Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Jeep Avenger, ως αμιγώς ηλεκτρικό, αφενός είχαμε κάποιες απορίες για κατά πόσο θα ήταν ένα γνήσιο Jeep, αφετέρου για την απήχηση που θα είχε. Η πρώτη μας απορία λύθηκε όταν δοκιμάσαμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του. Για την δεύτερη, ανέλαβε η ίδια η Jeep να δώσει την απάντηση, καθώς σε μία πολύ έξυπνη κίνηση εκ μέρους της, αποφάσισε να διευρύνει και μάλιστα σημαντικά την γκάμα του Avenger. Aρχικά με την έκδοση βενζίνης, που οδηγούμε και δοκιμάζουμε στην συγκεκριμένη περίπτωση και στη συνέχεια με την υβριδική, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στη χώρα μας, αλλά και με την τετρακίνητη υβριδική, η οποία θα έρθει στα τέλη του έτους.
Χωρίς σχεδιαστικές αλλαγές
Εξωτερικά, οι διαφορές με το ηλεκτρικό αδελφάκι του είναι ανεπαίσθητες και μόνο οι ψαγμένοι θα διακρίνουν αλλαγές στη μάσκα, ενώ εμφανής είναι και η εξάτμιση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Aπό εκεί και πέρα με το που θα το αντικρίσει κάποιος θα αντιληφθεί αμέσως πως πρόκειται για ένα μοντέλο της Jeep. Η κλασσική, κάπως τετραγωνισμένη φιλοσοφία της Jeep με την χαρακτηριστική εμπρός μάσκα, παντρεύεται αρμονικά με τη χρήση των καμπύλων, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και καλαίσθητο σύνολο, το οποίο διαθέτει και μία έντονη εκτός δρόμου χροιά. Άλλωστε τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες.
Σε ό,τι αφορά τώρα το εσωτερικό οι αλλαγές σε σχέση με το ηλεκτρικό εντοπίζονται στην κονσόλα και συγκεκριμένα στον επιλογέα των ταχυτήτων, που έχει διώξει το τεράστιο ντουλαπάκι που διαθέτει το ηλεκτρικό. Τα πλαστικά του Avenger είναι καλοφτιαγμένα, η εργονομία είναι από τα δυνατά σημεία του, αφού δεν θα χαθείτε με άβολους διακόπτες, ενώ θα εκτιμήσετε τον διαθέσιμο χώρο για μικροαντικείμενα που διαπερνά όλο το ταμπλό του αυτοκινήτου.
Όσο για τους χώρους, είναι αυτοί που περιμένεις τηρουμένων των αναλογιών για ένα SUV με τετράμετρο προφίλ. Το πορτμπαγκάζ κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας και με τα 380 λίτρα του θα βολέψει τις ανάγκες των επιβατών του. Σε γενικές γραμμές η εσωτερική του σχεδίαση είναι φτιαγμένη για να σας κάνει τη ζωή εύκολη. Το ψηφιακό προφίλ του Avenger βρίσκει εφαρμογή στις ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών που διαθέτει. Η μία ως πίνακας οργάνων και η άλλη στα περί των συστημάτων ψυχαγωγίας κλπ., και φυσικά βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό.
Πολύ παραπάνω από ικανοποιητικός
O λόγος για τον turbo τρικύλινδρο κινητήρα των 1.2 λίτρων που αποδίδει 100 ίππους και έχει 205 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων και η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα θα αντιληφθείς ότι το πάτημα και οι επιδόσεις του Avenger είναι καλύτερα απ’ όσο σε προδιαθέτουν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και τα 10,6″ που ανακοινώνει η Jeep για το 0-100 χλμ./ώρα ή τα, άκρως ικανοποιητικά, 185 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας. Το μοτέρ έχει σπιρτάδα, πρόθυμη λειτουργία από χαμηλά και, σε αστικό περιβάλλον τουλάχιστον, δύσκολα θα αναζητήσετε περισσότερη ροπή.
Παράλληλα το στιβαρό πλαίσιο και η σφιχτή ρύθμισης της ανάρτησης χαρίζουν υψηλή πρόσφυση και απροβλημάτιστη οδική συμπεριφορά. Η ρύθμιση της ανάρτησης προσπαθεί και τελικά τα καταφέρνει να ισορροπεί ανάμεσα σε άνεση και οδική συμπεριφορά. Ίσως στην καθημερινότητα να τη θέλαμε λίγο πιο μαλακή, αλλά στο τέλος της ημέρας θα διαπιστώσετε πως δεν θα σας κουράσει, ακόμη και στην πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός πως η κατανάλωση, ακόμη και όταν το πιέσετε αρκετά, δεν θα ξεπεράσει τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ η δική μας μέση τιμή, βρέθηκε στη περιοχή των επτά λίτρων.
Με 20 πόντους απόσταση από το έδαφος και τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow μπορεί να μην σας πάει εκεί που θα μπορέσει το τετρακίνητο αδελφάκι του αλλά θα καταφέρει να κινηθεί πιο άνετα εκτός δρόμου, με τα εξειδικευμένα προφίλ να βοηθούν τους κινητήριους τροχούς να βρουν ευκολότερα πρόσφυση σε σαθρά εδάφη. Σε συνδυασμό μάλιστα με το Hill Descent του δίνουν εκτός δρόμου ικανότητες που δεν συναντώνται σε κανένα άλλο SUV αυτών των διαστάσεων. Στη χώρα μας, το βενζινοκίνητο Avenger ξεκινάει πλέον από την έκδοση longitude με πολύ πλούσιο εξοπλισμό και άκρως λογικό κόστος για ένα Jeep, καθώς βρίσκεται στα 23990 Ευρώ.