θα αντιληφθεί πως οι σχεδιαστές της Mercedes ήθελαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο με πολύ σαφή και ξεχωριστό σχεδιαστικά χαρακτήρα, όπου δεν θα μπορούσες να το μπερδέψεις με κανένα άλλο. Και το κατάφεραν χωρίς αμφιβολία. Αυτό διότι η κάπως ορθογώνια φιλοσοφία, της προσδίδει μία γνήσια SUV ταυτότητα την οποία δύσκολα θα συναντήσεις σε άλλο μοντέλο.

Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις της, αυτές είναι αρκούντως πληθωρικές καθώς το γερμανικό SUV φτάνει τα 4,634 μέτρα σε μήκος, τα 1,834 σε πλάτος και τα 1,659 σε ύψος, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,829 μέτρα, εξασφαλίζοντας άπλετους χώρους στο εσωτερικό όπως θα δούμε στη συνέχεια. Συνολικά η GLB είναι ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο ξεχωρίζει με τον έντονα SUV χαρακτήρα της, αλλά επιπλέον διαθέτει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που τη καθιστούν μοναδική σε ότι αφορά τη σχεδιαστική της φιλοσοφία. H μόνη διαφορά της τετρακίνητης έκδοσης της δοκιμής μας, είναι το λογότυπο “4MATIC” στο δεξί μέρος της πίσω πόρτας.

Ίδιο και το εσωτερικό

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το πρώτο πράγμα που σε εντυπωσιάζει είναι οι πραγματικά μεγάλοι χώροι του. Πέντε άτομα δεν θα δυσκολευτούν καθόλου να βολευτούν και να ταξιδέψουν και για μεγάλη απόσταση, ενώ πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως υπάρχει δυνατότητα και για επταθέσια διαμόρφωση, με τις θέσεις στη τρίτη σειρά να μην απευθύνονται σε μεγαλόσωμους ενήλικες, ειδικά για μεγάλη μετακίνηση. Πολύ μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών καθώς η χωρητικότητα του βρίσκεται στα 570 λίτρα, ενώ αν σύρετε το πίσω κάθισμα προς τα εμπρός η χωρητικότητα αυξάνεται στα 739 λίτρα.

Από εκεί και πέρα   στο εσωτερικό του αυτοκινήτου η εικόνα είναι γνώριμη αφού συναντάς το γνωστό MBUX με την πλήρη συνδεσιμότητα, το τεράστιο εύρος πληροφόρησης και ρυθμίσεων, με τις δύο ψηφιακές οθόνες, μία ως πίνακας οργάνων και μία ως κεντρική οθόνη, στην μικρή έκδοση τους στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η οποία αφαιρεί πόντους από την συνολική εικόνα του εσωτερικού.  Βεβαίως τα πάντα κινούνται στα γνωστά πολύ υψηλά  ποιοτικά  στάνταρ της Mercedes, με τις αλουμινένιες πινελιές να σπάνε την high-tech μουντάδα. Ίσως τα κάπως σκληρά πλαστικά στο χαμηλό μέρος του ταμπλό, να μπορούσαν να είναι κάπως πιο ποιοτικά, σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορούν να χαλάσουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα του εσωτερικού. Βεβαίως εννοείται  πως υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, είτε στάνταρ είτε προαιρετικά, ενώ ουσιαστικά πλήρης είναι και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.

Στην ουσία της έκδοσης

Ο λόγος για το turbo μηχανικό σύνολο βενζίνης των 1.3 λίτρων που εξοπλίζει και την τετρακίνητη,  GLB 200 4Matic και που αποδίδει 163 ίππους με τη ροπή να φτάνει τα 250 Nm. Συνδυάζεται εξαιρετικά με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των οκτώ σχέσεων, με τις επιδόσεις να είναι ικανοποιητικές καθώς τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9.7’’ ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 201 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως η κατανάλωση, παρά το μέγεθος του αυτοκινήτου και την τετρακίνηση, παρέμεινε στα λογικά 8.7 λτ./100 χλμ κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας.

Η συγκεκριμένη GLB φορά τη νεότερη εκδοχή του συστήματος τετρακίνησης της Mercedes, 4Μatic. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, το αυτοκίνητο λειτουργεί ως προσθιοκίνητο. Όποτε όμως απαιτηθεί μπορεί να μεταφέρει ένα ποσοστό της ροπής και πίσω, σε αναλογία έως 50:50 μεταξύ των δύο «αξόνων», μέσω κλειδώματος του πολύδισκου συμπλέκτη. Η μετάβαση γίνεται αυτόματα με τον οδηγό να μην παρεμβαίνει στη διαδικασία αλλά ούτε και να την καταλαβαίνει.

Η ρύθμιση της ανάρτησης της GLB, είναι ιδιαίτερα μελετημένη, καθώς ισορροπεί με χαρακτηριστική αποτελεσματικότητα ανάμεσα στη άνεση και την οδική συμπεριφορά. Είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται προκειμένου να ελέγχει σωστά το μεγάλο και ψηλό αμάξωμα, χωρίς να επιτρέπει τις έντονες κλίσεις στις στροφές, ενώ από την άλλη η άνεση παραμένει πανταχού παρούσα. Σε πολύ υψηλό επίπεδο βρίσκεται η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, ενώ η προσεγμένη ηχομόνωση συμβάλει τα μέγιστα στη προσφερόμενη άνεση.

Το τιμόνι είναι ακριβές και με καλή πληροφόρηση, ενώ η αίσθηση που προσφέρει θα μπορούσε να είναι ελαφρώς καλύτερη. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με ικανή πλευρική στήριξη και σε συνδυασμό με το ύψος της και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, χαρίζει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Βεβαίως υπάρχουν και τα οδηγικά προφίλ ( eco, comfort, sport, individual και φυσικά off road), μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αυτό που επιθυμεί ανάλογα με τις ανάγκες του.

Eκτός δρόμου, τα ασφάλτινα ελαστικά και η λογική σας θα θέσουν τα όρια, καθώς η τετρακίνηση σε συνδυασμό με τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, θα βοηθήσουν ώστε να ξεπεράσετε σχεδόν όλα τα εμπόδια, αρκεί να έχετε στο μυαλό σας ότι οδηγείτε GLB και όχι G Class. Όλα αυτά βέβαια έχουν και το αντίτιμό τους, καθώς  η τετρακίνητη GLB ξεκινά από τα 55150 και ανεβαίνει ακόμη περισσότερο αν αποφασίσετε να προσθέσετε καλούδια από μια ατελείωτη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.

Prev Post Νέο Peugeot e-208 – Γοητευτικό και απολαυστικό
Next Post Νέο Kia Picanto – Δεν φοβάται να τολμήσει!
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook