Το Japan Mobility Show επέστρεψε και όλες οι ιαπωνικές εταιρίες που συμμετέχουν αποκαλύπτουν τα πρωτότυπα τους. Πρωτότυπα που με τον έναν τρόπο ή τον άλλο μας παρουσιάζουν το όραμα της εκάστοτε εταιρίας για το μέλλον. Στην περίπτωση της Lexus, είναι το LF-ZC (εκ του “Lexus Future – Zero emission Catalyst”) που σύμφωνα με την ίδια “συμβολίζει το ταξίδι του εξηλεκτρισμού της” και μας επιτρέπει μία κλεφτή ματιά για το πώς φαντάζεται η συγκεκριμένη ιαπωνική εταιρία το premium sedan της επόμενης ή μεθεπόμενης γενιάς.
Δεδομένου ότι το LF-ZC έχει μήκος της τάξης των 4.75 μέτρων, πλάτος 1.88 και ύψος 1.39, μπορούμε να το τοποθετήσουμε στην κατηγορία του σημερινού “IS” αν και είναι περί τα 9 εκατοστά μεγαλύτερο, 7 εκατοστά πιο πλατύ και ελάχιστα πιο κοντό. Το αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο design με τις έντονες γωνίες, την μικρή μετοπική επιφάνεια και το εντυπωσιακό τόξο που διαγράφεται από το παρμπρίζ, το οποίο συνεχίζει στην οροφή και από εκεί στο πίσω μέρος, εξασφαλίζει έναν εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας που σύμφωνα με την Lexus δεν υπερβαίνει το 0.20 και επιτρέπει στο LF-ZC να μεγιστοποιήσει την απόδοση του κινητήριου συνόλου του. Του αμιγώς ηλεκτρικού κινητήριου συνόλου του για την ακρίβεια, που στην κορυφαία έκδοση θα προσφέρει 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας αν και όταν το πρωτότυπο περάσει στην παραγωγή θα υπάρχουν και επιπλέον εκδόσεις με μικρότερη αυτονομία και τιμή φυσικά.
Το design του αμαξώματος είναι η τελευταία εκδοχή της σχεδιαστικής ταυτότητας της Lexus και παρατηρούμε ότι διατηρούνται η “Spindle” γρίλια, οι έντονες ακμές και τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω αλλά αυτά τα παραδοσιακά στοιχεία διανθίζονται με μία ανανεωμένη έμφαση στην αεροδυναμική αλλά και στην δυναμική του οχήματος όπως γίνεται εμφανές με τους τονισμένους θόλους και την γενικότερη σιλουέτα του LF-ZC. Στο εσωτερικό από την άλλη, το πρώτο πράγμα που ξεχωρίζει είναι το yoke που υποδηλώνει την ύπαρξη του steer-by-wire συστήματος διεύθυνσης το οποίο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο Lexus RZ αλλά και οι πολλαπλές. Όπως συμβαίνει σχεδόν πάντοτε, φυσικά χειριστήρια δεν υπάρχουν με την Lexus να χρησιμοποιεί δύο επιφάνειες εκατέρωθεν του τιμονιού ενώ βαθιά στο ταμπλό υπάρχει μία οθόνη για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία μεγάλη οθόνη για το σύστημα infotainment η οποία είναι σχεδόν εξ ολοκλήρου μπροστά από τον συνοδηγό. Ο χειρισμός των διάφορων υποσυστημάτων λοιπόν γίνεται κατά κύριο λόγο από τα δύο pads στο πεδίο… αλληλεπίδρασης του οδηγού και μέσω φωνητικών εντολών.
Όπως είπαμε, η Lexus δεν αποκαλύπτει περισσότερα όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του LF-ZC αλλά οι φήμες αναφέρουν ότι η έκδοση παραγωγής θα βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική και θα χρησιμοποιείται τις μπαταρίες νέας γενιάς που εξελίσσει η Toyota. Αναφορικά με το κινητήριο σύνολο, η ιαπωνική εταιρία επιβεβαίωσε ότι θα υπάρχει τόσο μία έκδοση με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα όσο και μία τετρακίνητη, με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα. Με όλα αυτά, η Lexus στοχεύει στην επίτευξη “διπλάσιας αυτονομίας σε σύγκριση με τα συμβατικά ηλεκτρικά” επωφελούμενη από τις νέες μπαταρίες, την κορυφαία αεροδυναμική και τις βελτιώσεις στην αποδοτικότητα ολόκληρου του οχήματος. Δύσκολα όμως θα δούμε την έκδοση παραγωγής να λανσάρεται πριν τα μέσα της δεκαετίας.