Kia Sportage 1.6T 180 PS 2WD 7DCT GT Line – Άλμα στο μέλλον

Kia Sportage 1.6T 180 PS 2WD 7DCT GT Line – Άλμα στο μέλλον

Όσοι από εμάς είχαμε τη δυνατότητα να ζήσουμε εκ του σύνεγγυς την εξελικτική πορεία της KIA, από τη στιγμή που παρουσιάστηκε στην Ευρώπη, εκεί στα μέσα προς τα τέλη της δεκαετίας του ’90, μέχρι και σήμερα, δυσκολευόμαστε πραγματικά να πιστέψουμε τα συνεχή και δυνατά βήματα προόδου που κάνει. Από το πρώτο Sportage, μέχρι το σημερινό που δοκιμάζουμε έχουν μεσολαβήσει πέντε γενιές και 25 περίπου χρόνια. Διάστημα το οποίο όσο και αν δείχνει ικανό, δύσκολα γίνεται πιστευτή η αναβάθμιση που έχουν κάνει οι Κορεάτες σε όλους τους τομείς.

Και μπορεί εκείνο το πρώτο Sportage να ήταν ένα αυτοκίνητο που εκτός δρόμου είχε να πεί πολλά, ωστόσο με το σημερινό, πέμπτης γενιάς πλέον μοντέλο, τα μόνα στοιχεία που το συνδέουν είναι το όνομα και η αξιοπιστία. Όλα τα άλλα είναι διαφορετικά, πλήρως αλλαγμένα, απίστευτα αναβαθμισμένα, σε όλα τα επίπεδα. Και μάλιστα σε τέτοιο σημείο που το Κορεάτικο SUV να διεκδικήσει και τελικά να κερδίσει τον πλέον σημαντικό τίτλο στη χώρα μας, αυτόν του «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ». Και επειδή ο υπογράφων ήταν ένας από εκείνους που το ψήφισαν πρώτο, μέσα από τη δοκιμή που θα ακολουθήσει, θα αναδειχθούν και οι λόγοι για τους οποίους έγινε αυτό.

Δείχνει και είναι ξεχωριστό αισθητικά

Με το που αντικρίζεις το νέο Sportage, αντιλαμβάνεσαι πως οι σχεδιαστές της KIA ήθελαν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που θα ξεχώριζε και θα εντυπωσίαζε με την σχεδιαστική του ταυτότητα. Ένα αυτοκίνητο που όχι μόνο δεν θα έμοιαζε με κανένα άλλο, αλλά που θα καθιστούσε αμέσως και με εμφατικό τρόπο, σαφή τη ταυτότητα και τη προέλευσή του. Και προφανώς πέτυχα τον στόχο τους και με το παραπάνω. Η σχεδίασή του αντλεί έμπνευση από τη φύση και από τις αντιθέσεις που τη χαρακτηρίζουν. Τα φώτα ημέρας, αρχικά μοιάζουν να έχουν τοποθετηθεί ανάποδα, έτσι όπως έχουν τοποθετηθεί στην τεράστια κυψελωτή μάσκα. Εκτός από το νέο σήμα της εταιρίας μια πολύ στενή εκδοχή της μάσκας Tiger Nose,  είναι το μόνο στοιχείο που συνδέει σχεδιαστικά το Sportage με τα άλλα μοντέλα της εταιρίας.

Στο πλάι, μια λεία επιφάνεια απλώνεται πάνω στις πόρτες και στα μυώδη εμπρός και πίσω φτερά. Η βασική γραμμή των παραθύρων είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του αυτοκινήτου, έτσι όπως ανηφορίζει προς τα πίσω και στη συνέχεια διαφοροποιείται οπτικά και μεταφέρεται ψηλά στην πίσω κολώνα. Στο πίσω μέρος η μεγάλη αεροτομή οροφής και η ακμή που ενώνει τα φωτιστικά σώματα, ξεχωρίζουν έντονα από το κεκλιμένο παρμπρίζ και από την κυρτή επιφάνεια της πέμπτης πόρτας. Ειδικά στην έκδοση GT-Lineτης δοκιμής, με τους διαφορετικούς προφυλακτήρες και τις γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες σε όλο το αμάξωμα, η εικόνα έχει ξεκάθαρα σπορ διάθεση.

Το μήκος του ξεπερνά οριακά τα 4,51 μέτρα, το Sportage, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,68 μέτρα. Το πλάτος του Sportage φτάνει τα 1,865 μέτρα, ενώ το ύψος του βρίσκεται στα 1,65 μέτρα. Σε ότι έχει να κάνει με την απόσταση από το έδαφος, τα 17 εκατοστά και η μεταφορά της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς στην έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, καθιστούν  σαφές πως οι εκτός δρόμου εξερευνήσεις δεν αποτελούσαν πρώτη προτεραιότητα για τους δημιουργού του, όπως άλλωστε και για τους περισσότερους αγοραστές.

Με έμφαση στην υψηλή τεχνολογία

Και αν εξωτερικά η προσπάθεια των σχεδιαστών ήταν να εντυπωσιάσουν μέσω της πρωτοτυπίας, στο εσωτερικό ακολούθησαν τον δρόμο της ποιότητας και της υψηλής τεχνολογίας προκειμένου να κερδίσουν τις εντυπώσεις. Ωστόσο αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις με το που μπαίνεις στο εσωτερικό του Sportage είναι η premium αίσθηση που αποπνέει τόσο με τη σχεδίαση όσο και με τη ποιότητα των υλικών και της κατασκευής. Είναι απολύτως σαφές πως με το συγκεκριμένο μοντέλο οι Κορεάτες ήθελαν να κάνουν μία επίδειξη των ικανοτήτων που διαθέτουν και η αλήθεια είναι πως τα κατάφεραν.

Στο ίδιο ακριβώς μήκος κύματος και η υψηλή τεχνολογία που επίσης χαρακτηρίζει το Sportage.  Aυτή αποτυπώνεται καταρχήν από τις δύο οθόνες με κυρτή επιφάνεια και διαγώνιο 12,3” που υπάρχουν από την έκδοση Titanium και πάνω. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων βρίσκεται σε επαφή με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment η οποία έχει κορυφαία απόκριση και απεικόνιση καθώς και πληρότητα συστημάτων. Ο χειρισμός του συνόλου των λειτουργιών  είναι εύκολος και χρειάζεται πολύ λίγο χρόνο, μέχρι οι καθημερινές λειτουργίες να γίνονται εύκολα και χωρίς ο οδηγός να αποσπά τη προσοχή του από τον δρόμο. Ο χειρισμός του συστήματος κλιματισμού είναι εκτός της κεντρικής οθόνης, από χειριστήρια που βρίσκονται κάτω από αυτή, αυξάνοντας σημαντικά την ευκολία χρήσης και την εργονομία.

Εξίσου σημαντικό με τα παραπάνω είναι και το γεγονός πως οι χώροι είναι μεγαλύτεροι σε όλες τις διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχο. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν να φιλοξενηθούν ακόμη και για ένα ταξίδι, χωρίς μεγάλες υποχωρήσεις ως προς την άνεση τους. Ο χώρος αποσκευών βρίσκεται στα 562 λίτρα στις ήπια υβριδικές εκδόσεις βενζίνης όπως αυτή που δοκιμάζουμε, νούμερο άκρως ικανοποιητικό για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου.

Παραπάνω από δυνατό

O λόγος φυσικά για το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Πρόκειται για έναν κινητήρα βενζίνης 1600 κυβικών turbo με ο οποίος κάνει χρήση της μικροϋβριδικής τεχνολογίας 48V και που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας απέδιδε 180 ίππους (υπάρχει και σε έκδοση με 150) και 265 Nm ροπής και ο οποίος συνδυαζότανε με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων μέσω του οποίου η κίνηση μεταφερότανε αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Η αλήθεια είναι πως προτιμούσαμε την τετρακίνητη έκδοση, η οποία θα ήταν σε θέση να διαχειριστεί καλύτερα την αρκετά υψηλή ισχύ.

Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως η γκάμα του Sportage διαθέτει λύσεις για όλες τις ανάγκες και προτιμήσεις, καθώς υπάρχουν και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, πλήρως υβριδική αλλά και plug in hybrid εκδοχή. Και αυτή η ευρεία γκάμα των επιλογών που έχει ο υποψήφιος αγοραστής, είναι ένας από τους σημαντικούς λόγους που το Sportage βρέθηκε πρώτο στις επιλογές μας για «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ».

Στην βενζινοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας με τους 180 ίππους το ήπιο υβριδικό σύστημα φορτίζει με ανάκτηση ενέργειας μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Το ηλεκτρικό μοτέρ βοηθά κατά την εκκίνηση και στο βαθύ πάτημα του γκαζιού, χωρίς να γίνεται αισθητή η λειτουργία του. Αντίθετα, αισθητή γίνεται η ελεύθερη κύλιση με νεκρά ή με τον κινητήρα βενζίνης σβηστό, το οποίο η Kia ονομάζει sailing.  Αυτό γίνεται στο πρόγραμμα Eco, το οποίο είναι προεπιλεγμένο κάθε φορά που βάζεις μπρος το αυτοκίνητο.

Στο πρόγραμμα Normal ο κινητήρας αποκτά περισσότερο νεύρο, με την πλούσια ροπή σε όλο το φάσμα να κινεί πιο ζωηρά το Sportage, κάτι που γίνεται ακόμη πιο έντονο στο πρόγραμμα sport. Το κιβώτιο κάνει πολύ ομαλές και γρήγορες αλλαγές και σου δίνει σιγουριά ότι θα επιλέξει σωστά όταν χρειαστεί να προσπεράσεις, ενώ φυσικά υπάρχουν και τα paddles πίσω από το τιμόνι σε περίπτωση που θελήσετε να κάνετε χειροκίνητα τις αλλαγές των σχέσεων.

Ξεκούραστο και απολαυστικό

Βεβαίως καλή η εμφάνιση, αναγκαίος ο σύγχρονος εξοπλισμός, απαραίτητη η ποιότητα κατασκευής και οι χώροι, ωστόσο όταν μιλάμε για αυτοκίνητο, τα πάντα κρίνονται από τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Η πρώτη εντύπωση προέρχεται από την πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και την ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση, καθώς συνδυαστικά τα δύο αυτά χαρακτηριστικά δημιουργούν μία πολύ ήσυχη και άνετη καμπίνα επιβατών κατά τη διάρκεια της μετακίνησης, ακόμη και αν αυτή είναι μεγάλη και πολύωρη, όπως το ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη που κάναμε με το Sportage. Επίσης στη κίνηση στην εθνική οδό με υψηλές ταχύτητες, σου προσφέρει απλόχερα το αίσθημα της ασφάλειας και δεν έχει τίποτα απολύτως να ζηλέψει, ακόμη και από πιο πλούσιες κατασκευές.

Στους κακούς ποιοτικά δρόμους της ελληνικής πραγματικότητας,  η ανάρτηση, αν και με σχετικά σκληρή ρύθμιση,  έχει μεγάλη απορροφητικότητα και βάθος, ενώ ταυτόχρονα είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται στις στροφές ώστε το Sportage να περνά από αυτές με μικρές σχετικά κλίσεις και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι έχει επίσης πολύ καλή ακρίβεια και ανάλογα με το πρόγραμμα η αίσθηση που προσφέρει μεταβάλλεται ανάλογα, ενώ πάρα πολύ καλά σε αποτελεσματικότητα αλλά και αίσθηση είναι τα φρένα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση με τη κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, κάτι που σημαίνει πως βατές εκτός δρόμου διαδρομές μπορούν να αντιμετωπιστούν με σχετική ευκολία.

Τα 8.8’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα, όπως και τα 201 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι απόλυτα επιτεύξιμα νούμερα, ωστόσο προφανώς δεν είναι το ζητούμενο σε ένα SUV. Αντίθετα το ζητούμενο είναι πάντα η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια των σχεδόν 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας κυμάνθηκε στη περιοχή των οκτώ λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, με σβέλτους ρυθμούς κίνησης πάντα και παντού. Τιμή άκρως λογική για ένα SUV αυτών των διαστάσεων και με 180 ίππους. Λογικά για τα όσα προσφέρει το νέο Sportage είναι και τα 30990 Eυρώ από τα οποία ξεκινούν οι τιμές του, ενώ η πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση GT Line με τους 180 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο της δοκιμής μας, βρίσκεται στα 39790 Ευρώ.

Prev Post Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS – Στην ουσία της οικονομίας
Next Post Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS 7DCT – Συνδυασμός απόλαυσης και άνεσης
Σχετικά άρθρα
© enkinisi.gr

Στις 25 Απριλίου το Smart #5

© enkinisi.gr

Στα προσεχώς και η BMW M2 CS

or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook