Jeep Renegade 1.5T e-Hybrid. Ικανό και οικονομικό

Έχοντας οδηγήσει, κυριολεκτικά, όλες τις εκδόσεις του Jeep Renegade αυτό που μου έχει μείνει στο μυαλό είναι ένα ταξίδια Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη με την έκδοση των 1400 κυβικών τους 170 ίππους και τη τετρακίνηση, όταν είχε πρωτοβγεί το μοντέλο. Και ο λόγος που μου έχει μείνει στο μυαλό, ήταν η κατανάλωση. Μία κατανάλωση η οποία παρά τους, εξαιρετικά ήπιους ρυθμούς κίνησης, δεν έπεσε ποτέ κάτω από τα 11 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Από τότε βέβαια πέρασαν αρκετά χρόνια, το Renegade διέγραψε και συνεχίζει να κάνει μία πολύ καλή εμπορική πορεία και έφτασε στο σήμερα, με τις ανάγκες της αυτοκίνησης να είναι εντελώς διαφορετικές. Με τη μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης να είναι το πρώτο και πολύ βασικό ζητούμενο, οι άνθρωποι της Jeep φαίνεται πως βρήκανε το τρόπο να τα καταφέρουν.

Και όχι απλώς να τα καταφέρουν, αλλά να δημιουργήσουν ένα σύνολο, το οποίο αφενός δεν έχει χάσει τίποτα από την διαφορετική αίσθηση οδήγησης που ανέκαθεν προσέφερε το Renegade, ενώ την ίδια στιγμή είναι σε θέση να προσφέρει νούμερα κατανάλωσης που αν δεν το οδηγούσα δεν θα το πίστευα. O λόγος για την έκδοση E Hybrid με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων και τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των επτά σχέσεων. Ένα σύνολο που λειτουργεί με αψεγάδιαστη αρμονικότητα και πετυχαίνει αυτό που καμία έκδοση του μοντέλου δεν είχε καταφέρει να κάνει μέχρι τώρα. Την οικονομία στη κατανάλωση και μάλιστα χωρίς προσπάθεια κατά την οδήγηση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Με μικρές αισθητικές αλλαγές

Φτάνοντας στην Jeep Σφακιανάκης στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβω το Renegade για δοκιμή, δεν θα μπορούσα να μην παρατηρήσω το νέο, πετρόλ, χρώμα καθώς επίσης και την, όμορφη είναι η αλήθεια, αισθητική παρέμβαση στο καπό του αυτοκινήτου με look από ανθρακονήματα. Από εκεί και πέρα υπάρχει νέα μάσκα, καθώς και ανασχεδιασμένα (led) φώτα τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Οι μαύρες ζάντες και η απόσταση των 171 χιλιοστών από το έδαφος συμπληρώνουν την εξωτερική εικόνα του υβριδικού Renegade. Και βεβαία μόνο οι γνώστες και οι παρατηρητικοί θα αντιληφθουν τον εξηλεκτρισμένο χαρακτήρα του, από το πολύ διακριτικό πράσινο “e” στη πίσω πόρτα.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του, θα πρέπει κανείς να αφιερώσει λίγο χρόνο προκειμένου να εντοπίσει τις αλλαγές, καθώς η συνολική φιλοσοφία της σχεδίασης έχει μείνει η ίδια. Για παραδειγμα τα ηχεία που διαθέτουν το περίγραμμα από τη μάσκα του Willys. Από εκεί και πέρα η καμπίνα των επιβατών είναι σύγχρονη με την οθόνη των 8.4’’ τουinfotainment Uconnect να δεσπόζει. Το σημαντικό ωστόσο είναι πώς όλο το σύστημα είναι αρκετά εύκολο στη χρήση, έχει καλή ευκρίνεια και αίσθηση απόκρισης. Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται, ευτυχώς, εκτός της οθόνης και παρά το ότι είναι σχετικά χαμηλά, δεν δημιουργούν πρόβλημα στη χρήση τους.

Η ποιότητα των υλικών είναι καλή, με ένα συνδυασμό από μαλακά αλλά και σκληρά υλικά. Από τα πατάκια, που προέρχονται από ανακυκλωμένο PVC, μέχρι τα καθίσματα και την οροφή, το εσωτερικό διαθέτει εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών βιώσιμης προέλευσης. Τα καλύμματα, χρησιμοποιούν ένα φιλικό προς το περιβάλλον σκληρυντικό, ενώ η εσωτερική ταπετσαρία οροφής είναι κατασκευασμένη από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό PET, καθώς και περιβλήματα από ανακυκλωμένα πλαστικά. Οι χώροι είναι άκρως ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες, χωρίς καμία απολύτως υπαναχώρηση ως προς την άνεση τους, ενώ τα 351 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι οριακά. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι πολλές και θα βολέψουν σχεδόν τα πάντα.

Επί της ουσίας του θέματος

Όπως είναι λογικό ή όλη ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης βρίσκεται κάτω από το καπό. Έτσι λοιπόν στην καρδιά του υβριδικού Renegade έχει τοποθετηθεί ένα μηχανικό σύνολο που αποτελείται από έναν 1500άρη, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα της Global Small Engine οικογένειας ο οποίος παράγει 130 ίππους και 240 Nm ροπής και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων και 55 Nm ροπής (ισοδύναμα με 135 Nm στην “είσοδο” του κιβωτίου ταχυτήτων). Το σύνολο συμπληρώνεται από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων,  ενώ άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινεί τους τροχούς ακόμα και όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν είναι σε λειτουργία.

Στη πράξη αυτό σημαίνει πως το υβριδικό Renegade προσφέρει κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων κατά την εκκίνηση, την κίνηση με πολύ χαμηλές ταχύτητες, την κίνηση στο σταμάτα-ξεκίνα ενός μποτιλιαρίσματος ή κατά το παρκάρισμα, χωρίς να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας ή οι οδηγικές σας συνήθειες. To πλέον σημαντικό στοιχείο είναι πως σε αστικές διαδρομές η κατανάλωση του αυτοκινήτου οριακά ξεπερνάει τα πέντε λίτρα και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με τα περισσότερα χιλιόμετρα να γίνονται εντός πόλης είναι η αλήθεια, αυτή βρέθηκε κοντά στα επτά λίτρα.

Ο λόγος της αύξησης είναι αφενός ο σβέλτος ρυθμός κίνησης σε ένα, σχετικά μικρό ταξίδι, αφετέρου ο επίσης σβέλτος ρυθμός σε ένα βατό χωματόδρομο. Διότι μπορεί η κίνηση να μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, ωστόσο τα 17.1 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος και κυρίως το DNA, σε καμία περίπτωση δεν θα σας αποτρέψουν από κάποιες, λελογισμένες, εκτός δρόμου αποδράσεις.

Tα 9,7’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 191 χλμ./ώρα της τελικής του ταχύτητας, προφανώς και δεν είναι τα ζητούμενα από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν είναι ευπρόσδεκτα. Αντίθετα ζητούμενο είναι η άνεση με την οποία ταξιδεύει και με την οποία οι αναρτήσεις απορροφούν το σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών των δρόμων. Ζητούμενο είναι επίσης η ικανοποιητική ηχομόνωση και η αντίστοιχή ποιότητα κύλισης, κάτι το οποίο συναντούμε στην υβριδική έκδοση του Renegade.

Eν κατακλείδι αυτό που έχουμε να τονίσουμε είναι πως η Jeep φρόντισε να εξελίξει το Renegade ακριβώς στον τομέα που «πονούσε», και που δεν ήταν άλλος από αυτόν της κατανάλωσης. Η υβριδική του έκδοση προσφέρει πραγματικά οικονομία στο καύσιμο, ενώ τα 26800 Eυρώ από τα οποία ξεκινάει είναι μία λογική τιμή, για τα σημερινά δεδομένα, και για τα όσα προσφέρει το αυτοκίνητο.

Prev Post DS 4 1.6 Puretech 180 PS EAT 8. Η τέχνη της σχεδίασης
Next Post Renault Arkana E-Tech Hybrid. Άνετο, όμορφο και με εξαιρετικά μικρή κατανάλωση
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook