Ο καθένας έχει δικαίωμα να έχει γνώμη για την BMW i3 αλλά κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί το γεγονός ότι για την εποχή της, το μικρό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της BMW, το πρώτο της για την ακρίβεια, ήταν ιδιαίτερα καινοτόμο. Χρησιμοποιούσε ευρέως CFRP (carbon fiber reinforced plastic) τόσο για το πλαίσιο όσο και το αμάξωμα, χρησιμοποιούσε ευρέως βιώσιμα ή/και οικολογικά υλικά, διέθετε πίσω “suicide” πόρτες και υιοθετούσε μία σχεδιαστική γλώσσα που δεν είχε πολλά κοινά με αυτήν που χρησιμοποιούσε η γερμανική εταιρία για τα θερμικά μοντέλα της. Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι το design της BMW i3 κέρδισε διάφορα βραβεία το 2013 και το 2014 αλλά ήταν ακριβώς αυτό το design που δίχασε τον κόσμο.
Η παραγωγή της BMW i3 σταμάτησε το 2022 αφού πρώτα το ηλεκτρικό hatchback πούλησε περισσότερα από 250.000 αυτοκίνητα και η εταιρία δηλώνει τώρα ότι ο διάδοχος του i3 θα είναι λιγότερο… αμφιλεγόμενος, λιγότερο πολωτικός.
“Η BMW i3 άρεσε σε πολύ κόσμο αλλά στα μάτια άλλων, δεν ήταν μία πραγματική BMW. Ήταν λίγο σαν έναν ξένο στην τάξη. Δεν θα το επαναλάβουμε σε αυτή τη μορφή.”
Δήλωσε σε γερμανικό μέσο ο επικεφαλής R&D της BMW, Frank Weber, συμπληρώνοντας ότι η εταιρία “σίγουρα χρειάζεται να φέρει στην αγορά ένα προσιτό, compact μοντέλο” που θα λειτουργήσει ως το κατάλληλο σημείο εισόδου στη μάρκα και αυτό ακριβώς θα γίνει με ένα αυτοκίνητο που θα αποτελεί μέρος της Neue Klasse οικογένειας. Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι η Neue Klasse ηλεκτρική αρχιτεκτονική της BMW θα αποτελέσει την βάση για μία σειρά μοντέλων διαφόρων μεγεθών και στιλ και θα προσφέρει όχι μόνο μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερους χρόνους φόρτισης αλλά και αναβαθμισμένες υπηρεσίες, νέες λειτουργίες λογισμικού και μειωμένο κόστος παραγωγής.
Όπως δήλωσε ο Weber, τα πρώτα μοντέλα που θα κάνουν χρήση της Neue Klasse αρχιτεκτονικής το 2025 θα είναι ένα μεσαίο sedan και ένα SUV αλλά ήδη “μέσα στα δύο πρώτα χρόνια η Neue Klasse θα επεκταθεί με τέσσερα επιπλέον μοντέλα”. Προφανώς, κάποια από αυτά θα είναι μεγαλύτερα από τα δύο πρώτα αλλά κάποια θα είναι μικρότερα. Θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις…