Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Jeep Avenger, ως αμιγώς ηλεκτρικό, αφενός είχαμε κάποιες απορίες για κατά πόσο θα ήταν ένα γνήσιο Jeep, αφετέρου για την απήχηση που θα είχε. Η πρώτη μας απορία λύθηκε όταν δοκιμάσαμε την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του. Για την δεύτερη, ανέλαβε η ίδια η Jeep να δώσει την απάντηση, καθώς σε μία πολύ έξυπνη κίνηση εκ μέρους της, αποφάσισε να διευρύνει και μάλιστα σημαντικά την γκάμα του Avenger. Aρχικά με την έκδοση βενζίνης και στη συνέχεια με την υβριδική εκδοχή που οδηγούμε και δοκιμάζουμε στην συγκεκριμένη περίπτωση αλλά και με την τετρακίνητη υβριδική, η οποία αναμένεται πολύ σύντομα.
Με την γνώριμη σχεδιαστική του ταυτότητα
Εξωτερικά, οι διαφορές με το ηλεκτρικό αδελφάκι του είναι ανεπαίσθητες και μόνο οι ψαγμένοι θα διακρίνουν αλλαγές στη μάσκα, ενώ εμφανής είναι και η εξάτμιση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Aπό εκεί και πέρα με το που θα το αντικρίσει κάποιος θα αντιληφθεί αμέσως πως πρόκειται για ένα μοντέλο της Jeep.
Η κλασσική, κάπως τετραγωνισμένη φιλοσοφία της Jeep με την χαρακτηριστική εμπρός μάσκα, παντρεύεται αρμονικά με τη χρήση των καμπύλων, δημιουργώντας ένα σύγχρονο και καλαίσθητο σύνολο, το οποίο διαθέτει και μία έντονη εκτός δρόμου χροιά. Άλλωστε τα 20 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, η τοποθέτηση των τροχών στις άκρες του αμαξώματος και τα προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες.
Σε ό,τι αφορά τώρα το εσωτερικό οι αλλαγές σε σχέση με το ηλεκτρικό εντοπίζονται στην κονσόλα και συγκεκριμένα στον επιλογέα των ταχυτήτων, που έχει διώξει το τεράστιο ντουλαπάκι που διαθέτει το ηλεκτρικό. Τα πλαστικά του Avenger είναι καλοφτιαγμένα, η εργονομία είναι από τα δυνατά σημεία του, αφού δεν θα χαθείτε με άβολους διακόπτες, ενώ θα εκτιμήσετε τον διαθέσιμο χώρο για μικροαντικείμενα που διαπερνά όλο το ταμπλό του αυτοκινήτου.
Όσο για τους χώρους, είναι αυτοί που περιμένεις τηρουμένων των αναλογιών για ένα SUV με τετράμετρο προφίλ. Το πορτμπαγκάζ κινείται στο άνω άκρο της κατηγορίας και με τα 380 λίτρα του θα βολέψει τις ανάγκες των επιβατών του. Σε γενικές γραμμές η εσωτερική του σχεδίαση είναι φτιαγμένη για να σας κάνει τη ζωή εύκολη. Το ψηφιακό προφίλ του Avenger βρίσκει εφαρμογή στις ψηφιακές οθόνες 10,25 ιντσών που διαθέτει. Η μία ως πίνακας οργάνων και η άλλη στα περί των συστημάτων ψυχαγωγίας κλπ., και φυσικά βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό.
Στην ουσία του υβριδισμού
Για το Avenger το λογότυπο e-Hybrid κρύβει από πίσω του ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα των 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος αμέσως μετά το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις έξι σχέσεις, έχει τη δυνατότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα και για απόσταση έως ένα χιλιόμετρο. Σύστημα εξηλεκτρισμού (με μίζα-εναλλάκτη BSG) διαθέτει και ο θερμικός κινητήρας των 1,2 λίτρων ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller προκειμένου να επωφελείται στο μέγιστο βαθμό από το υβριδικό πακέτο.
Με τους 100 ίππους και τα 205 Nm ροπής το νέο Avenger e-Hybrid ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9” και έχει τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση του δεν ξεπέρασε τα 6,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα με οδήγηση εντός αλλά και εκτός πόλης και σχετικά σβέλτους ρυθμούς κίνησης σε κάθε κατάσταση. Το υβριδικό Avenger εκπέμπει 111-114 g/km CO2, οπότε δεν επιβαρύνεται από τέλη κυκλοφορίας και μπορεί να κυκλοφορεί καθημερινά στο δακτύλιο, ενώ υπάρχει δυνατότητα έλξης ρυμουλκούμενου έως 1.100 κιλά -με φρένα. Tέλος να σημειώσουμε πως η κίνηση στο Avenger e-Hybrid μεταδίδεται αποκλειστικά και μόνο στους εμπρός τροχούς.
Στο Avenger e-Hybrid Dδεν υπάρχει μοχλός για την επιλογή της φοράς κίνησης, καθώς αυτό γίνεται μέσω διακοπτών που υπάρχουν στη βάση της κονσόλας, μια πρακτική η οποία δεν είναι και ότι πιο εργονομικό υπάρχει. Στο δρόμο, θετική εντύπωση προκαλεί η ανάρτηση και ο τρόπος που αυτή λειτουργεί σε κάθε περίπτωση. Είναι σχετικά σφιχτή, όμως η άνεση και η απορροφητικότητά της είναι τόσο καλές που θεωρείς ότι μετακινείσαι σε ένα όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας και πιο ακριβό.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και από ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος. Ωστόσο, η εμπειρία των ανθρώπων της Jeep σε αυτόν τον τομέα και το γεγονός ότι το Avenger εξελίχθηκε κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά σημαίνει ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.
Αυτό έχει θετικό αντίκτυπο και στην οδική συμπεριφορά του. Αν και είναι σχετικά ψηλό από το έδαφος, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί με σχετικά σβέλτο ρυθμό χωρίς πρόβλημα και σε δρόμο με απανωτές στροφές, χωρίς να αισθάνεται ότι το αυτοκίνητο δεν θα ακολουθήσει την πορεία του. Το Select Terrain, διαθέτει σύστημα παραμετροποίησης της ροπής το οποίο έχει έξι διαφορετικές επιλογές: Eco, Κανονικό, Σπορ, Άμμος, Λάσπη και Χιόνι και με λίγη αποφασιστικότητα θα μπορέσετε να κινηθείτε και εκτός δρόμου, αρκεί να θυμάστε ότι πρόκειται για ένα δικίνητο μοντέλο.
Το Avenger e-Hybrid είναι ένα καλοκατασκευασμένο και καλά εξοπλισμένο αυτοκίνητο που στη συγκεκριμένη έκδοση είναι πιο ολοκληρωμένο από την αντίστοιχη μόνο με τον θερμικό κινητήρα. Oι τιμές για την e-Hybrid έκδοση του Avenger ξεκινούν από τα 26700 Ευρώ.