Η Mazda είναι μία από τις, αμιγώς Ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχει χαράξει το δικό της ξεχωριστό μονοπάτι σε όλα τα επίπεδα και πορεύεται ακολουθώντας το πιστά. Ένα μονοπάτι που την κράτησε μακριά από το downsizing, τους turbo κινητήρες, την plug-in υβριδική τεχνολογία και τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας. Ένα μονοπάτι ωστόσο που την έχει φέρει στην κορυφή της αξιοπιστίας και κυρίως ένα μονοπάτι που της έχει επιτρέψει να πορεύεται με περισσή αξιοπρέπεια, μακριά από οικονομικούς κλυδωνισμούς. Άρα λοιπόν προφανώς οι επιλογές της ήταν σωστές, κρίνοντας άλλωστε εκ του αποτελέσματος.
Αυτό το μονοπάτι την έφερε και στην είσοδο της plug-in υβριδικής τεχνολογίας, με τον τρόπο ωστόσο που επέλεξε η ίδια και ο οποίος είναι άκρως εντυπωσιακός και πληθωρικός. Δημιουργώντας δηλαδή ένα μεγάλο SUV, το CX-60 και εξοπλίζοντας το με την συγκεκριμένη τεχνολογία, η οποία άλλωστε του είναι και ταιριαστή. Ωστόσο η κατηγορία στην οποία ανήκει το Ιαπωνικό SUV είναι άκρως ανταγωνιστική και εξόχως απαιτητική, καθώς διαθέτει σημαντικές προτάσεις από πολλούς καταξιωμένους κατασκευαστές. Εμείς στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε και να διερευνήσουμε αν και κατά πόσο η πρόταση της Mazda έχει εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα της επιτρέψουν να παρεισφρήσει στην συγκεκριμένη κατηγορία.
Με έντονη σχεδιαστική ταυτότητα
Χωρίς αμφιβολία το πρώτο πράγμα που οφείλει να έχει ένα μοντέλο της κατηγορίας του CX-60 είναι η έντονη σχεδιαστική ταυτότητα. Και οι Ιάπωνες, γνωρίζοντάς το αυτό πολύ καλύτερα από εμάς, φρόντισαν να δώσουν μία πληθωρική εικόνα στο μοντέλο τους, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε επίπεδο διαστάσεων. Με μία απλή παρατήρηση μπορείτε να εντοπίσετε αρκετά στοιχεία και λεπτομέρειες που μοιάζουν επιτηδευμένα ώστε να το κάνουν να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο από όσο έτσι κι αλλιώς θα κατάφερνε χάρη στις μεγάλες διαστάσεις και τις έντονες ακμές.
Το εμπρός μέρος είναι το πιο χαρακτηριστικό, εντελώς ξεχωριστό, εκφράζοντας δυναμισμό. Το μυώδες καπό, ο δυναμικός προφυλακτήρας και τα μικρά ως προς τον υπόλοιπο όγκο φώτα σε συνδυασμό με την τεράστια μάσκα δημιουργούν ένα ξεχωριστό σύνολο που επιβάλλεται. Στο πλάι και πίσω θα βρεις σχεδιαστικές ομοιότητες με premium μοντέλα. Μαζί όμως με λεπτομέρειες που δίνουν το δυναμισμό και την πολυτέλεια που ήθελε η Mazda για το αυτοκίνητό της. Σε επίπεδο διαστάσεων το μήκος του CX-60 φτάνει τα 4,745 μέτρα, το ύψος του τα 1,68 μέτρα, το πλάτος τα 1,89 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,87 μέτρα. Τέλος η απόστασή του από το έδαφος βρίσκεται στα 16,8 εκατοστά.
Ξεχωριστό και εσωτερικά
Οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου, φρόντισαν με την ίδια ή και περισσότερη επιμέλεια και το εσωτερικό, όπου κανένα σημείο δεν είναι φορτωμένο ή περίπλοκο, και όπου ακόμα οι ψηφιακές οθόνες δεν έχουν κυριεύσει τα πάντα. Οι καθαρές επιφάνειες, με πρώτης ποιότητας υλικά, συνδυάζονται με μια ογκώδη και πολύ πρακτική κεντρική κονσόλα, και οι φυσικοί διακόπτες παραμένουν στο ταμπλό και στο τιμόνι – κάτι που πάντα θα είναι πιο βολικό σε σχέση με τους διακόπτες αφής όπως μας έχει αποδείξει η καθημερινή χρήση και των δύο λύσεων.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12 ιντσών πίσω από τον οδηγό διατηρεί τις κλασσικές ενδείξεις του ταχύμετρου και στροφόμετρου, αλλά παραμετροποιείται – και επίσης μέσω αυτής ο οδηγός μπορεί να αλλάξει το οδηγικό προφίλ και άλλες ρυθμίσεις μέσω των κουμπιών του τιμονιού. Και την ίδια στιγμή, η κεντρική οθόνη πολυμέσων, πλοήγησης και συνδεσιμότητας έχει την παραδοσιακή, και τόσο καλαίσθητη, διαμόρφωση της “ανάδυσης” από το πάνω μέρος του ταμπλό. Με διάσταση 12,3 ιντσών δεν υστερεί παρά μόνο στα, λίγο ξεπερασμένα γραφικά, του μενού.
Ο έλεγχός της από τον κεντρικό κυκλικό χειριστήριο της κονσόλας παραμένει -πάντα κατά τις δικές μας προτιμήσεις- πολύ πιο βολικός σε σχέση με τις οθόνες αφής, κι ίσως αποσπά και λιγότερο την προσοχή σου από το δρόμο. Πολύ σημαντικό είναι χωρίς αμφιβολία και το γεγονός πως το CX-60 προσφέρει όσο χώρο χρειάζονται πέντε επιβάτες για να ταξιδεύουν με άνεση, καθώς και πίσω τους 570 λίτρα για τις αποσκευές (που γίνονται 1.726 λίτρα με την πρώτη των πίσω καθισμάτων).
Με plug–in υβριδική τεχνολογία
Η βάση του plug-in υβριδικού συστήματος είναι ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος Skyactiv-G χωρητικότητας 2.500 κ.εκ. με απόδοση 192 ίππους. Μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα 175 ίππων η συνδυαστική απόδοση φθάνει τους 327 ίππους και τα 500 Nm ροπής. Παρά τα 2.200 κιλά του συνολικού βάρους, το CX-60 είναι σε θέση να πετύχει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,8’’, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Με αυτό το σκεπτικό βέβαια όχι απλά δεν θα δούμε ποτέ τα 51 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας που υπόσχεται η ιαπωνική εταιρεία, αλλά ούτε καν τα 45 χλμ. που διανύσαμε στην πράξη σε συνθήκες εντός και εκτός πόλης.
Μέσω του συστήματος Mi-Drive μπορείς να επιλέξεις αν θα κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά, ή αν θα κάνεις οικονομία στη μπαταρία χωρητικότητας 17,8 kWh. To σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD κατανέμει τη ροπή σε πραγματικό χρόνο μέσω του πολύδισκου συμπλέκτη, κάτι που γίνεται αντιληπτό σε κατάσταση γρήγορης εκκίνησης (κατανομή 90/10 στον πίσω και εμπρός άξονα), όπου αφήνει πολύ θετική εικόνα για ένα τόσο βαρύ SUV. Με την μπαταρία φορτισμένη και κινούμενοι υβριδικά η μέση κατανάλωση μας ήταν κάτω από πέντε λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ όταν το ρεύμα εξαντλήθηκε το νούμερο αυτό ξεπέρασε τα επτά λίτρα. Η διαδικασία φόρτισης θα χρειαστεί περίπου 8 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα, ή λίγο πάνω από 2 ώρες σε wallbox 11 kW (το CX-60 διαθέτει on board φορτιστή 7,4 kW).
Για όλες τις καταστάσεις
Το Mazda CX-60 είναι ένα αυτοκίνητο για κάθε κατάσταση. Βεβαίως οι μεγάλες του διαστάσεις εντός πόλης, απαιτούν και τους ανάλογους χειρισμούς, η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα που προσφέρει στον οδηγό, βοηθάει τα μέγιστα. Το στοιχείο του είναι χωρίς αμφιβολία τα ταξίδια στην εθνική οδό, όπου η προσεγμένη ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με τον πολύ καλή ηχομόνωση, το καθιστούν έναν άνετο ταξιδευτή μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο η έκπληξη έρχεται σε κλειστά επαρχιακά κομμάτια με στροφές όπου ο σφιχτός προσανατολισμός της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω σε συνδυασμό με το άκαμπτο πλαίσιο και το γρήγορο τιμόνι, θα επιτρέψουν στον οδηγό να κινηθεί πολύ πιο γρήγορα από αυτό που είχε στο μυαλό του.
Εκτός δρόμου θα πάει, αλλά σίγουρα δεν θα νιώσει άνετα, ειδικά με τις μεγάλες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά. Η ύπαρξη των πέντε διαφορετικών προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Off-Road, Towing και EV) θα καλύψει απόλυτα τις εκάστοτε ανάγκες του οδηγού. Συμπερασματικά θα λέγαμε πως μπορεί η πρόταση της Mazda να μην είναι φτηνή, καθώς οι τιμές του ξεκινούν από τις 58 χιλιάδες Ευρώ, όμως το CX-60 είναι τόσο άρτια δουλεμένο που τοποθετείται με αξιώσεις ανάμεσα στα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας αυτή τη στιγμή.