Και η Porsche πειραματίζεται με το υδρογόνο.

Και η Porsche πειραματίζεται με το υδρογόνο.

Μπορεί σύσσωμη η βιομηχανία του αυτοκινήτου να έχει αποφασίσει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες είναι το μέλλον αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι σταματά η αναζήτηση εναλλακτικών. Η χρήση του υδρογόνου ως καύσιμο σε μηχανές εσωτερικής καύσης είναι μία από αυτές με την Toyota, την Lexus και την Renault να είναι κάποιες από τις εταιρίες που πειραματίζονται με την συγκεκριμένη “πράσινη” τεχνολογία. Σε αυτές, προστίθεται και η Porsche που ανακοίνωσε ότι προσομοίωσε τη λειτουργία ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος καταναλώνει υδρογόνο ως καύσιμη ύλη και όχι για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Φυσικά, οφείλουμε να τονίσουμε ότι μιλάμε για προσομοίωση και όχι για την εξέλιξη ενός φυσικού πρωτότυπου το οποίο δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες όπως έκανε η Toyota, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι μία ενδιαφέρουσα προοπτική και δείχνει τις προθέσεις της Porsche για τον τομέα των εναλλακτικών καυσίμων.

Η προσομοίωση βασίστηκε στον twin-turbo V8 των 4.4 λίτρων (για την ακρίβεια στο data set του), ο οποίος τροποποιήθηκε ψηφιακά ώστε να μπορεί να διαχειριστεί το υδρογόνο ως καύσιμο. Τόσο η σχέση συμπίεσης όσο και αυτή της καύσης αυξήθηκαν αλλά η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στο σύστημα υπερτροφοδότησης καθώς τα δύο turbos πρέπει να παρέχουν περίπου διπλάσια ροή αέρα ενώ ταυτόχρονα, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες των καυσαερίων έχουν ως αποτέλεσμα την μείωση στην ενέργεια για την κίνηση των φτερωτών. Γι’ αυτούς τους λόγους, η Porsche Engineering ερεύνησε τέσσερις διαφορετικές εναλλακτικές, όλες με ηλεκτρικά υποβοηθούμενα turbos, με την κάθε μία να προσφέρει διαφορετικά πλεονεκτήματα αλλά να έχει και διαφορετικά μειονεκτήματα. Ως εκ τούτου κάθε μία από τις τέσσερις εναλλακτικές ενδείκνυται για διαφορετικές εφαρμογές, οπότε για το συγκεκριμένο… πείραμα επιλέχθηκε ένα σύστημα “back-to-back compressors” όπου τα δύο στάδια βρίσκονται στον ίδιο άξονα ο οποίος κινείται από την τουρμπίνα ή τον ηλεκτροκινητήρα. Ο αέρας συμπιέζεται από τον πρώτο compressor, ψύχεται από το intercooler και επανασυμπιέζεται στο δεύτερο στάδιο.

Η ισχύς που παράγει ο υδρογονοκίνητος V8 πάντως σίγουρα δεν περιλαμβάνεται στα μειονεκτήματα καθώς οι μηχανικοί κατάφεραν να αποσπάσουν περίπου 600 άλογα ενώ για να αξιολογηθεί η απόδοση του συστήματος η Porsche Engineering επέλεξε ένα εικονικό μοντέλο στην κατηγορία των οχημάτων πολυτελείας με το σχετικά υψηλό βάρος των 2.650 κιλών. Το πεδίο δοκιμών δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τη Nordschleife, όπου το… ψηφιακό υδρογονοκίνητο όχημα σημείωσε στην ψηφιακή πίστα έναν ψηφιακό χρόνο της τάξης των 8 λεπτών και 20 δευτερολέπτων που είναι απόλυτα συγκρίσιμος με αυτόν που θα πετύχαινε το ίδιο όχημα με βενζινοκίνητο κινητήρα. Το πλεονέκτημα είναι ότι το υδρογονοκίνητο πείραμα εκπέμπει απειροελάχιστους ρύπους, μηδενικά μικροσωματίδια ενώ πληροί ακόμα και τις προδιαγραφές Euro7 που είναι ακόμα υπό συζήτηση. Φυσικά, η Porsche διευκρινίζει ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι απίθανο να περάσει στην παραγωγή στην τρέχουσα μορφή του και δεν ήταν αυτός ο σκοπός της άσκησης ούτως ή άλλως. Η μελέτη έδωσε πολλά και ενδιαφέροντα δεδομένα τα οποία είναι στη διάθεση της Porsche για το μέλλον.

Prev Post Audi Activesphere Concept – Συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε
Next Post Fiat X1/9 – ένα supercar μιας άλλης εποχής
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook