Βαθαίνει η κρίση στη γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτου

Βαθαίνει η κρίση στη γερμανική βιομηχανία αυτοκινήτου

Δεν υπάρχει κάποια άλλη, εναλλακτική ανάγνωση. Η βιομηχανία αυτοκινήτου στη Γερμανία, ένα προπύργιο σταθερότητας όχι μόνο για την χώρα αλλά για ολόκληρη την περιοχή διανύει μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις στην ιστορία με πολυάριθμες απολύσεις και περικοπές την ώρα που ο ανταγωνισμός από την Ασία καθιερώνεται και απειλεί τόσο τους κατασκευαστές αυτοκινήτων όσο και τους προμηθευτές τους με περαιτέρω προβλήματα. Μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές σύσσωμη η βιομηχανία αυτοκινήτου της Γερμανίας έχει ανακοινώσει ότι θα μειώσει κατά 100.000 περίπου τις θέσεις εργασίας της μέχρι το τέλος της δεκαετίας εκ των οποίων οι 55.000 “εξαφανίστηκαν” τα τελευταία δύο χρόνια σε μία βιομηχανία που απασχολεί περισσότερους από 700.000 ανθρώπους!

Οι 35.000 προέρχονται από την Volkswagen, 18.500 από την Bosch, 14.000 από την ZF, κάτι παραπάνω από 10.000 από την Continental, 7.500 από την Audi, 4.700 από την Schaeffler, κάτι λιγότερο από 2.000 από την Porsche και περίπου 1.000 από την Ford. Όλοι προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδα και στην περίπτωση των κατασκευαστών, αυτό σημαίνει και επιπλέον πιέσεις στους προμηθευτές. Όλα αυτά δε, την στιγμή που όλοι τους, κατασκευαστές και προμηθευτές, έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια για να εξελίξουν την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης μόνο και μόνο για να δούνε την αγορά να μην ανταποκρίνεται και τους νομοθέτες να έχουν δεύτερες σκέψεις για την προθεσμία του 2035! Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, είναι αναγκασμένοι να μειώσουν την παραγωγή σε μία προσπάθεια να αποφύγουν την συσσώρευση μεγάλων αποθεμάτων περιμένοντας την αγορά να ανακάμψει.

Πότε θα συμβεί αυτό; Άγνωστο. Η γερμανική οικονομία αναμένεται να παρουσιάσει θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, έστω και της τάξης του 0.2%, έπειτα από δύο χρόνια συρρίκνωσης αλλά οι κατασκευαστές ακόμα κάνουν downsizing και προειδοποιούν ότι το υψηλό κόστος της ενέργειας και η γραφειοκρατία μπορεί να τους οδηγήσουν σε επενδύσεις στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κόστος εργασίας στην Γερμανία που είναι περίπου διπλάσιο από αυτό στην Σλοβακία ή την Τσεχία… Με όλα αυτά ως δεδομένα, για να μην αναφέρουμε την τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση, τους δασμούς κ.ά., μπορούν οι κατασκευαστές να ανταγωνιστούν τις κινέζικες εταιρίες που προσφέρουν φθηνές μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες και λοιπά ηλεκτρονικά; Οι περισσότεροι αναλυτές είναι εξαιρετικά επιφυλακτικοί αναγνωρίζοντας ότι η βιομηχανία αυτοκινήτου όχι μόνο στη Γερμανία αλλά στην Ευρώπη γενικά, βρίσκεται σε ένα σημείο καμπής και ακόμα κανείς δεν ξέρει πού θα οδηγήσει αυτή η καμπή. Κάποια στιγμή, νομοτελειακά, η Ευρώπη θα βγει από την κρίση αλλά προς το παρόν κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει πώς θα έχει διαμορφωθεί η αγορά και κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι η κατάσταση θα είναι ίδια ή καλύτερη για τους Ευρωπαίους.

Prev Post 9 στα 10 καλύτερα κινητήρια σύνολα για το 2025 είναι εξηλεκτρισμένα!
Next Post Renault Symbioz E-Tech 145PS – Για όμορφη και οικονομική συμβίωση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook