Η αναβίωση και μεταμόρφωση της Lotus συνεχίζεται με την παρουσίαση του δεύτερου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της μετά την Eletre. Ενός μοντέλου που παίρνει έστω και άτυπα την σκυτάλη από την θρυλική Lotus Carlton της δεκαετίας του ’90 και γίνεται μία ακόμα οικογενειακή επιλογή μηδενικών εκπομπών ρύπων καθώς η Emeya, όπως ονομάζεται επίσημα η νέα Lotus, είναι ένα sedan, ένα grand tourer όπως δηλώνει η ίδια η αγγλική εταιρία.
Όπως και να την χαρακτηρίσεις, η Lotus Emeya είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα το οποίο βασίζεται στην Electric Premium Architecture της εταιρίας, η οποία με την σειρά της βασίζεται στην SEA πλατφόρμα της μητρικής Geely. Στην κορυφαία εκδοχή της, η Emeya εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που συνδυαστικά παράγουν πάνω από 910 άλογα και 985 Nm ροπής με αποτέλεσμα τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε λιγότερο από 2.80 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα να είναι υψηλότερη των 250 km/h. Οι ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται με ενέργεια από μία μπαταρία 102 kWh και παρότι η Lotus δεν ανακοινώνει επίσημα την εμβέλεια της Emeya, αναφέρει ότι οι κορυφαίες δυνατότητες φόρτισης της επιτρέπουν να προσθέτει 150 χιλιόμετρα αυτονομίας μέσα σε 5 λεπτά σε ταχυφορτιστή 350 kW και να “γεμίζει” την μεγάλη μπαταρία από το 10, στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας της σε 18 λεπτά!
Το νέο μοντέλο της Lotus δεν είναι μόνο τα εντυπωσιακά νούμερα του όμως. Η τεχνολογία που διαθέτει πλέον η αγγλική μάρκα, η τεχνογνωσία της και η φιλοσοφία που μεταφέρει και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης εγγυώνται ένα αποτέλεσμα που δεν προσφέρει μονάχα ταχύτητα. Καταρχάς, έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στην αεροδυναμική με την Emeya να διαθέτει πολλαπλά ενεργά στοιχεία μεταξύ των οποίων η γρίλια, ο διαχύτης και μία αεροτομή που είναι 100 χιλιοστά πιο πλατιά από αυτήν της Eletre και μπορεί να παράγει έως 325 κιλά downforce. Έπειτα, είναι η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση με αισθητήρες που “νιώθουν” τον δρόμο 1.000 φορές κάθε δευτερόλεπτο και προσαρμόζουν αυτόματα το όχημα ώστε να εξασφαλίσουν την άνεση των επιβατών.
Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε την βιωσιμότητα καθώς τις τις επενδύσεις στην καμπίνα η Emeya χρησιμοποιεί ένα νέο είδος νήματος που παράγεται από την ανακύκλωση υφασμάτων από την βιομηχανία της μόδας ενώ σε διάφορα σημεία του εσωτερικού βρίσκουμε PVD αλουμίνιο, Alcantara, Nappa δέρμα και Ultrafabrics PU. Μιας που βρισκόμαστε στην καμπίνα, αξίζει να σημειώσουμε την “ασύγκριτη μουσική εμπειρία” που προσφέρει το premium ηχοσύστημα που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την KEF και διαθέτει ενεργό σύστημα noise cancellation ενώ για τον οδηγό υπάρχει ένα σύστημα head-up display επαυξημένης πραγματικότητα 55 ιντσών το οποίο προβάλει τις απαραίτητες πληροφορίες με τον πιο διακριτό και ασφαλή τρόπο ώστε να μην χρειάζεται να παίρνει τα μάτια του από τον δρόμο.
Περισσότερες πληροφορίες θα έχουμε στο προσεχές μέλλον με την παραγωγή της ολοκαίνουριας και εντυπωσιακής, τουλάχιστον στα χαρτιά, Lotus Emeya να είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει στις αρχές του 2024 στο εργοστάσιο της μητρικής Geely στην Wuhan της Κίνας, όπου ήδη παράγεται η Eletre. Η δουλειά της Lotus δεν έχει τελειώσει όμως αφού τα επόμενα χρόνια περιμένουμε τόσο το μοντέλο που θα σταθεί απέναντι στην αμιγώς ηλεκτρική Porsche Macan όσο και τον ηλεκτρικό αντικαταστάτη της Elise.