Δεν είμαι σίγουρος αν το έχεις συνειδητοποιήσει αφού και εμένα μου πήρε κάποια δευτερόλεπτα, αλλά με την παρουσίαση της EQE SUV σήμερα, η Mercedes-Benz έχει λανσάρει στην αγορά 9 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, υλοποιώντας με αυτόν τον τρόπο το φιλόδοξο πλάνο εξηλεκτρισμού που είχε ανακοινώσει πριν από λίγο καιρό! Η Mercedes-Benz EQE SUV γίνεται λοιπόν το ένατο ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της εταιρίας και το δεύτερο ακριβότερο μετά την EQS SUV. Γίνεται δε το 4ο που βασίζεται στην δεύτερη γενιά της EVA αρχιτεκτονικής της γερμανικής φίρμας μετά την EQS sedan, την EQS SUV και την EQE sedan – το μοντέλο με το οποίο το νέο SUV μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία.

Η EQE SUV έχει μήκος 4.863 χιλιοστά, πλάτος 1.940 και ύψος 1.686 χιλιοστά που την κάνουν 262, 19 και 32 χιλιοστά αντίστοιχα, μικρότερη από την EQS SUV ενώ κατά 180 χιλιοστά είναι μικρότερο και το μεταξόνιο του νέου SUV της Mercedes. Παραδόξως, παρότι μοιράζεται το ίδιο όνομα με αυτήν, η EQS SUV είναι μικρότερη και από την sedan αδερφή της – συγκεκριμένα, είναι 132 χιλιοστά μικρότερη σε μήκος και 90 χιλιοστά στο μεταξόνιο, με την Mercedes να σημειώνει ότι αυτό την κάνει πιο… ευέλικτη ενώ το στιλ του αμαξώματος επιτρέπει την μεγιστοποίηση των προσφερόμενων χώρων στο εσωτερικό, είτε μιλάμε για τους επιβάτες, είτε για τις αποσκευές. Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι η EQE SUV προσφέρει ένα πορτ-μπαγκάζ της τάξης των 520 λίτρων, την στιγμή που η sedan δεν ξεπερνά τα 430 λίτρα ενώ ανάλογη είναι η εικόνα και για το πόσο άνετα ταξιδεύουν οι επιβαίνοντες.

Σημαντική είναι η προσφορά της EQE SUV και στον τομέα της τεχνολογίας καθώς όπως και τα υπόλοιπα μεγάλα μοντέλα της EQ οικογένειας, προσφέρει προαιρετικά την εντυπωσιακή “Hyperscreen” με την τελευταία εκδοχή του MBUX συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης που ενσωματώνει “over-the-air” αναβαθμίσεις και βελτιώσεις στο σύστημα φωνητικών εντολών. Όσον αφορά στο design πάντως, η EQE SUV δεν αποστασιοποιείται ιδιαίτερα από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας υιοθετώντας την γνωστή πλέον μάσκα, τα επίσης γνωστά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω και τις ίδιες, πάνω-κάτω, γραμμές αν και η νέα πρόταση έχει εντονότερη κλίση στην οροφή και την πίσω πόρτα.

Εκπλήξεις δεν έχουμε ούτε στα μηχανικά του νέου ηλεκτρικού μοντέλου της γερμανικής μάρκας καθώς οι επιλογές που υπάρχουν στην EQE sedan έχουν μεταφερθεί σχεδόν αυτούσιες και στο αντίστοιχο SUV. Αυτό σημαίνει ότι η EQE SUV είναι διαθέσιμη σε 3 διαφορετικές εκδόσεις: την πισωκίνητη EQE 350+, την τετρακίνηση EQE 350 4Matic και την κορυφαία μη-AMG, EQE 500 4Matic. Ο διαχωρισμός είναι απαραίτητος καθώς η γκάμα περιλαμβάνει και δύο Mercedes-AMG εκδόσεις – την “43” των 476 ίππων και την “53” των 687 ίππων. Υπάρχει κάτι για όλα τα γούστα λοιπόν αφού όποιος αναζητά την μέγιστη δυνατή αυτονομία θα κινηθεί προς την κατεύθυνση της EQE 350+ που προσφέρει έως και 590 χιλιόμετρα ανάμεσα στις φορτίσεις ενώ όποιος ψάχνει επιδόσεις και είναι διατεθειμένος να θυσιάσει την εμβέλεια, θα αρχίσει να ανεβαίνει εκδόσεις. Όσο μεγαλύτερη η θυσία, δεδομένου ότι όλες οι EQE SUV εξοπλίζονται με την ίδια μπαταρία των 90.6 kWh, τόσο μεγαλύτερη η ιπποδύναμη αφού η EQE 53 4Matic χαρίζει έως 687 άλογα και 1.000 Nm ροπής αλλά δεν μπορεί να διανύσει περισσότερα από 470 χιλιόμετρα στην καλύτερη των περιπτώσεων. Με τις AMG εκδόσεις βέβαια, ο αγοραστής αποκτά και νέο αεροδυναμικό/στιλιστικό πακέτο, πιο σπορ ανάρτηση και αναβαθμίσεις σε όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου όπως αυτό της πέδησης, που χρειάζεται τους τεράστιους δίσκους και τις 6-πίστονες δαγκάνες για να τιθασεύσει τα 2.600 κιλά που ζυγίζει το μεγάλο, ηλεκτρικό SUV.

Κατά τα άλλα, αξίζει να αναφέρουμε το ηλεκτρο-μηχανικό σύστημα ελέγχου κλίσεων και το σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης που προσφέρονται προαιρετικά στην EQE SUV. Η παραγωγή του νέου μοντέλου θα γίνεται στο εργοστάσιο της Mercedes-Benz στην Alabama των Η.Π.Α. ενώ έχει προβλεφθεί και η προσθήκη του εργοστασίου της κοινοπραξίας της Mercedes με την Beijing Automotive Industry Corporation στην Κίνα, τουλάχιστον για τα μη-AMG μοντέλα.



