Στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού η Fiat ανακοίνωσε ένα μοντέλο που ενώ στην αρχή δεν είχε απολύτως καμία πρόθεση να λανσάρει τελικά δεν μπορούσε να κάνει χωρίς αυτό. Η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν ακολούθησε τους φρενήρεις ρυθμούς που πολλοί προέβλεπαν οπότε έπρεπε να βρεθεί μία εναλλακτική για ένα από τα πλέον εμβληματικά μοντέλα όχι μόνο της ιταλικής μάρκας αλλά της βιομηχανίας αυτοκινήτου στο σύνολο της. Έτσι καταλήξαμε στην προφανή και μοναδική απάντηση: εξηλεκτρισμός. Η Fiat αναγκάστηκε να επιστρέψει στα… θρανία και να τροποποιήσει την αρχιτεκτονική του νέου Fiat 500 ώστε να είναι σε θέση να υποστηρίξει ένα εξηλεκτρισμένο αλλά όχι αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο.

Η λύση στην οποία κατέληξε είναι ένας 1000άρης, 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας ο οποίος συνδυάζεται με μία μπαταρία 12V για να προσφέρει 65 ίππους και 92 Nm ροπής τα οποία περνούν στον δρόμο από τους τροχούς του εμπρός άξονα μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων. Κανένα από αυτά τα νούμερα δεν προκαλεί ιδιαίτερο ενθουσιασμό και αυτό είναι απόλυτα λογικό καθώς η Fiat ανακοινώνει πως ο ταχύτερος χρόνος για το 0-100 km/h για τον οποίο είναι ικανό το νέο Fiat 500 Hybrid είναι 16.2 δευτερόλεπτα ενώ η Cabrio εκδοχή του χρειάζεται κάτι περισσότερο από 1 δευτερόλεπτο παραπάνω!

Το Fiat 500 Hybrid δεν έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί για να βάζει φωτιά στην άσφαλτο όμως. Υπάρχει και λανσάρεται για να προσφέρει μία προσιτή εναλλακτική βιώσιμης κινητικότητας οπότε ίσως να έχει περισσότερο νόημα να εστιάσουμε στην μέση κατανάλωση που δεν υπερβαίνει τα 5.2-5.3 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, με τις εκπομπές ρύπων να κυμαίνονται μεταξύ 117 και 120 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο ανάλογα με την έκδοση.

Εκτός από τα νούμερα όμως, αυτό που κάνει το νέο Fiat 500 Hybrid να ξεχωρίζει από το μοντέλο που αντικαθιστά είναι πολύ πιο θεμελιώδες – κυριολεκτικά. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην αρχιτεκτονική του 500e με ότι συνεπάγεται αυτό σε επίπεδο ποιότητας κύλισης, άνεσης, ραφιναρίσματος και τεχνολογίας μεταξύ άλλων. Το νέο Fiat 500 Hybrid έρχεται με το Uconnect 6 σύστημα infotainment που είναι ένα από τα πιο προηγμένη στην κατηγορία του, εξοπλίζεται με μία οθόνη αφής 10.25 ιντσών και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών και προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα τόσο με Android Auto όσο και με Apple CarPlay ενώ δεν γίνεται να μην αναφέρουμε την δραστικά αναβαθμισμένη σε σύγκριση με το παρελθόν σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης!

Και όλα αυτά σε ένα κομψότατο και διαχρονικό στιλιστικό πακέτο που δεν διαφέρει ουσιαστικά από το ηλεκτρικό 500e με εξαίρεση τη νέα γρίλια. Κλείνοντας να αναφέρουμε ότι επειδή το 500 Hybrid βασίζεται στο νέο 500, θα είναι διαθέσιμο τόσο ως κλασικό hatchback, όσο και ως “3+1” όσο και ως Cabrio ενώ άξιο αναφοράς επίσης είναι το γεγονός ότι το λανσάρισμα του υβριδικού μοντέλο σημαίνει και την επιστροφή της παραγωγής από το Tychy της Πολωνίας στο “σπίτι” του 500, το εργοστάσιο Mirafiori της Ιταλίας.



