Jeep Wrangler 4xe Plug-in Hybrid. Εξελιγμένο αλλά όχι αλλοτριωμένο

H αλήθεια είναι πως όταν πληροφορηθήκαμε για πρώτη φορά τη πρόθεση της Jeep να εξηλεκτρίσει το Wrangler, η πρώτη σκέψη που ήρθε στο μυαλό μας είναι ότι θα χάσει τον χαρακτήρα του και τον λόγο ύπαρξης του. Έναν χαρακτήρα ο οποίος είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με δύο έννοιες, την ελευθερία και την πραγματική εκτός δρόμου κίνηση. Ένας χαρακτήρας ο οποίος ήταν αυτός που το έκανε τόσο αγαπητό και κυρίως τόσο ποθητό στους απανταχού λάτρεις της αυτοκίνησης. Ακόμη και σε αυτούς που ενδεχομένως να μην πατήσουν ποτέ σε μία, έστω βατή εκτός δρόμου διαδρομή, ακόμη και σε αυτούς που η απόκτηση του είναι ένα όνειρο που, πιθανότατα, δεν θα εκπληρωθεί ποτέ.

Άλλωστε ποιος άραγε μπορεί να ισχυριστεί ότι είδε ένα ανοιχτό Wrangler σε μία παραλία και δεν το ζήλεψε. Ποιος άραγε μπορεί να γίνει πιστευτός αν πεί ότι δεν ονειρεύτηκε μία βόλτα στα χιόνια μέσα από την αίσθηση που σου προσφέρει το γνήσιο το πραγματικό Jeep. Και όλα αυτά σκεφτήκαμε πως στη νέα εποχή, αυτή της ηλεκτροκίνησης, μπορεί να χαθούν. Ευτυχώς όμως για μεγάλη μας χαρά και ικανοποίηση, διαψευστήκαμε και μάλιστα με τον πλέον αδιαμφισβήτητο τρόπο, που δεν είναι άλλο από τη δοκιμή του ολοκαίνουριου Jeep Wrangler στην plug-in υβριδική του έκδοση. Αυτό διότι όπως αποδείχτηκε στη πράξη οι άνθρωποι της Jeep αφενός ακολουθήσαν, μάλλον εξ’ανάγκης, τη τάση του εξηλεκτρισμού, αφετέρου το έκαναν με τρόπο τέτοιο που όχι μόνο δεν πρόσβαλλαν τον χαρακτήρα του μοντέλου, όχι μόνο δεν αλλοτρίωσαν τη φιλοσοφία του, αλλά αντίθετα τα ενίσχυσαν και με το παραπάνω.

Εμφάνιση σήμα κατατεθέν

Η εικόνα του Wrangler αποτελεί μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες στο χώρο της αυτοκίνησης και αυτός είναι και ο λόγος που έχει παραμείνει αναλλοίωτη στο πέρασμα των δεκαετιών. Χωρίς μάλιστα να είναι υπερβολή θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε πως τα Wrangler και Porsche 911, είναι τα δύο πιο εμβληματικά μοντέλα της αυτοκίνησης, καθώς η ισχυρή προσωπικότητα τους οφείλεται κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό και στο ότι η σχεδίασή τους εξελίσσεται μεν από γενιά σε γενιά, παραμένοντας ωστόσο πιστή στην αρχική σκέψη και δημιουργία.

Στη πράξη αυτό σημαίνει πως η  χαρακτηριστική μάσκα δίνει τον τόνο εμπρός μαζι με τα χαρακτηριστικά στρόγγυλα φανάρια, οι μεγάλες τετράγωνες επιφάνειες βρίσκονται παντού, με τις καμπύλες να λάμπουν δια της απουσίας τους, οι εξωτερικοί μεντεσέδες φέρνουν εικόνες από το παρελθόν, αγνοώντας πλήρως έννοιες όπως η αεροδυναμική και πολύ καλά κάνουν. Τα σχεδόν πέντε μέτρα του αμαξώματος, οι θηριώδεις τροχοί, με τα ασύμβατα για τον χαρακτήρα του ασφάλτινα ελαστικά τα οποία όποιος το αποκτήσει οφείλει να αλλάξει αμέσως, τα πάνω από 24 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος , δημιουργούν ένα σύνολο άκρως εντυπωσιακό που όχι μόνο δεν περνάει απαρατήρητο, αλλά προκαλεί τους περαστικούς να το δούνε και να το σχολιάσουν.

Στη νέα εποχή με κλασσική φιλοσοφία το εσωτερικό του

H είσοδος στο εσωτερικό του Wrangler αποτελεί από μόνη της μία ειδική διαδικασία, καθώς η μεγάλη απόσταση από το έδαφος η κάθετη θέση του τιμονιού και το σχετικά μικρό άνοιγμα των θυρών, απαιτούν τεχνική για να καθίσεις στη θέση του οδηγού. Από εκεί και πέρα αντιλαμβάνεσαι κατευθείαν πως εδώ όλα είναι διαφορετικά, καθώς τα πρώτα κιόλας μηνύματα από το αυτοκινήτο είναι σαφή και απολύτως ξεκάθαρα. Ναι πρόκειται για ένα εξελιγμένο και εξηλεκτρισμένο αυτοκίνητο μεν, με απολύτως σαφή και αδιαμφισβήτητο χαρακτήρα δε. Το πρώτο συμπέρασμα προκύπτει από τη μεγάλη οθόνη αφής, των 8.4 ιντσών, στο κέντρο του ταμπλό από όπου μπορείτε να ελέγχετε το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Ο πίνακας των οργάνων συνδυάζει την αναλογικότητα με τη ψηφιακή εποχή, καθώς εκτός των κλασσικών ενδείξεων, υπάρχει και μία οθόνη 7 ιντσών που σας δίνει πληροφορίες για την ενέργεια της μπαταρία, τη κατανάλωση, την αυτονομία. Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο υπάρχουν επίσης όλα τα σύγχρονα συστήματα για την υποβοήθηση και την ασφάλεια των επιβατών, αντίστοιχα με ότι θα βρεις σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας τιμής. Παράλληλα όμως υπάρχει διαθέσιμο και ένα φοβερό ηχοσύστημα της Alpine με οκτώ ηχεία και ένα subwoofer των 552W, προκειμένου να το χρησιμοποιείτε στα ατελείωτα πάρτι στην ακροθαλασσιά, τα ζεστά καλοκαιρινά βράδια.

Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, αυτοί δεν είναι ακριβώς ανάλογοι του μεγέθους του αυτοκινήτου, καθώς η ύπαρξη μπαταριών, έχει «κλέψει» αρκετό από τον διαθέσιμο χώρο. Βεβαίως τέσσερα άτομα με βαλίτσες 533 λίτρων θα βολευτούν χωρίς προβλήματα στη ποιοτική ως προς τα υλικά και την κατασκευή, καμπίνα των επιβατών. Σε ότι έχει να κάνει με την εργονομία, οφείλουμε να σημειώσουμε πως υπάρχουν αρκετοί διακόπτες, πολλά κουμπιά και ελάχιστοι χώροι για την τοποθέτηση μικροπραγμάτων.

Η ουσία του εκσυγχρονισμού

Και ερχόμαστε στην ουσία της τεχνολογία του πρώτου plug-in υβριδικού Wrangler. Καρδιά του υβριδικού συστήματος του Wrangler 4xe είναι οι δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 400 Volt και οι οποίοι συνεργάζονται με έναν αποδοτικό τετρακύλινδρο Turbo βενζινοκινητήρα  και το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων TorqueFlite. Η ύπαρξη του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων προσφέρει τη βέλτιστη αρχιτεκτονική, έτσι ώστε η συνολική ιπποδύναμη των 380hp και η συνολική ροπή των 637Nm να αποδίδονται με απόλυτα ομαλό τρόπο, διασφαλίζοντας την ευκολία οδήγησης και τις υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου.

Ο Turbo βενζινοκινητήρας ανήκει στην οικογένεια Global Medium Engine του Ομίλου Stellantis και ξεχωρίζει για την υψηλή του τεχνολογία. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό, στροβυλοσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας Twin Scroll, ο οποίος είναι απ’ ευθείας τοποθετημένος στην κυλινδοκεφαλή, ενώ το σύνολο διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης για το Turbo και την εισαγωγή αέρα. O οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από τρία προγράμματα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος.

Hybrid όπου σύστημα εντελώς αυτόματα συνδυάζει τη ροπή που προσφέρει ο βενζινοκινητήρας και οι δύο ηλεκτροκινητήρες, με στόχο τη μέγιστη απόδοση και οικονομία καυσίμου. Electric όπου το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με μηδενικούς ρύπους και σχεδόν μηδενικό θόρυβο και eSave με το σύστημα διαχείρισης διατηρεί ή αυξάνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας μέσω του θερμικού κινητήρα, έτσι ώστε η ηλεκτρική ενέργεια να είναι διαθέσιμη για τις αστικές μετακινήσεις ή για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση εκτός δρόμου.

Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή αφενός εξαρτάται από το αν φορτίζετε καθημερινά και συνεχώς τη αυτοκίνητο, αφετέρου τις συνθήκες κίνησης. Σε εμάς πάντως χωρίς προσπάθεια για οικονομία και χωρίς να το φορτίσουμε, από τη στιγμή που το ρεύμα τελείωσε, η μέση κατανάλωση κινήθηκε στη περιοχή των 10 λίτρων, κάτι που είναι απολύτως λογικό για τον όγκο, τον χαρακτήρα και τα αεροδυναμικά στοιχεία του.

Μοναδική αίσθηση οδήγηση εντός και εκτός δρόμου

Kαλός ο εκσυγχρονισμός, αναγκαίος ο εξηλεκτρισμός, ωστόσο όταν αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα όπως το Jeep Wrangler, αυτό που μετράει είναι αίσθηση που σου αφήνει όταν βρεθείς πίσω από το τιμόνι. Και η αίσθηση αυτή είναι πραγματικά μοναδική είτε κινείσαι στην άσφαλτο, είτε πολύ περισσότερο όταν την αφήσεις και αρχίσεις την εξερεύνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές. Τιμόνι, ανάρτηση, κιβώτιο δείχνουν και είναι σαφώς αναβαθμισμένα, προκειμένου να μην ταλαιπωρούν οδηγό και επιβάτες σε ασφάλτινες συνθήκες. Ο αεροδυναμικός θόρυβος, όπως και αυτός της κύλισης, είναι ως ένα βαθμό αναμενόμενος και δεν γίνεται σημαντικά ενοχλητικός. Ωστόσο όταν έχεις ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου, ένα γνήσιο Jeep, το ζητούμενο είναι η κίνηση σε άμμο, σε λάσπη σε χιόνι.

Και εκεί είναι πραγματικά μοναδικό και προφανώς γίνεται αξεπέραστο όταν τη θέση των ασφάλτινων ελαστικών πάρει μία τετράδα σωστών χωμάτινων. Σε νορμάλ συνθήκες η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς ενώ από εκεί και πέρα υπάρχει δυνατότητα «γρήγορης» τετρακίνησης, επιλογής «αργού διαφορικού» κλείδωμα διαφορικών, αλλά και δυνατότητα αποσύνδεσης της εμπρός αντιστρεπτικής ράβδου. Στη πράξη και σε συνδυασμό με τη ροπή του κινητήρα, την απόσταση από το έδαφος και τις γωνίες ράμπας, προσέγγισης και διαφυγής (31.8 – 36.6 – 24.4), μόνο η λογική είναι αυτή που θα σας σταματήσει και θα σας αποτρέψει, ενδεχομένως από κάτι πολύ μα πάρα πολύ extreme εκτός δρόμου.

Σε ότι αφορά στα οικονομοτεχνικά του στοιχεία, αν και προφανώς δεν έχουν πολύ μεγάλη σημασία σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το Wrangler 4xe χάρη στις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων είναι διαθέσιμο me 78900 ευρώ, στην έκδοση Sahara της δοκιμής μας,  μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης, λόγω και της κατά πολύ χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμου. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Jeep, το Wrangler 4xe είναι διαθέσιμο με 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ.

Prev Post Skoda Enyaq Coupe iV. Το δεύτερο ηλεκτρικό και το πρώτο RS!
Next Post Aston Martin DBX707. Το ισχυρότερο SUV πολυτελείας.
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook