Mercedes EQ – Ηλεκτρική ευφυία

Αν μπορούσαμε να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω, όχι πολύ πίσω αλλά 5-6 χρόνια, θα διαπιστώναμε ότι η στρατηγική της Mercedes-Benz όσον αφορά στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων ήταν πρακτικά ανύπαρκτη. Για να είμαστε απολύτως δίκαιοι προς την γερμανική μάρκα, ολόκληρη η βιομηχανία αυτοκινήτου, με ελάχιστες εξαιρέσεις, αδυνατούσε να προβλέψει τα γεγονότα που θα ακολουθούσαν και κυρίως τον ρυθμό με τον οποία αυτά θα έπρεπε να τρέξουν. Τα πρώτα δειλά βήματα της Mercedes-Benz προς την ηλεκτροκίνηση έγιναν το 2016 με την παρουσίαση του Generation EQ concept αλλά από τότε, η Mercedes σταμάτησε να κάνει βήματα και προχώρησε με άλματα και μάλιστα εντυπωσιακά.

Το πλάνο επενδύσεων στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης καταστρώθηκε και εγκρίθηκε σε χρόνο ρεκόρ και η γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της, που εντάσσονται στην “EQ” οικογένεια, άρχισε να δημιουργείται και να μεγαλώνει με ταχύτατους ρυθμούς. Σήμερα έχει φτάσει στο σημείο να περιλαμβάνει ήδη προτάσεις σε πάρα πολλές κατηγορίες και θα επεκταθεί περαιτέρω στο προσεχές μέλλον καθώς η Mercedes δεν θέλει απλά να συμμετάσχει στην μεταμόρφωση που υφίσταται η βιομηχανία αυτοκινήτου, αλλά να ηγηθεί και να πρωταγωνιστήσει σε αυτήν. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι στόχος της μάρκας είναι να γίνει αποκλειστικά ηλεκτρική μέχρι το 2030, το οποίο δεν είναι τόσο μακριά όσο ακούγεται αφού μιλάμε επί της ουσίας για τις αρχιτεκτονικές της επόμενης γενιάς! Πριν φτάσουμε σε εκείνο το σημείο όμως, αξίζει να δούμε τι προσφέρει τώρα η Mercedes-Benz όσον αφορά στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Mercedes EQA

Παρουσιάστηκε το 2020 και ήδη από την πρώτη ματιά, φαίνεται ότι βασίζεται στην GLA. Φυσικά, στον σχεδιασμό της έχουν ενσωματωθεί στοιχεία από την σχεδιαστική ταυτότητα της οικογένειας “EQ” ώστε να επιτευχθεί η πολυπόθητη ομοιογένεια αλλά και για να βελτιωθεί ο συντελεστής οπισθέλκουσας και να ωφεληθεί η απόδοση του οχήματος. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η Mercedes χαρακτηρίζει την EQA ως “την μικρή αθλήτρια της οικογένειας” που σημαίνει ότι δεν εστιάζει μονάχα στις μηδενικές εκπομπές και την πολυτέλεια, αλλά και στα σπορ στοιχεία του μικρού, ηλεκτρικού SUV. Το εσωτερικό θα φανεί εξίσου γνώριμο σε όποιον έχει δει αυτό της GLA ενώ παράλληλα, προσφέρονται και γραμμές εξοπλισμού για την εξατομίκευση του εσωτερικού διάκοσμου.

Η EQA είναι ήδη διαθέσιμη προς παραγγελία και η Mercedes την προσφέρει σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις: την EQA 250, που είναι και η μοναδική μπροστιοκίνητη καθώς εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 140 kW (190 ίππων) και 375 Nm ροπής, την EQA 300 4Matic που διαθέτοντας έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, όχι μόνο προσφέρει 228 ίππους και 390 Nm ροπής αλλά και δυνατότητες τετρακίνησης και την κορυφαία, EQA 350 4Matic που και πάλι εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες αλλά προσφέρει 292 ίππους και 520 Nm ροπής με αποτέλεσμα να ολοκληρώνει το σπριντ στα 100 km/h σε μόλις 6.0 δευτερόλεπτα. Σε όλες αυτές τις εκδόσεις η μπαταρία είναι ίδια, με χωρητικότητα 66.5 kWh χαρίζοντας αυτονομία 493 χιλιομέτρων για την EQA 250 και 436 χιλιομέτρων για τις άλλες δύο ενώ για όποιον θέλει ακόμα μεγαλύτερη, η Mercedes προσφέρει την EQA 250+ με την μπαταρία των 70.5 kWh, έναν ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων όπως η βασική EQA 250 αλλά αυτονομία της τάξης των 530 χιλιομέτρων!

Mercedes EQB

Εδώ η ηλεκτροκίνηση συναντά την πρακτικότητα και η EQB παρουσιάζεται μπροστά μας ως ένα αυτοκίνητο με το μέγεθος και το σχήμα της “συμβατικής” GLB και τα μηχανικά της EQA. Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως για άλλη μία φορά ο σχεδιασμός αποτελεί μία μίξη της γλώσσας της συμβατικής Mercedes με στοιχεία από την οικογένεια EQ αλλά όντας η… πρακτική ή αν προτιμάτε, οικογενειακή λύση, η EQB προσφέρει χώρους για έως και επτά άτομα σε τρεις σειρές καθισμάτων ενώ όταν απαιτείται, ο μεταβλητός χώρος αποσκευών μπορεί να φτάσει σε χωρητικότητα τα 1.710 λίτρα! Εκπλήξεις δεν έχουμε ούτε στο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί το σύστημα infotainment MBUX ως μέρος μίας γνώριμης – Mercedes εικόνας.

Όσον αφορά στα μηχανικά, η EQB είναι διαθέσιμη στις ίδιες ακριβώς εκδόσεις με την EQA, με εξαίρεση αυτήν που διαθέτει την μεγαλύτερη μπαταρία. Έτσι έχουμε την EQB 250 των 190 ίππων, την EQB 300 4Matic των 228 ίππων και την EQB 350 4Matic των 292 ίππων με όλες να εξοπλίζονται με την μπαταρία των 66.5 kWh.

Mercedes EQC

Το ηλεκτρικό SUV των 4.76 μέτρων ήταν το πρώτο μέλους αυτού που θα γινόταν η EQ οικογένεια οχημάτων της Mercedes, έχοντας παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο του 2018. Ήταν η πρώτη που μας έδειξε τον δρόμο που θέλει να ακολουθήσει η γερμανική εταιρία έστω και αν υπήρχαν κάποιοι συμβιβασμοί. Η EQC χρησιμοποιεί μία τροποποιημένη έκδοση της αρχιτεκτονική της GLC κι έτσι μοιράζεται μαζί της τις ίδιες αναλογίες αλλά και το ίδιο μεταξόνιο. Ήταν η πρώτη που υιοθέτησε το στιλ “EQ” στον σχεδιασμό με την χαρακτηριστική γρίλια, τα νέα φωτιστικά σώματα και τις καμπύλες στο αμάξωμα ενώ όπως είδαμε ήδη να γίνεται στις EQA και EQB που ακολούθησαν, για την καμπίνα χρησιμοποιήθηκαν γνώριμα συστατικά διανθισμένα με ειδικές, λόγω αμιγώς ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου, πινελιές.

Σε αντίθεση με τα μεταγενέστερα “EQ” όμως, η EQC δεν προσφέρει πολλές επιλογές όσον αφορά στις εκδόσεις. Η μοναδική διαθέσιμη είναι η EQC 400 4Matic με τους δύο ασύγχρονους ηλεκτροκινητήρες να παράγουν συνδυαστικά 408 ίππους και 760 Nm ροπής επιταχύνοντας το αμάξωμα στα 100 km/h σε μόλις 5.1 δευτερόλεπτα. Φυσικά, δύο ηλεκτροκινητήρες σημαίνει και δυνατότητες τετρακίνησης ενώ η μπαταρία των 80 kWh εξασφαλίζει αυτονομία της τάξης των 431 χιλιομέτρων.

Mercedes EQE

Τώρα μπαίνουμε επί της ουσίας στο όραμα της Mercedes-Benz για ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον καθώς η EQE είναι το πρώτο (από πλευράς μεγέθους και όχι χρονικά) μοντέλο που δεν εξελίχθηκε με βάση ένα ήδη υπάρχον βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αλλά δημιουργήθηκε εξαρχής ως ηλεκτρικό! Το sedan μήκους 4.94 μέτρων κάνει χρήση της EVA αρχιτεκτονικής και απαλλαγμένο από την ανάγκη φιλοξενίας κάποιας Μ.Ε.Κ. στο εμπρός μέρος, παρουσιάζει κοντούς προβόλους, χαμηλό καπό και γενικότερο, μία ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική.

Είναι προφανές από την πρώτη ματιά ότι η EQE ενσαρκώνει μία νέα εποχή με χαρακτηριστικό την “one-bow” γραμμή, κρυφές χειρολαβές και την καμπίνα με την εντυπωσιακή MBUX Hyperscreen που καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της κεντρικής κονσόλας ως ένα ενιαίο, σχεδόν οργανικό κομμάτι. Μετά τις EQA, EQB και EQC, η EQE καθιστά σαφές πως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο βρίσκεται ένα επίπεδο πιο πάνω σε όλους τους τομείς.

Μηχανικά, η EQE είναι διαθέσιμη με δύο κινητήρια σύνολα που περιλαμβάνουν αμφότερα έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον πίσω άξονα και μία μπαταρία 90 kWh. Στην βασική έκδοση ο ηλεκτροκινητήρας παράγει 245 ίππους αλλά χάρη στην μικρότερη κατανάλωση ενέργειας ο συνδυασμός παρέχει αυτονομία 623 χιλιομέτρων ενώ υπάρχει και μία έκδοση με 292 ίππους και αυτονομία 580 χιλιομέτρων.

Αν η ταχύτητα αποτελεί προτεραιότητα για τον υποψήφιο αγοραστή, η EQE είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes που είναι διαθέσιμη και σε AMG έκδοση με την μορφή των EQE 43 4Matic και EQE 53 4Matic+. Στην πρώτη, δύο ηλεκτροκινητήρες παρέχουν έως 476 ίππους με 858 Nm ροπής ενώ στην δεύτερη, η ιπποδύναμη φτάνει τα 687 άλογα και η ροπή τα 1.000 Nm! Λογικό είναι λοιπόν, δεδομένου ότι και η AMG EQE διαθέτει την ίδια μπαταρία, να προσφέρει μικρότερη αυτονομία.

Mercedes EQS

Προφανώς και πρόκειται για τη ναυαρχίδα της “EQ” οικογένειας της Mercedes-Benz. Μπορεί σε αυτή την παρουσίαση να ακολουθεί την EQE αλλά η EQS είναι το μοντέλο με το οποίο έκαναν πρεμιέρα τόσο η νέα γλώσσα σχεδιασμού των ηλεκτρικών Mercedes όσο και η άκρως εντυπωσιακή MBUX Hyperscreen με τις πολυάριθμες λειτουργίες και την υπέροχη εμφάνιση. Όπως θα περίμενε κανείς από μία S-Class, γιατί επί της ουσίας αυτό είναι η EQS, μία ηλεκτρική S-Class, η ποιότητα, η πολυτέλεια, η τεχνολογία, η κύλιση, η ηχομόνωση και η τεχνολογία βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο γιατί οι απαιτήσεις του κόσμου, ειδικότερα σε αυτή την κατηγορία, είναι πάρα πολύ υψηλές και οι πελάτες σπάνια συγχωρούν λάθη ή παραλείψεις.

Η Mercedes EQS είναι λοιπόν δικαιωματικά η κορυφαία έκφανση της ηλεκτρικής κινητικότητας προσφέροντας όλα αυτά που αναφέραμε, πληθώρα δυνατοτήτων εξατομίκευσης και επιδόσεις, αν ο πελάτης επιλέξει την AMG έκδοση. Αυτή έρχεται ως EQS 53 4Matic+ και παρέχει έως 658 ίππους που είναι αρκετοί για να επιταχύνουν το μεγάλο sedan στα 100 km/h σε μόλις 3.8 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, έχει πιο… επιθετικό design και τροποποιήσεις/αναβαθμίσεις σε ολόκληρο το αμάξωμα και τα υπομέρη του ώστε να χαρίζει την αυθεντική εμπειρία οδήγησης μίας AMG.

Για όποιον επιθυμεί κάτι πιο ήρεμο, υπάρχει η EQS 350 των 292 ίππων με την μπαταρία των 90 kWh που χαρίζει αυτονομία 631 χιλιομέτρων αλλά και η EQS 580 4Matic που χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες αυξάνει την ιπποδύναμη στα 523 άλογα και χάρη στην μπαταρία 107.8 kWh αυξάνει την εμβέλεια στα 670 χιλιόμετρα. Σε λίγο θα προστεθεί στην γκάμα και η EQS 450+ με έναν ηλεκτροκινητήρα 333 ίππων και την μεγάλη μπαταρία που θα παρέχει αυτονομία έως 784 χιλιομέτρων!

Για την ιστορία, να αναφέρουμε πως η γκάμα της οικογένειας EQ της Mercedes-Benz περιλαμβάνει και την EQV η οποία απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό. Αυτή είναι διαθέσιμη σε μία μόνο έκδοση, την EQV 300, που εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 204 και μία μπαταρία 90 kWh η οποία αρκεί για έως και 418 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις λόγω του αυξημένου βάρους του οχήματος. Το κεφάλαιο “EQ” μόλις άνοιξε όμως για την Mercedes-Benz, οπότε μπορείς να είσαι σίγουρος ότι στο προσεχές μέλλον θα αποκτήσει πολλές νέες ενότητες. Ήδη γνωρίζουμε πως θα προστεθούν στην γκάμα το EQE SUV και το EQS SUV ενώ περιμένουμε να δούμε και την έκδοση παραγωγής της άκρως αποδοτικής EQXX αλλά και στο άλλο άκρο, της όχι και τόσο αποδοτικής EQG. Το μέλλον προδιαγράφεται λαμπρό για την γερμανική μάρκα και ενδιαφέρον για εμάς τους καταναλωτές.

Prev Post Το ταχύτερο, πιο εθιστικό Honda Civic Type R είναι εδώ
Next Post Η Nissan λανσάρει το νέο X-Trail στην Ιαπωνία
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook