Mercedes – Ετοιμάζει νέα αρχιτεκτονική για τα βαν της

Mercedes – Ετοιμάζει νέα αρχιτεκτονική για τα βαν της

Ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που είχαν να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές στον δρόμο για τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους ήταν (και για μερικούς είναι ακόμα) η τροποποίηση των “θερμικών” αρχιτεκτονικών τους ώστε να φιλοξενήσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο. Οι περιορισμοί είναι πολλοί και σημαντικοί γι’ αυτό οι εταιρίες εξελίσσουν νέες πλατφόρμες, ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό κάνει και η Mercedes-Benz που ανακοίνωσε ότι θα λανσάρει μία νέα αρχιτεκτονική για αμιγώς ηλεκτρικά βαν, με τα πρώτα μοντέλα που θα βασίζονται σε αυτήν να πραγματοποιούν το ντεμπούτο τους λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας, το 2026.

Η γερμανική εταιρία εξέλιξε την VAN.EA, όπως ονομάζεται η νέα πλατφόρμα, από το μηδέν, ειδικά για EVs με στόχο την μείωση του αριθμού των εκδόσεων κατά έως και 50% αλλά και την αύξηση των οικονομιών κλίμακας που με την σειρά τους μειώνουν περαιτέρω την πολυπλοκότητα όχι μόνο στην παραγωγή, αλλά και στις προμήθειες, τα logistics κ.ά. Η VAN.EA χωρίζεται σε τρία διακριτά μέρη: το εμπρός κομμάτι είναι ίδιο σε όλες τις εκδόσεις και είναι αυτό που τοποθετείται ο εμπρός άξονας με τον ηλεκτροκινητήρα. Το κεντρικό μέρος είναι αυτό που καθορίζει το μήκος του αυτοκινήτου και φυσικά, αυτό που φιλοξενεί τις μπαταρίες. Για το πίσω μέρος, υπάρχουν δύο εκδοχές – αυτή όπου υπάρχει ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας για τα μοντέλα που θα είναι προσφέρουν δυνατότητες τετρακίνησης και μία χωρίς.

Σύμφωνα με την Mercedes, τα πολυτελή van της θα ανήκουν στην μεσαία κατηγορία και στόχος είναι να παρέχουν αυτονομία “πολύ υψηλότερη” των 500 χιλιομέτρων. Επιπλέον, θα διαθέτουν δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 με το Επίπεδο 3 να είναι προγραμματισμένο για ενσωμάτωση μέχρι το 2030 ενώ πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η νέα αρχιτεκτονική θα επιτρέπει στους σχεδιαστές να διαφοροποιούν σημαντικό το design, τόσο του αμαξώματος όσο και της καμπίνας, ανάμεσα στις επιβατικές εκδόσεις και τις επαγγελματικές. Οι πρώτες, με κωδικό VAN.EA-P, θα εστιάζουν στην πολυτέλεια, την άνεση και το στιλ ενώ οι επαγγελματικές, με κωδικό VAN.EA-C, σε τομείς όπως η πρακτικότητα, η αυτονομία, η μεγιστοποίηση του χώρου φόρτωσης, το ωφέλιμο φορτίο κ.ά. Και αυτές πάντως θα έρχονται με δυνατότητες ημι-αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2, με προοπτικές να αναβαθμιστούν στο Επίπεδο 4 μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Με αυτόν τον τρόπο, η Mercedes-Benz Vans στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη της σε περιοχές όπως η Ευρώπη που είναι ήδη η μεγαλύτερη αγορά της με ένα ποσοστό της τάξης του 60% επί του συνόλου των πωλήσεων παγκοσμίως αλλά και σε αγορές όπως οι Η.Π.Α. και η Κίνα. Η γερμανική μάρκα σκοπεύει να επεκτείνει και την γκάμα της με εργοστασιακά camper vans, μεσαία αλλά και μεγάλα που θα βασίζονται στην VAN.EA αρχιτεκτονική εστιάζοντας στα παραδοσιακά δυνατά χαρτιά της που την διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό. Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι τα βαν που θα χρησιμοποιούν την VAN.EA πλατφόρμα θα κατασκευάζονται στο Dusseldorf της Γερμανίας όπου ήδη κατασκευάζεται το ηλεκτρικό eSprinter και το θερμικό Sprinter και στην Vitoria της Ισπανίας ενώ δεν αποκλείεται να προστεθούν κι άλλες εγκαταστάσεις ώστε να καλυφθεί η ζήτηση.

Prev Post Η Toyota προειδοποιεί για την ταχεία εξάπλωση των ηλεκτρικών
Next Post Nissan – Συμπλήρωσε 40 χρόνια παραγωγής αυτοκινήτων στην Αμερική και ετοιμάζεται να εξηλεκτριστεί  
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook