Η Renault έχει επιλέξει τον δρόμο της και έχουμε ήδη τα πρώτα δείγματα του πλάνου που θα ακολουθήσει στο μέλλον. Καταρχάς, γέμισε την γκάμα της με μοντέλα του C και του D-segment για να ενισχύσει την θέση της σε αυτές τις επικερδείς κατηγορίες ενώ στα… σκαριά είναι τόσο το ολοκαίνουριο και αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 και σε δεύτερη φάση, το επίσης ολοκαίνουριο και επίσης αμιγώς ηλεκτρικό Renault Twingo. Αυτό όμως έχει αφήσει το B-segment λίγο… φτωχό καθώς ναι μεν υπάρχει το Captur και το Clio αλλά αμφότερα κυκλοφορούν από το 2019. Το δεύτερο ανανεώθηκε πέρυσι τον Απρίλιο αλλά οι συζητήσεις αναφορικά με το μέλλον του έχουν ήδη ξεκινήσει.
Σύμφωνα με τις τελευταίες, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες η γαλλική εταιρία δεν είναι διατεθειμένη να εγκαταλείψει το εμβληματικό μοντέλο της αλλά επίσης, δεν σκοπεύει να το αλλάξει δραστικά πριν τα μέσα της δεκαετίας. Μετά το 2025, άγνωστο πότε ακριβώς, θα παρουσιαστεί η νέα γενιά με τολμηρό design και προηγμένη τεχνολογία αλλά εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην προσιτή τιμή. Εξίσου βασικό και το γεγονός ότι κάτω από το καπό θα συνεχίσουμε να βρίσκουμε κάποιον θερμικό κινητήρα! Το γεγονός ότι η νέα γενιά του Clio θα χρησιμοποιεί την ήδη υπάρχουσα τεχνολογία όσον αφορά στην πλατφόρμα (βλ. CMF-B) όσο και στα κινητήρια σύνολα θα επιτρέψει στη Renault να κρατήσει χαμηλά την τιμή του μικρού hatchback και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό καθώς σημαίνει ότι θα προσφέρει στους πελάτες μία επιπλέον επιλογή.
“Δεν κινούμαστε άμεσα προς το 100% ηλεκτρικό. Το κάνουμε βήμα-βήμα και έχουμε αυτή την μετάβαση με τα υβριδικά ώστε να παραμείνουμε μία προσιτή μάρκα.“
Δήλωσε υψηλόβαθμο στέλεχος της Renault υπογραμμίζοντας ταυτόχρονα ότι όλα είναι θέμα επιλογής – από την δική της πλευρά πρέπει να προσφέρει την επιλογή στους πελάτες της και από την πλευρά τους οι πελάτες θα κάνουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση όταν νιώθουν έτοιμοι, όταν η τεχνολογία ωριμάσει και οι υποδομές μπορούν να στηρίξουν την επιλογή τους. Στην προκειμένη περίπτωση, στόχος της Renault είναι για τους πελάτες που έχουν αποφασίσει να κάνουν την στροφή στην ηλεκτροκίνηση, να μεταβούν από το Clio, στο 5.
Σημαντικό ρόλο στην απόφαση της Renault να συνεχίσει για άλλη μία, τουλάχιστον, γενιά με το Clio διαδραμάτισαν δύο αποφάσεις: η πρώτη έχει να κάνει με την απόφαση της Ε.Ε. να επιτρέψει την πώληση νέων θερμικών αυτοκινήτων για άλλα 11 χρόνια και πιο σημαντικά ενδεχομένως, με την δραστική χαλάρωση του Euro 7 κανονισμού εκπομπών ρύπων που αν παρέμενε όπως ήταν στην αρχή, θα επέβαλε την επιβάρυνση των θερμικών αυτοκινήτων με εκατοντάδες ευρώ εξοπλισμού ελέγχου ή/και περιορισμού των ρύπων. Μία επιβάρυνση που όπως καταλαβαίνεις δεν μπορεί να αντέξει αυτή η κατηγορία. Τέλος καλό, όλα καλά όμως. Θα συνεχίσουμε να απολαμβάνουμε το Renault Clio για αρκετά χρόνια ακόμα στην παρούσα μορφή του και με αυτό εννοούμε σημαντικά ανανεωμένο αλλά όχι αμιγώς ηλεκτρικό!