Mercedes A Class 200 7G-DCT. Της ταιριάζει

Τελικά όλοι οι κανόνες έχουν τις εξαιρέσεις τους, προκειμένου να επιβεβαιώνονται οι ίδιο οι κανόνες. Και στη περίπτωση της Mercedes A Class δεν ισχύει η ρήση «ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο», καθώς οι άνθρωποι της Γερμανικής εταιρίας μετά τη πλήρη στροφή στρατηγικής και φιλοσοφίας που έκαναν στη προηγούμενη γενιά του μοντέλου, έρχονται τώρα να επιβραβεύσουν την επιλογή τους αυτή. Αυτό διότι η αλλαγή από ένα πολυμορφικό σε ένα κλασικό hatch μπορεί να ήταν η δύσκολη επιλογή, η καθιέρωσή του ωστόσο και η διεκδίκηση της κορυφής της κατηγορίας με τη νέα γενιά, είναι το μεγάλο στοίχημα, καθώς απέναντί της έχει μοντέλα όπως το Audi A3 και η BMW σειρά 1. Ένα στοίχημα που αν κατάφεραν να το κερδίσουν ή όχι το ξεκαθαρίσαμε με τη δοκιμή της πετρελαιοκίνητης A Class. Τώρα ήρθε η στιγμή να δοκιμάσουμε τη βενζινοκίνητη έκδοσή της με ένα ολοκαίνουριο μάλιστα μηχανικό σύνολο, προκειμένου να σχηματίσουμε άποψη για το Γερμανικό μοντέλο.

Το εμπρός μέρος της είναι και το πιο εντυπωσιακό

Με νέα σχεδιαστική ταυτότητα

Όταν στη προηγούμενη γενιά έχεις αλλάξει ολόκληρη τη στρατηγική του μοντέλου, διαφοροποιώντας ακόμη και τη κατηγορία στην οποία ανήκει, προφανώς στην επόμενη γενιά αυτό που έχεις να κάνεις είναι να ενισχύσεις περαιτέρω την απόφασή σου αυτή, σε όλους τους τομείς. Και ξεκινώντας από τον σχεδιαστικό, οφείλεις να διατηρήσεις τη φιλοσοφία, με τις απαραίτητες πινελιές φρεσκαρίσματος και εξέλιξης. Και αυτό ακριβώς έκαναν οι σχεδιαστές της νέας Α Class της οποία η εξωτερική εικόνα είναι μία ωραία και πολύ προσεγμένη στα σημεία, εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Τα βασικά  χαρακτηριστικά είναι το χαμηλότερο εμπρός μέρος με τους νέους πιο λεπτούς προβολείς με το LED περίγραμμα καθώς η μάσκα έχει διατηρηθεί περίπου ως είχε.

Με πολύ έντονες γραμμές τα πλαϊνά της

Το πιο σημαντικό είναι ότι η νέα A Class δείχνει αλλά και είναι επί της ουσίας πιο σπορ και πιο νεανική οπτικά, ενώ ταυτόχρονα έχει και καλύτερη αεροδυναμική με τον συντελεστή CD να βρίσκεται στο 0.25. Βεβαίως σημαντικά διαφοροποιημένες είναι οι διαστάσεις της καθώς η νέα γενιά της A Class είναι πλέον ένα μακρύ hatch που φτάνει τα 4,419 μέτρα σε μήκος. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο έχουν προστεθεί 12 εκατοστά σε μήκος, 1,6 σε πλάτος (1.796 μέτρα) και 0,6 σε ύψος (1.440 μέτρα). Το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 3 εκατοστά με σαφείς θετικές επιρροές και στους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Ιδιαίτερα όμορφο το πίσω μέρος

 

Σύγχρονο

Και αν η εξωτερική εικόνα της τέταρτης γενιάς της A Class είναι μία λογική εξέλιξη της προηγούμενης, στο εσωτερικό η λέξη εκσυγχρονισμός είναι λίγη για να περιγράψει τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί σε όλα τα επίπεδα. Η υπερσύγχρονη λογική, συναντά τη premium αισθητική και η ποιότητα συνοδεύεται από μία ευπρόσδεκτη και αναγκαία αύξηση των διαθέσιμων χώρων. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά ξεκινώντας από τον τομέα της τεχνολογίας όπου τα πάντα πλέον είναι διαφορετικά. Τα αναλογικά όργανα όπως τα ξέραμε και τα είχαμε συνηθίσει, πλέον δεν υπάρχουν και έχουν αντικατασταθεί από δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες που στη στάνταρ έκδοση είναι 7΄΄ ή προαιρετικά 10.25’’ και παρέχουν σχεδόν άπειρες δυνατότητες παραμετροποίησης. Η αριστερή προβάλει ψηφιακά τον πίνακα οργάνων με δυνατότητες αλλαγής του στιλ ή της απεικόνισης των πληροφοριών, κάτι που γίνεται από δυο μικρές ακίδες στο τιμόνι που παίζουν το ρόλο του «ποντικιού» ενός υπολογιστή. Η δεξιά που ασχολείται με το infotainment και άλλα υποσυστήματα ταυτόχρονα είναι και αφής, ενώ υπάρχει η δυνατότητα χειρισμού μέσω του pad στην βάση της κονσόλας.

Η λέξη τεχνολογία βρίσκει τον ορισμό της στη νέα A Class

Και βέβαια υπάρχει και το περίφημο διαδραστικό MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που επί της ουσίας είναι ένα σύστημα φωνητικών εντολών που διαρκώς αναβαθμίζεται. Η εντολή «Hey Mercedes» ενεργοποιεί το σύστημα και η επικοινωνία μεταξύ του οδηγού και του αυτοκινήτου γίνεται σε απλή γλώσσα και χωρίς λέξεις κλειδιά.Πλούσιο λεξιλόγιο και ευελιξία στην προφορά αναγνωρίζει κάθε φωνή και κάνει πιο απλή τη ζωή μέσα στη νέα A-Class. Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο υπάρχει μία πληθώρα συστημάτων ασφαλείας όπως τα Active Distance Assist Distronic και Active Steering Assist  για τη διατήρηση της σωστής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, ρυθμίζοντας την ταχύτητα και ελέγχοντας το τιμόνι. Επιπλέον, το Active Emergency Stop Assist και το Active Lane Change Assist, φρενάρει το αυτοκίνητο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και αντιστοίχως διατηρεί το αυτοκίνητο εντός των λωρίδων κυκλοφορίας.

Iκανοποιητικοί χώροι ακόμη και για πέντε επιβάτες

Το Pre-Safe Plus αναγνωρίζει πιθανή πίσω σύγκρουση και με τις απαραίτητες ενέργειες μειώνει τις συνέπειες. Όπως γράψαμε και πιο πάνω οι σαφώς μεγαλύτερες διαστάσεις φυσικά ωφελούν τους χώρους και η ποιότητα φέρνει χαρακτηριστικά από ανώτερες κατηγορίες. Τετράδα ενηλίκων με κανονικές διαστάσεις θα βολευτούν άνετα, ενώ όταν αναγκαστήκαμε να ταξιδέψουμε πέντε  ενήλικες από Λαμία μέχρι Αθήνα ο μεσαίος επιβάτης πίσω δεν διαμαρτυρήθηκε ιδιαίτερα. Σημαντική ήταν και η αύξηση του χώρου των αποσκευών κατά 29 λίτρα, φτάνοντας τώρα τη χωρητικότητα των 370 λίτρων.

Άνετα και με καλή πλευρική στήριξη

Ζωηρός και ταιριαστός

Ο λόγος φυσικά για το ολοκαίνουριο βενζινοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.332 κυβικών το οποίο προέρχεται από τη Renault και ταιριάζει απόλυτα στον σπορτίφ χαρακτήρα της A Class. Αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής. Γραμμικό, ήσυχο, χωρίς κραδασμούς και με άφθονη ροπή από το ρελαντί, προσφέρει τις απαραίτητες επιδόσεις και παράλληλα διατηρεί την κατανάλωση σε λογικά επίπεδα, καθώς υπό προϋποθέσεις μπορεί να απενεργοποιεί τους δύο του κυλίνδρους. Ένας κινητήρας που συμβάλει σημαντικά στο να κατακτήσει η A Class της κορυφή της κατηγορίας.  Το αυτοκίνητο της δοκιμής, διέθετε το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Ο επιλογέας του βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και δείχνει αρκετά λεπτός, τουλάχιστον για τα γούστα του γράφοντα. Η λειτουργία του είναι εξαιρετικά ομαλή και ταιριάζει στον πολυτελή χαρακτήρα της Α200. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 225 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός πώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και απολαμβάνοντας σχεδόν πάντα την οδήγηση, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε ποτέ τα επτά λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Δυνατός, γραμμικός και με πολύ λογική κατανάλωση ο βενζινοκινητήρας των 1.3 λίτρων

Την αναβαθμίζει οδηγικά

Η τέταρτη γενιά της A Class είναι ένα αυτοκίνητο που απολαμβάνεις να το οδηγείς σε κάθε κατάσταση. Είτε στο ταξίδι στην εθνική οδό όπου θα εκτιμήσεις την υψηλή ποιότητα κύλισης και τη προσεγμένη ηχομόνωση που θα σου προσφέρουν ένα ήσυχο και άνετο εσωτερικό περιβάλλον, είτε εντός πόλης όπου παρά την αύξηση των διαστάσεων, είναι ένα εύχρηστο όχημα. Αντίστοιχα ευχάριστη είναι και σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια με στροφές, όπου με την αρωγή του συγκεκριμένου βενζινοκινητήρα αποδεικνύεται ιδιαίτερη ικανή και απολαυστική και στη σπορ οδήγηση. Ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας, καθώς οι πολλαπλοί σύνδεσμοι είναι διαθέσιμοι από την Α250 και πάνω καθώς και στις τετρακίνητες εκδόσεις, δεν δημιουργεί πρόβλημα ούτε στην άνεση αλλά ούτε και στην οδική συμπεριφορά. Στα θετικά οφείλουμε να προσθέσουμε και το στάνταρ Dynamic Select που προσφέρει στον οδηγό τέσσερις ρυθμίσεις, προκειμένου να επιλέξει ανάλογα με τις διαθέσεις του.

Απολαυστική τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές

 

Στην επιλογή sport και με το βοήθεια του εξαιρετικού σασί, θα διαπιστώσετε πως τα όρια του αυτοκινήτου είναι πολύ πιο πάνω από τα δικά σας σε κάθε περίπτωση. Χωρίς αμφιβολία λοιπόν η νέα γενιά της Mercedes A Class είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο εδραιώνει το μοντέλο στη κατηγορία των hatchback με ιδιαίτερα εμφατικό τρόπο, προσφέροντας πολύ υψηλή τεχνολογία, χωρίς να αφήνει στην άκρη τον παράγοντα οδήγηση, που δυστυχώς έχουμε αρχίσει να τον βάζουμε σε δεύτερη μοίρα.  Και μάλιστα στη συγκεκριμένη έκδοση, η οδήγηση αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο και πάλι. Όσο για τη τιμή, αυτή για την Α 200 Auto ξεκινάει από τα 32600 Ευρώ, τα οποία σαφώς και δεν είναι λίγα για ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μοντέλο με σήμα το αστέρι, το οποίο μάλιστα αυτή τη στιγμή βρίσκεται στη κορυφή της κατηγορίας του.

Αρκετά όμορφες

[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Tεχνολογία
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση

[/vc_column_text]
[/vc_column]
[vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

  • Τιμή

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
[vc_row equal_height=”yes”][vc_column width=”1″][vc_column_text]

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1332 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 163
0-100 8″
Τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 123 γρ/χλμ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Εξίσου ικανοποιητικός
Prev Post Smart Fortwo 0.9 90 PS UrbanShadow. Για στιλάτες αστικές μετακινήσεις
Next Post Dacia Duster 1.3 TCe 150 PS. Αποκάλυψη
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook