Η νέα Mercedes CLA, ηλεκτρική ή υβριδική, με κορυφαία απόδοση!

Η νέα Mercedes CLA, ηλεκτρική ή υβριδική, με κορυφαία απόδοση!

Σε μερικούς μήνες η Mercedes-Benz θα παρουσιάσει στον κόσμο την ολοκαίνουρια CLA – το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική της με όνομα MMA και ένα μοντέλο επίσης που εξελίσσεται κατά βάση ως αμιγώς ηλεκτρικό, με σημαντικές επιρροές σε τεχνικό και σχεδιαστικό επίπεδο από την EQXX concept, αλλά ταυτόχρονα υπόσχεται κορυφαία αποδοτικότητα και ως υβριδικό. Η γερμανική εταιρία αναγνώρισε “τις επιθυμίες και τις ανάγκες κινητικότητας των πελατών σε διαφορετικές περιοχές” και κυρίως το πώς αυτές εξελίσσονται με διαφορετικούς ρυθμούς οπότε αποφάσισε να εστιάσει τις προσπάθειες τις στην εξέλιξη όχι ενός αλλά δύο συστημάτων κίνησης με κορυφαία αποδοτικότητα ενώ αντίστοιχη φιλοσοφία ακολούθησε και όσον αφορά στο στιλ αμαξώματος καθώς η CLA θα είναι η πρώτη μίας ολόκληρης “entry-level οικογένειας” μοντέλων που θα περιλαμβάνει επίσης ένα 4-θυρο σεντάν, ένα shooting brake και δύο SUV.

Ξεκινώντας από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση επειδή ακριβώς αυτό έκανε και η Mercedes-Benz, αυτή θα εξοπλίζεται με το λεγόμενο Electric Drive Unit 2.0 – την επόμενη γενιά των συστημάτων κίνησης της εταιρίας που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 200 kW (272 ίππων), εξελιγμένο εντελώς in-house από τους μηχανικούς της Mercedes, στον πίσω άξονα και στις περιπτώσεις των 4Matic μοντέλων, με έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα 80 kW (109 ίππων) στον εμπρός. Για ακόμα μεγαλύτερη αποδοτικότητα, το σύστημα μπορεί να αποσυνδέσει τον ηλεκτροκινητήρα του εμπρός άξονα όταν η συνεισφορά του δεν είναι απαραίτητη μειώνοντας τις απώλειες κατά 90% και αυξάνοντας αισθητά την αυτονομία. Σύμφωνα με την εταιρία οι πελάτες θα έχουν την επιλογή ανάμεσα σε δύο μπαταρίες με την “premium” να έχει ωφέλιμη χωρητικότητα της τάξης των 85 kWh και την βασική εκδοχή να χρησιμοποιεί LFP χημεία για να προσφέρει ωφέλιμη χωρητικότητα 58 kWh.

Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι η CLA διαθέτει ένα κιβώτιο δύο ταχυτήτων στον πίσω άξονα που της εξασφαλίζει όχι μόνο κορυφαία επιτάχυνση από στάση (και όχι μόνο) αλλά εξαιρετική αποδοτικότητα σε υψηλές ταχύτητες και μέγιστη ταχύτητα της τάξης των 210 km/h ενώ δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε έστω μία αναφορά στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική των 800V που επιτρέπει πολύ υψηλούς ρυθμούς φόρτισης. Ακριβή στοιχεία δεν έχουμε σε αυτό το σημείο, αναφορικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των αμιγώς ηλεκτρικών Mercedes-Benz CLA, κυρίως αυτής με την βασική, LFP μπαταρία αλλά η γερμανική μάρκα αναφέρει πως η premium μπαταρία σε συνδυασμό με την αρχιτεκτονική 800V θα είναι ικανή για αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων και ρυθμούς φόρτισης έως 320 kW που σημαίνει πρακτικά ότι θα αναπληρώνει έως 300 χιλιόμετρα σε μόλις 10 λεπτά – στον κατάλληλο ταχυφορτιστή βεβαίως. Όλα αυτά είναι κάτι παραπάνω από ελπίδες ή στόχοι καθώς η CLA έχει ήδη καταφέρει να θέσει ένα πολύ εντυπωσιακό ρεκόρ διανύοντας 3.716,14 χιλιόμετρα σε 24 ώρες!

Όπως είπαμε όμως, το νέο μοντέλο της Mercedes-Benz θα είναι διαθέσιμο και ως υβριδικό και η συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι καθόλου λιγότερο εντυπωσιακή. Στην καρδιά του εξηλεκτρισμένου κινητήριου συνόλου βρίσκεται ένας ολοκαίνουριος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 λίτρων που ανήκει στην “Family of Modular Engines” ή FAME οικογένεια και θα είναι διαθέσιμο σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις αρχικά: μία με 136 ίππους, μία με 163 και μία με 190! Σε κάθε περίπτωση, ο κινητήρας θα συνδυάζεται με τεχνολογία 48-volt και έναν ηλεκτροκινητήρα 20 kW (27 ίππων) ο οποίος ενσωματώνεται στο επίσης νέο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων. Για την τροφοδοσία του ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια φροντίζει μία μπαταρία 1.3 kWh με την εταιρία να προσθέτει ότι το σύστημα δεν υποβοηθά μόνο την λειτουργία του θερμικού κινητήρα αλλά μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητο σε “αστικές ταχύτητες”.

Εννοείται δε, ότι και η υβριδική CLA θα προσφέρεται και ως τετρακίνητη με το γνωστό 4Matic σύστημα. Όπως και στις αμιγώς ηλεκτρικές περιπτώσεις, η Mercedes δεν έδωσε στη δημοσιότητα τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά του υβριδικού κινητήριου συνόλου αλλά αναφέρει χαρακτηριστικά ότι επιτυγχάνει επίπεδα αποδοτικότητας συγκρίσιμα με αυτά ενός πετρελαιοκινητήρα, που σημαίνει με πιο απλά λόγια πολύ χαμηλή κατανάλωση, ωφελούμενο από όλη την δουλειά βελτιστοποίηση που έχει γίνει στο σύνολο του οχήματος από τους μηχανικούς της εταιρίας. Πολύ συναρπαστικά πράγματα με τον πήχη να ανεβαίνει πάρα πολύ ακόμα και στην… entry-level κατηγορία από την Mercedes-Benz.

Prev Post Πλησιάζει το νέο “όραμα” της Jaguar
Next Post Nissan Juke – Με νέες, χαμηλότερες τιμές
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook