Όταν η Mercedes-Benz πήρε την απόφαση γύρω στις δεκαετίες του ’60 και του ‘70 να πειραματιστεί με νέες τεχνολογίες κινητήρων, με αεροδυναμικά σχέδια, νέες αναρτήσεις, τις gullwing πόρτες αλλά και πολυτελή στοιχεία στην καμπίνα όπως οι δερμάτινες επενδύσεις και το air-condition, το έκανε με τα C111 πρωτότυπα. Το πρώτο εξ αυτών παρουσιάστηκε το 1969 και διέθετε αμάξωμα από fiberglass και έναν τρι-ρότορο περιστροφικό κινητήρα άμεσου ψεκασμού! Η δεύτερη εκδοχή ήρθε έναν χρόνο αργότερα και μεταξύ άλλων προσέθετε έναν επιπλέον ρότορα στον περιστροφικό κινητήρα με αποτέλεσμα η ιπποδύναμη να φτάνει τα 350 άλογα.
Η γερμανική εταιρία αποφάσισε να μην υιοθετήσει τον κινητήρα Wankel οπότε οι δύο επόμενες C111 εξοπλίζονταν με πετρελαιοκινητήρες. Η C111-III συγκεκριμένα, έσπασε 9 διαφορετικά ρεκόρ με έναν 5-κύλινδρο turbodiesel 228 ίππων και το εξαιρετικά αεροδυναμικό αμάξωμα που πετύχαινε συντελεστή οπισθέλκουσας Cd της τάξης του 0.191. Εκείνη η C111 κατάφερε μέγιστη ταχύτητα 322 km/h και μέση κατανάλωση 16 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια μίας 12-ωρης διαδρομής. Αργότερα παρουσιάστηκε και μία έκδοση της C111 με έναν twin-turbo V8 507 ίππων που έσπασε ένα ακόμα ρεκόρ με μέση ωριαία ταχύτητα 403.78 km/h σε έναν γύρο 1 λεπτού και 56.67 δευτερολέπτων το 1979.
Ακόμα δεν γνωρίζουμε σε ποιους τομείς θα εστιάσει η Mercedes με την… αναβίωση της C111 αλλά μπορούμε με αρκετή ασφάλεια να υποθέσουμε ότι για την κίνηση της τελευταίας έκδοσης θα φροντίζει ένα κινητήριο σύνολο μηδενικών εκπομπών ρύπων – πιθανότατα ένας ή περισσότεροι ηλεκτροκινητήρες σε συνδυασμό με μπαταρίες. Υποθέτουμε επίσης ότι θα δούμε προηγμένη αεροδυναμική ενώ ο επικεφαλής σχεδιασμού της γερμανικής μάρκας ανέφερε σε ανάρτηση του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ότι η νέα C111 “θα εμπνεύσει μία νέα εποχή στην εμβληματική πολυτέλεια”. Τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε.