McLaren Solus GT. Ένα πανάκριβο παιχνίδι 840 ίππων.

McLaren Solus GT. Ένα πανάκριβο παιχνίδι 840 ίππων.

Κάποια στιγμή στο μέλλον θα αναφερόμαστε στην δεκαετία του ’20 ως μία από τις χρυσές δεκαετίες της αυτοκίνησης τουλάχιστον όσον αφορά στο ανώτατο άκρο της αγοράς. Εταιρίες όπως η Ferrari, η McLaren, η Lamborghini, η Bugatti κ.ά. λανσάρουν την μία ειδική κατασκευή μετά την άλλη πειραματιζόμενες σε κάθε πιθανό και απίθανο τομέα και τους πιστούς πελάτες τους να ανταποκρίνονται με προθυμία. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα προέρχεται από την McLaren που σχεδόν από το πουθενά, παρουσίασε το Solus GT – μία εντυπωσιακή μεταφορά ενός concept από τις οθόνες του sim racing στην πραγματικότητα.

Από την πρώτη κιόλας ματιά, το Solus GT αποκαλύπτει τον λόγο ύπαρξης του: να λειτουργήσει ως την απόλυτη εκδοχή ενός οχήματος το οποίο εξελίχθηκε χωρίς κανέναν περιορισμό (για χρήση σε δημόσιους δρόμους ή σε κάποιο πρωτάθλημα) με σκοπό να προσφέρει τα μέγιστα στους τομείς της ταχύτητας και της οδηγικής ευχαρίστησης φυσικά αποκλειστικά στο προστατευμένο περιβάλλον μίας πίστας. Όλα αυτά τα… φωνάζει το Solus GT με την ακραία εμφάνιση του που αποτελεί μία ερμηνεία του design ενός μονοθεσίου με ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική. Από τα χαρακτηριστικά pods που φιλοξενούν τους τροχούς στο επιθετικό splitter που “μαζεύει” τον αέρα και τον καθοδηγεί στα ground-effect τούνελ πριν τον απελευθερώσει ελεγχόμενα ο πίσω διαχύτης και από ιδιαίτερο κουβούκλιο το οποίο φιλοξενεί την κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης στην τεράστια αεροτομή δύο στοιχείων στο πίσω μέρος, το Solus GT δεν κρύβει ότι είναι ένα πολύ σοβαρό μηχάνημα. Τρανότερη απόδειξη από τα 1.200+ κιλά αεροδυναμικά παραγόμενης κάθετης δύναμης που παράγει το αυτοκίνητο σε υψηλές ταχύτητες πιστεύω ότι δεν χρειάζεται!

Το πλαίσιο είναι βεβαίως ένα ανθρακονημάτινο monocoque και η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος (τύπου pushrod μπροστά και pullrod πίσω) με τα εμπρός να περιβάλλονται από αεροδυναμικά, ανθρακονημάτινα καλύμματα αλα-F1 ενώ οι σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος έχουν διάμετρο 18 ιντσών και επενδύονται με ελαστικά προδιαγραφών Le Mans Prototype τόσο για στεγνό οδόστρωμα όσο και για βρεγμένο. Η μεγαλύτερη έκπληξη όσον αφορά στη νέα δημιουργία της McLaren όμως προέρχεται από τον τομέα του κινητήριου συνόλου όπου παραδόξως, δεν βρίσκουμε ούτε τον twin-turbo V8 της, ούτε τον υβριδικό V6 της αλλά έναν ατμοσφαιρικό, “ωμό” V10 με χωρητικότητα 5.2 λίτρων ο οποίος παράγει 840 άλογα και 650 Nm ροπής και στροφάρει μέχρι τις 10.000 σ.α.λ. Αυτός συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο, σειριακό κιβώτιο για να επιταχύνει το πανάλαφρο Solus GT (δεν ζυγίζει περισσότερα από 1.000 κιλά) στα 100 km/h σε μόλις 2.5 δευτερόλεπτα και για να του χαρίσει τελική ταχύτητα της τάξης των 322 km/h.

Κλείνοντας να αναφέρουμε πως παρότι δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, η τιμή της McLaren Solus GT ξεκινά από τα 3.0 εκατομμύρια λίρες (περίπου 3.5 εκατομμύρια ευρώ με την τρέχουσα ισοτιμία) και δεν έχει ιδιαίτερη σημασία επειδή η αγγλική μάρκα έχει ήδη ανακοινώσει πως θα κατασκευάσει μονάχα 25 αντίτυπα του εντυπωσιακού track-special και κάθε ένα από αυτά έχει ήδη προπωληθεί!

Prev Post Έρχονται ηλεκτρονικά διόδια με αναλογική χρέωση
Next Post Το Kia EV9 υποβάλλεται στις τελικές δοκιμές.
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook