Το όνομα Lamborghini είναι συνυφασμένο με μεγάλους θερμικούς κινητήρες, με 10 ή ακόμα καλύτερα 12 κυλίνδρους και την σειρά ανάφλεξης εντυπωμένη στην… ούγια. Οι εποχές αλλάζουν όμως και για να επιβιώσει η Lamborghini, όπως και όλες οι υπόλοιπες μάρκες, πρέπει να προσαρμοστεί. Το πρώτο βήμα έγινε με τον εξηλεκτρισμό της ναυαρχίδας της αλλά και αυτό δεν θα είναι αρκετό σε λίγο καιρό. Οι νομοθέτες απαιτούν οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων και η Lanzador που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της Monterey Car Week είναι ακριβώς τέτοιο.
Πρόκειται για ένα “καθαρόαιμο” crossover που με μία πρώτη, πρόχειρη ματιά μοιάζει σαν την coupe αδερφή της Urus και η ίδια η Lamborghini σημειώνει ότι συνδυάζει την ευελιξία και την πρακτικότητα του μεγάλου SUV με τον χαρακτήρα επιδόσεων της Revuelto. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το γεωμετρικό design με τις μεγάλες ευθείες γραμμές και τις έντονες γωνίες καθώς και το μαύρο κάτω μέρος του αμαξώματος και τις χαμηλές γυάλινες επιφάνειες μειώνουν, οπτικά τουλάχιστον, το ύψος της Lanzador, δημιουργούν ένα περίεργο σχήμα με αναλογίες που απαιτούν εξοικείωση και συνήθεια. Φυσικά υπάρχουν στοιχεία που συνδέουν την Lanzador με άλλα μοντέλα στην τρέχουσα ή την ιστορική γκάμα της Lamborghini αλλά το νέο πρωτότυπο της ιταλικής μάρκας αποτελεί ένα είδος σχεδιαστικής σπουδής για το μέλλον του design καθώς διαφοροποιείται αισθητά από την υπερβολική Revuelto.
Το εσωτερικό είναι γνώριμο και ταυτόχρονα, φανταστικά φουτουριστικό. Είναι ευρύχωρο με τις πίσω ρυθμιζόμενες θέσεις να παρέχουν την ευελιξία που είναι απαραίτητη για ένα όχημα αυτού του είδους αλλά υπάρχουν και “υπογραφές” που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο ως Lamborghini όπως για παράδειγμα η εντυπωσιακή, πλευστή κεντρική κονσόλα και το χαρακτηριστικό τιμόνι με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων από πίσω του. Αυτή που λάμπει δια της απουσίας της είναι η οθόνη του συστήματος infotaiment στο ταμπλό καθώς το μοναδικό display πέραν του πίνακα οργάνων βρίσκεται μπροστά από τον συνοδηγό και ο χώρος κυριαρχείται από μία απλότητα και μία λιτότητα που δεν έχουμε συνηθίσει σε σύγχρονα μοντέλα. Άξια αναφοράς είναι και η εκτεταμένη χρήση βιώσιμων ή οικολογικών υλικών όπως οι μάλλινες επενδύσεις στο ταμπλό, τις πόρτες και τα καθίσματα, το νέο δέρμα και το αφρώδες υλικό στα καθίσματα που παράγεται από ανακυκλωμένο πλαστικό.
Το… ζουμί της Lamborghini Lanzador κρύβεται κάτω από την επιφάνεια όμως. Εκεί όπου βρίσκουμε ένα αμιγώς ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο το οποίο αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες με συνολική απόδοση 1.340 ίππων και μία αγνώστων χαρακτηριστικών μπαταρία που φροντίζει να τους τροφοδοτεί με ενέργεια. Αυτό είναι το μέλλον της Lamborghini και η Lanzador το παρουσιάζει εμφατικά όπως αρμόζει σε ένα concept. Συστήματα όπως αυτό της ενεργής αεροδυναμικής Aerodinamica Lamborghini Attiva που ρυθμίζει τη λειτουργία του εμπρός splitter, του διαχύτη στο πίσω μέρος και άλλων στοιχείων του αμαξώματος, η τετραδιεύθυνση και η ενεργή ανάρτηση λειτουργούν επικουρικά είτε βελτιώνοντας τις επιδόσεις είτε την αποδοτικότητα του οχήματος.
Το θέμα είναι ότι για να δούμε την έκδοση παραγωγής της Lanzador να κυκλοφορεί στους δρόμους, θα πρέπει να περάσουν περίπου 5 χρόνια την στιγμή που ο ανταγωνισμός (βλ. Porsche και Ferrari) θα είναι έτοιμος αρκετά νωρίτερα με τις πρώτες αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις του. Ίσως να αξίζει η αναμονή, ίσως και όχι. Δεν είμαστε σε θέση να κρίνουμε από μερικές φωτογραφίες ενός concept. Πάντως η Lamborghini είναι πολύ σοβαρή και αυτό φαίνεται…